Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Skynda Fynda, saknar bara GPU.

https://i.imgur.com/zApyT8p.jpg

Ser även ut som att man kan betala med pruttar!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

@MyRus Väl observerat, det tog inte så lång tid innan någon såg det fina i annonsen

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

@MyRus Väl observerat, det tog inte så lång tid innan någon såg det fina i annonsen

Haha. Komiskt med en 200GB SSD och HDDs i en så pass ny dator.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Ser även ut som att man kan betala med pruttar!

NFTs och nu pruttar...
Undrar hur många pruttar den kostade i inköp, måste vart rätt trött efter allt var avklarat.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en prisvärd LGA 1200 prolle till ett ett z590-moderkort jag har liggandes som var tänkt till ett bygge som sen aldrig blev av, varför jag nu snubblade över den här annonsen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är på jakt efter en prisvärd LGA 1200 prolle till ett ett z590-moderkort jag har liggandes som var tänkt till ett bygge som sen aldrig blev av, varför jag nu snubblade över den här annonsen.

https://i.ibb.co/sWtLLDN/Screenshot-20221023-214812-Chrome.jpg

Pisspris snarare.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Den här annonsen väcker en del frågor?

"Volvo penta 35 hk 2t
Gick när den ställdes av för några år sedan
eftermonterad startmotor."

Gick? Gick motorn bra eller dåligt när den ställdes av? Det vore kanske av större intresse att veta om motorn fungerar nu eller om den är helt stendöd? Några år sedan? Hur många år då?

https://www.findit.fi/sv/1852612.htm

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Detta är förvisso inte blocket, men tyckte detta var sjukt provocerande. Om ni kollar på bild nr 4. Hade aldrig köpt en från någon som behandlar sin dator så, och hade det inte varit enklare att bara stänga locket, och sedan vända på datorn för att ta en bild på undersidan?

https://www.tradera.com/item/302393/567790023/macbook-pro-16-...-

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/105146304?fbclid=IwAR1neFPClZFA...

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Halo elite series 2 kontroll limited edition 4950:-

https://www.tradera.com/item/1000030/567314423/halo-elite-ser...-

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

RTX 4090 40.000:- ( köp nu 50.000:- )

https://www.tradera.com/item/341371/569793025/asus-strix-gefo...

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av macbang:

RTX 4090 40.000:- ( köp nu 50.000:- )

https://www.tradera.com/item/341371/569793025/asus-strix-gefo...

<Uppladdad bildlänk>

Lol, visserligen snor dyrt men finns ju direkt från butik för 33k
https://www.computersalg.se/i/9180220/palit-geforce-rtx-4090-...

Vem köper hans kort med risk att man inte får något kort för 40k
Plus att man får vänta tills annonsen går ut också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

RTX 4090 40.000:- ( köp nu 50.000:- )

https://www.tradera.com/item/341371/569793025/asus-strix-gefo...

<Uppladdad bildlänk>

Åh herregud 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Går även fynda på Blocket, såg precis en annons i min by där ett Thermaltake P5-chassi gick för 200 kr samt en H100i Pro RGB för 100 kr.

Någon annan hann dock före

Permalänk
Medlem

Lång dag. Men jag antar det är bra att den fungerar som den ska.

https://www.tradera.com/item/260103/570503536/sony-sperma

Permalänk
Medlem

Rimlig jämförelse där!

Permalänk
Medlem

Jag har ett bekymmer. Jag sålde en telefon på Blocket. Jag skickade den Rekommenderat med Postnord. Jag skickade den i sin orginal kartong och dom hos ombudet lindade kartongen i tidningar. Nu säger killen att det är repor på den och vill göra ett återköp. Jag är extremt försiktigt med mobiler och har aldrig tappat en telefon eller gjort nå repor på en telefon. Dessutom använder jag skydd direkt jag tar ut telefoner för och använda. Kan med handen på hjärtat säga att jag kolla mobilen EXTREMT noggrant och långsamt för att inte missa en eventuellt repa. Detta gjorde jag innan jag ens lade upp annonsen. Kollade igen precis jag skulle posta den och det var inte en enda repa på den.

Jag känner en olustig och misstänksam känsla med denna kille. Jag tror att han kanske har en likadan telefon med repor eller en helt defekt telefon som han hävdar det jag skickade för och skicka den till mig och få sina pengar tillbaka och behålla min telefon vilket blir typ gratis för honom?

