Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Häxaren 3 och ramla ut, mina favoritspel!

Trodde jag skulle få en järnblödning när jag läste den beskrivningen <.<

Edit:
In case annonsen tas bort:

Järnblödning, hehe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Järnblödning, hehe.

Aj aj, får skylla på att det var tidigt på morgonen samt att jag blev smittat av annonsen 😅

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/skane/kasst_javla_kylskap_ny_/1...

Har inget med ockerpriser eller just om datorer men man fick sig ett gott skratt samtidigt som man tycker synd om han.😂 Hoppas allt löser sig för han!

Permalänk
Permalänk
Medlem

det här kan vara något bland det roligaste jag läst

Livet är ett skämt.

Mitt pucko till polare bad mig plocka ner min annons förra veckan. Varför? Han ville ”hjälpa mig” genom att 3d-printa min borttappade plast-mojäng.

Gick givetvis åt helvete.

Helt sjukt vilken pajas han är.

Karljäveln skulle - av någon jävla anledning - steka pyttipanna samtidigt och glömde allt om sitt miffo-projekt. Lång historia kort: Han råkade sparka in frysluckan i väggen. Den finns inte mer.

RIP fryslucka.

Så nu är fanskåpet till salu igen. Utan fryslucka. Gamla annonsen i övrigt under. Orkade inte skriva en ny.

Ps. Ursäkta om jag låter förbannad. Fick nyligen parkeringsböter för att - vem fan det nu är som bestämmer - tyckte att jag borde sett en skylt med förbud mot parkering som sattes upp EFTER att jag hade parkerat.

Jag ska alltså kunna resa i tiden.

RIMLIGT.

Helvete vad jag hatar allt.

Glad rötmånad.

__________

Detta kylskåp är det sämsta jag hanterat i mina händer och då ska gudarna veta att jag levt.

Som vanligt har italienarna lagt all krut på designen och noll på kvalitet. De har bara smält ihop en massa delar och bett till gud. Korstecken över bröstet, ave maria och fan och hans moster.

Var ska jag börja? Frysluckans handtag gick sönder första veckan eftersom en billig plastdel bröts i en miljon bitar. Försökte silvertejpa luckan på plats men det gick givetvis åt helvete. Allt pajade.

En ny lucka kostade mig 1500 kronor. I fyllan och villan slarvade jag bort en annan plast-mojäng som bär upp själva luckan. En ny sådan skulle kosta mig - sitter du ner - 829 kronor. Detta blev droppen. Jag frågade reservdelsfirman när plast blev dyrare än kokain men tjejen svarade att priset beror på var delen tillverkas.

Uppenbarligen på månen.

Dra åt helvete.

Vad mer.

Jo varje natt knäpper frysen med höga smällar när den börjar ”jobba” dvs försöka alstra kyla. Då smäller det som Malmö-bomber anno 2013 ska du veta. Jag har fått posttraumatisk stress. Numera är sladden utdragen nattetid för att jag ska kunna få en blund. Så varje morgon är det en bastu inne i kylen. Jag leker dagligen rysk roulette med hälsan när jag testar om den jästa A-filen går att sleva i sig.

Det spelar för övrigt ingen roll om fanskapet ens hade varit igång. Den kyler ändå inte ett skit. Det blir som bäst 11 grader. Smöret rinner konstant.

Det är så sjukt.

Det är som att fanskapet bara lajvar kylskåp. Jag vet helt ärligt inte vad detta är. Ett skafferi som drömmer om att bli en kylklamp?

Allt är så jävla dåligt med detta skit.

Jag vill att han ska dö.

Lägg ett bud.

Finns i Malmö. Ta med bärhjälp. Jag tänker inte lyfta. Kan öppna dörren.

Spec
SMEG (årsmodell ingen aning, köpte själv den begagnad)
Saknar nedersta glasskiva
Saknar plast-mojäng till fryslucka
Saknar fryslucka
Kräkgul

Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tror att Hannes tog till sig ditt inlägg, för han har till synes dragit av fem papp sen sjutiden igår.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Counter-Strike: Source

Det vore ju kul om nån frågade, "Vad är Counter-Strike: Source?"

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Storrea på inet!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Inaktiv

Folk och "superdatorer"

Vad är det med folk och sina "superdatorer"?
Seriöst... I7 6700K,
En ssd på 256GB
Och han vill ha 13000 hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon30129:

Vad är det med folk och sina "superdatorer"?
Seriöst... I7 6700K,
En ssd på 256GB
Och han vill ha 13000 hahaha
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Om det där är en superdator, vad är då kommande hårdvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon30129:

Vad är det med folk och sina "superdatorer"?
Seriöst... I7 6700K,
En ssd på 256GB
Och han vill ha 13000 hahaha
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Men det är ju 3!! st minnesplatser lediga.😂😂😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Men det är ju 3!! st minnesplatser lediga.😂😂😂😂😂

Genial formulering, ändå. Den okunnige köparen kan ju lätt föranledas att det är effektivt och smart -- och inte alls dumsnålt -- att köra en RAM-sticka. Det är ju en superdator, liksom.

