Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Köper hellre denna härifrån än från någon random skojare på Blocket.
600kr billigare dessutom!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fear72:

Jag kunde inte låta bli att lägga upp länken till årets skojare. Antingen lever hen i sin egen lilla värld, eller så har hen
för avsikt att försöka blåsa någon stackare som inte förstår bättre.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gaming_dator_i7/92137...

Om jag har brutit mot någon regel genom att lägga upp denna länk så kan moderator ta bort den=)

Tror inte det är en skojare, snarare att man inte har koll. Vem minns inte "nypris var 20 000kr för sex år sedan så jag släpper den för 10 000kr idag!" i mitten/slutet på 00-talet? Det är färre såna annonser idag tycker jag, men de dyker upp ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Tror inte det är en skojare, snarare att man inte har koll. Vem minns inte "nypris var 20 000kr för sex år sedan så jag släpper den för 10 000kr idag!" i mitten/slutet på 00-talet? Det är färre såna annonser idag tycker jag, men de dyker upp ibland.

Tror det är en skojare. Skriver själv i annonsen att han ska bygga nytt när 3070 kommer vilket betyder att han har koll på grafikorten iallafall eftersom det inte ens är släppt, då borde han även ha koll på övriga komponenter.

Permalänk
Medlem

Har en sån här liggandes som knappt klarar att köra Spotify, man kanske skulle försöka sälja den om de går för över 2k 😂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilized:

dom här specsen fick jag till svar

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
AMD A9 66 °C
Stoney Ridge Technology
RAM
8,00GB Single-Channel Unknown @ 1197MHz (17-17-17-39)
Motherboard
LENOVO 364F (P0) 32 °C
Graphics
DELL E2310H (1920x1080@60Hz)
512MB ATI AMD Radeon R5 Graphics (Lenovo) 65 °C
Storage
931GB Seagate ST1000DM003-1SB102 (SATA ) 43 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
Realtek High Definition Audio

är det samma annons ? han har ju skrivit helt annat.
https://www.blocket.se/annons/orebro/ultra_gaming_setup__supe...
GPU: RTX 2080
CPU: I9
SSD 500Gb
RAM: 32gb
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

är det samma annons ? han har ju skrivit helt annat.
https://www.blocket.se/annons/orebro/ultra_gaming_setup__supe...
GPU: RTX 2080
CPU: I9
SSD 500Gb
RAM: 32gb
Windows 10

Vad är det för fel folk som inte kan ta riktiga bilder på den faktiska produkten?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bärplockaren:

Vad är det för fel folk som inte kan ta riktiga bilder på den faktiska produkten?

Att Blocket ens godkänner annonser med stulna produktbilder. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

är det samma annons ? han har ju skrivit helt annat.
https://www.blocket.se/annons/orebro/ultra_gaming_setup__supe...
GPU: RTX 2080
CPU: I9
SSD 500Gb
RAM: 32gb
Windows 10

Samma annons. Han skriver vad hans program ger för ”speccs”. Det som egentligen sitter i datorn är det som jag skrev i tidigare inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilized:

Samma annons. Han skriver vad hans program ger för ”speccs”. Det som egentligen sitter i datorn är det som jag skrev i tidigare inlägg.

Så speccs som står i blocket är vad programmet visar, han vet att det är fel eftersom han skickat helt andra speccs till dig..? nånting luktar scam lång väg men märkligt sätt, var han på att du skulle betala direkt å datorn skulle skickas med postnord eller..

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

Så speccs som står i blocket är vad programmet visar, han vet att det är fel eftersom han skickat helt andra speccs till dig..? nånting luktar scam lång väg men märkligt sätt, var han på att du skulle betala direkt å datorn skulle skickas med postnord eller..

Han hävdar att det är genom Geforce now som han får dessa specs. Jag har postat om honom här innan. Geforce now på en skräpdator helt enkelt.

Permalänk
Medlem

@erikburk: Ser det där så ofta i olika sammanhang i annonser

"Fint skick förutom en repa"

Lite som att skriva på en bil "Som ny förutom all rost på bärande balkar, och läckage i motor och trasig kamrem"

Det borde stå "Trasig telefon med sprucken skärm, i övrigt fungerar allt".

Den där telefonen kostar runt 1400kr att reparera om det inte är fler fel som inte upptäckts ännu, så en slutsumma på 4200kr.

Och för mindre än 4200kr får man en helt ny Mi Note 10 Lite med 64 MP Quad-kamera, som är en betydligt bättre telefon.

Rätt pris på den där mobilen hade varit runt 800kr max om ens det.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Att Blocket ens godkänner annonser med stulna produktbilder. 😂

Det ska de inte göra. Har själv fått annonser blockade för det. Det är därför extra störande när man ser folk lägga upp annonser med endast stulna bilder. Särskilt när det dessutom verkar vara scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Det ska de inte göra. Har själv fått annonser blockade för det. Det är därför extra störande när man ser folk lägga upp annonser med endast stulna bilder. Särskilt när det dessutom verkar vara scam.

Ännu mer störande är när man tar en bild själv men blir nekad för att det är en "studiobild", samtidigt som det finns 5 annonser med bilder tagna från tillverkarens produktsida ute. Ska man verkligen behöva bli bestraffad för att man tar en (tydligen) för bra bild?

Permalänk
Medlem

So, today I have got this beautiful message and thought to ask what you would pay for the PC.