Ibland önskar man ju att det gick att kommentera på Blocket-annonser, så att ingen ensamstående förälder blåser halva månadslönen på att köpa den där datorn åt sin unge, när de kunde fått någonting bättre för halva priset.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Genial formulering, ändå. Den okunnige köparen kan ju lätt föranledas att det är effektivt och smart -- och inte alls dumsnålt -- att köra en RAM-sticka. Det är ju en superdator, liksom.

Ibland önskar man ju att det gick att kommentera på Blocket-annonser, så att ingen ensamstående förälder blåser halva månadslönen på att köpa den där datorn åt sin unge, när de kunde fått någonting bättre för halva priset.

Håller med!
Riktigt fult när folk försöker lura okunniga på de här sättet.
Allt han skriver är ju i princip 100% skitsnack

Permalänk
Medlem

Årets dator till Salu!
https://www.blocket.se/annons/stockholm/grym_gaming_dator__in...

CPU. Intel i5 7400 3,5Ghz
(Extremt stark)

GPU. GTX 1060 3GB
(Räcker till allt)

RAM. 16GB DDR4
(Passar bra för dator)

SSD. 256GB M2 disk
(Så Sjukt snabb disk)

HDD. 1000GB
(Perfekt för lagring)

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

Årets dator till Salu!
https://www.blocket.se/annons/stockholm/grym_gaming_dator__in...

CPU. Intel i5 7400 3,5Ghz
(Extremt stark)

GPU. GTX 1060 3GB
(Räcker till allt)

RAM. 16GB DDR4
(Passar bra för dator)

SSD. 256GB M2 disk
(Så Sjukt snabb disk)

HDD. 1000GB
(Perfekt för lagring)

Gillar också att den är tvättad med Windows 10, det är trevligt!

Permalänk
Medlem

Inte blocket men sellpy lämnar ju en hyfsad beskrivning!

https://imgur.com/a/LL3LRee

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/stockholm/valdigt_snabb_dator_i...

Citat:

Detta är en GAMING dator. Här kan man säga ” Nu blir det åka av "

Detta är en riktig kvalitets dator rakt igenom.
Passar för alla ändamål, gaming, spel, samt till alldagliga saker.
Kommer att fungera under många många år.
Spec:
Chassi: Fractal Design Core 2500
Moderkort: Asus ROG Strix Z390-F Gaming, media samt drivrutiner.
CPU. I7-9700K 3,6Ghz 8 kärnor/8 trådar, 12MB (4,9Ghz turbo)
Cooler Master CPU fläkt
16GB ram DDR4 3200Mhz
Systemdisk Kingston M.2 NVMe 250GB
Datadisk western digital Black 2TB.
Grafikkort asus GeForce Nvidia GT1030
Nätaggregat Corsair RM850 Modulärt med alla kablar.
Trådlöst nätverkskort från TP-Link
Operativsystem Windows 10 PRO äkta licens
Datorn är som ny, inte använd mer än några få timmar. Använder i stort sätt bara laptopen.

Permalänk
Medlem

Ser många här i tråden som klagar på att folk som bara verkar ovetande angående pris försöker lura okunniga köpare, men den här säljaren är garanterat väl medveten om vad han håller på med (6 liknande annonser uppe)

https://www.blocket.se/annons/stockholm/void_gamingdator___i5...
13500 kr
i5 8400
16 GB
"Datorn är ämnad för gaming samt videoredigering men även allt annat du kan tänka dig. Klarar alla spel på högsta inställningar utan bekymmer."

Inte för att det är något fel på RTX 2070 men det klarar inte alla spel på högsta grafik (om man inte spelar i typ 720p då) och fanns i nya datorer för liknande pris för sådär 2 år sedan.

Permalänk
Medlem

Ett fynd i Flen🙂

Bara 36500kr för ett 3090 Strix oc 😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Ah din snabba jäkel! Skulle ju posta den själv! Sjukt bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Ah din snabba jäkel! Skulle ju posta den själv! Sjukt bra pris

Kunde ju inte låta bli och tipsa folket här :'-)

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Kunde ju inte låta bli och tipsa folket här :'-)

Du tror inte personen råkade skriva fel?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Du tror inte personen råkade skriva fel?

Du kan ju alltid fråga, annonsen finns kvar

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd och isf får mod ta bort men vad är det som sker med marknaden, får marketplace/blocket-vibe var och varannan dag där komponenter/datorer säljs för nära/för/över nypris och tragiskt nog är det inte ny-reggade stollar utan 5+ år gamla konton som med sin miniräknare klurat ut att det minsann går att klämma ur några kronor till

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Ett klipp på ett RTX 2080 super🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/blekinge/bose_quietcomfort_35/1...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Vardagsslitage är nog en smakfråga....

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Får man skapa en köpes annons där man vill köpa en tjänst som till exempel laga ett fordon? Eller bryter det mot Blockets regler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Får man skapa en köpes annons där man vill köpa en tjänst som till exempel laga ett fordon? Eller bryter det mot Blockets regler?

En sådan kategori finns ju, tjänster och köpes.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Skynda Fynda, saknar bara GPU.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.