PC: i7 6 Cores, GTX 1080, 16GB, 512GB

Visa signatur

Core i9-10850k | RX 7900 XTX | 32 GB DDR4-3200 | Samsung Evo 970 1TB, 860 2 TB | Elgato 4K60 Pro
https://www.youtube.com/c/Miyconst

Permalänk
Medlem

I would say that around 7k is a decent price for the PC

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

15-25 tusen!!!!
1060 och ryzen 5 1400 😂
https://www.blocket.se/vi/92977738.htm
Vilken jäkla deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

15-25 tusen!!!!
1060 och ryzen 5 1400 😂
https://www.blocket.se/vi/92977738.htm
Vilken jäkla deal!

Men du måste tänka på att den inte säljs på den svenska marknaden så värdet ökar

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga 🤔

https://imgur.com/a/cyjCaOM

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phil88:

Man säger 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

15-25 tusen!!!!
1060 och ryzen 5 1400 😂
https://www.blocket.se/vi/92977738.htm
Vilken jäkla deal!

Var tvungen att fråga vad som rättfärdigar priset kontra prestandan mot nya delar för samma kostnad.

Denna person lever i en bubbla, fick svar att den säljs inte (dhu) längre, nypriset m.m.

Svarade igen att nya delar kostar mindre och är bättre men återigen liknande försök till nedlåter svar.

Jag tror, på riktigt, att denna person är så borta från verkligheten att personen i sig har så stark tro (vi kallar det förnekelse/okunskap) på priset i sig att det inte går att försöka diskutera om det vare sig gäller denna dator eller någonting annat som är för högt pris på.

Det finns verkligen fantastiska människor, eller hur man nu ska se det.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Var tvungen att fråga vad som rättfärdigar priset kontra prestandan mot nya delar för samma kostnad.

Denna person lever i en bubbla, fick svar att den säljs inte (dhu) längre, nypriset m.m.

Svarade igen att nya delar kostar mindre och är bättre men återigen liknande försök till nedlåter svar.

Jag tror, på riktigt, att denna person är så borta från verkligheten att personen i sig har så stark tro (vi kallar det förnekelse/okunskap) på priset i sig att det inte går att försöka diskutera om det vare sig gäller denna dator eller någonting annat som är för högt pris på.

Det finns verkligen fantastiska människor, eller hur man nu ska se det.

Nu ska vi inte vara såna, den är ju för f*a ny. Köpt 2019 och knappt använd😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Izenoz:

Var tvungen att fråga vad som rättfärdigar priset kontra prestandan mot nya delar för samma kostnad.

Denna person lever i en bubbla, fick svar att den säljs inte (dhu) längre, nypriset m.m.

Svarade igen att nya delar kostar mindre och är bättre men återigen liknande försök till nedlåter svar.

Jag tror, på riktigt, att denna person är så borta från verkligheten att personen i sig har så stark tro (vi kallar det förnekelse/okunskap) på priset i sig att det inte går att försöka diskutera om det vare sig gäller denna dator eller någonting annat som är för högt pris på.

Det finns verkligen fantastiska människor, eller hur man nu ska se det.

Men, man får ju med Acers Aspire Gx-281 som inte sälj på den svenska marknaden och därmed ökar i pris. Sen får du tänka på att man får ju hela 5000 GB med ocksp 😂😂😂

Permalänk
Medlem

Jo, ni har ju någon poäng där 🤔

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Men du måste tänka på att den inte säljs på den svenska marknaden så värdet ökar

För att inte prata om att själva annonsen ser ut som den är skriven av en tioåring..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Men, man får ju med Acers Aspire Gx-281 som inte sälj på den svenska marknaden och därmed ökar i pris. Sen får du tänka på att man får ju hela 5000 GB med ocksp 😂😂😂

Säljs inte längre i Sverige för att den är antik 😂 finns det någon dator/komponenter som ökar i pris med åren? Chassiet är ju inte ens något man vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

Säljs inte längre i Sverige för att den är antik 😂 finns det någon dator/komponenter som ökar i pris med åren? Chassiet är ju inte ens något man vill ha

Finns ett par som gjort det, men att denna skulle göra det är nog rätt osannolikt.

https://www.cnet.com/news/rare-apple-1-sells-at-auction-for-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Ännu mer störande är när man tar en bild själv men blir nekad för att det är en "studiobild", samtidigt som det finns 5 annonser med bilder tagna från tillverkarens produktsida ute. Ska man verkligen behöva bli bestraffad för att man tar en (tydligen) för bra bild?

Jag hade en helt ny laptop en gång i en brun tråkig kartong. Jag lade då upp bilder ifrån tillverkaren så folk kunde se vad det var för dator. Nej, det fick jag inte! "Ta egna bilder på det du säljer". Så vi lov att lägga upp bilder på en brun kartong och etikett på modellnumret samt den otroliga speclistan...

Permalänk
Medlem

Det har ju nämnts tidigare här i tråden att det också finns ett omvänt problem: alla de som kommer med skambud, riktigt idiotiska bud.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TKD_1337:

Det har ju nämnts tidigare här i tråden att det också finns ett omvänt problem: alla de som kommer med skambud, riktigt idiotiska bud.

Okej?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag brukar posta och kolla här i tråden men vet sen innan problemet med Blocket också kan vara omvänt. Efter att ha fått ett hemskt skambud idag och igår ville jag skriva av mig. Vissa folk är ju verkligen tappade, främst säljare men många köpare också.