Jag vill inte få ett Polis ärende på mig speciellt när jag känner att jag hållt min del av affären. Vad ska man göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag har ett bekymmer. Jag sålde en telefon på Blocket. Jag skickade den Rekommenderat med Postnord. Jag skickade den i sin orginal kartong och dom hos ombudet lindade kartongen i tidningar. Nu säger killen att det är repor på den och vill göra ett återköp. Jag är extremt försiktigt med mobiler och har aldrig tappat en telefon eller gjort nå repor på en telefon. Dessutom använder jag skydd direkt jag tar ut telefoner för och använda. Kan med handen på hjärtat säga att jag kolla mobilen EXTREMT noggrant och långsamt för att inte missa en eventuellt repa. Detta gjorde jag innan jag ens lade upp annonsen. Kollade igen precis jag skulle posta den och det var inte en enda repa på den.

Jag känner en olustig och misstänksam känsla med denna kille. Jag tror att han kanske har en likadan telefon med repor eller en helt defekt telefon som han hävdar det jag skickade för och skicka den till mig och få sina pengar tillbaka och behålla min telefon vilket blir typ gratis för honom?

Jag vill inte få ett Polis ärende på mig speciellt när jag känner att jag hållt min del av affären. Vad ska man göra?

Vet du med dig själv att du har rent mjöl i påsen, så kommer han inte långt med en polisanmälan för en repig telefon, han försöker säkert scamma dig, så bara be han dra åt …….

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag har ett bekymmer. Jag sålde en telefon på Blocket. Jag skickade den Rekommenderat med Postnord. Jag skickade den i sin orginal kartong och dom hos ombudet lindade kartongen i tidningar. Nu säger killen att det är repor på den och vill göra ett återköp. Jag är extremt försiktigt med mobiler och har aldrig tappat en telefon eller gjort nå repor på en telefon. Dessutom använder jag skydd direkt jag tar ut telefoner för och använda. Kan med handen på hjärtat säga att jag kolla mobilen EXTREMT noggrant och långsamt för att inte missa en eventuellt repa. Detta gjorde jag innan jag ens lade upp annonsen. Kollade igen precis jag skulle posta den och det var inte en enda repa på den.

Jag känner en olustig och misstänksam känsla med denna kille. Jag tror att han kanske har en likadan telefon med repor eller en helt defekt telefon som han hävdar det jag skickade för och skicka den till mig och få sina pengar tillbaka och behålla min telefon vilket blir typ gratis för honom?

Jag vill inte få ett Polis ärende på mig speciellt när jag känner att jag hållt min del av affären. Vad ska man göra?

Snarare du som kan göra en anmälan mot honom om du tagit bilder på produkten och skickat den och han godtagit den, skickade du med blocket paketet eller förskottsbetalning? Blocket paketet innebär att han ska inspektera varan, och påstår han något du vet är osant så säger du det till blockets utredare och visar alla bilder och begär att han visar hur paketet kom fram om han påstår fraktskada osv.. annars serienr som du lär ha kvar kvitto på?

Begär sedan att han skulle tagit en video när han packar upp paketet från dig och mobilen (egentligen skulle du gjort en när du packade ner mobilen som skydd mot just detta också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag har ett bekymmer. Jag sålde en telefon på Blocket. Jag skickade den Rekommenderat med Postnord. Jag skickade den i sin orginal kartong och dom hos ombudet lindade kartongen i tidningar. Nu säger killen att det är repor på den och vill göra ett återköp. Jag är extremt försiktigt med mobiler och har aldrig tappat en telefon eller gjort nå repor på en telefon. Dessutom använder jag skydd direkt jag tar ut telefoner för och använda. Kan med handen på hjärtat säga att jag kolla mobilen EXTREMT noggrant och långsamt för att inte missa en eventuellt repa. Detta gjorde jag innan jag ens lade upp annonsen. Kollade igen precis jag skulle posta den och det var inte en enda repa på den.

Jag känner en olustig och misstänksam känsla med denna kille. Jag tror att han kanske har en likadan telefon med repor eller en helt defekt telefon som han hävdar det jag skickade för och skicka den till mig och få sina pengar tillbaka och behålla min telefon vilket blir typ gratis för honom?

Jag vill inte få ett Polis ärende på mig speciellt när jag känner att jag hållt min del av affären. Vad ska man göra?

Men guuu!

Skrev du något i annonsen där du påstod att den var helt ny eller oanvänd eller repfri?

Annars säger du bara att du ej är intresserad av "återköp".

Går du med på "återköp" är bästa fall att du får tillbaka din egen telefon med nya repor. NO WAY

Kram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag känner en olustig och misstänksam känsla med denna kille. Jag tror att han kanske har en likadan telefon med repor eller en helt defekt telefon som han hävdar det jag skickade för och skicka den till mig och få sina pengar tillbaka och behålla min telefon vilket blir typ gratis för honom?

Har du koll på vilket IMEI-nummer din telefon hade så är det enkelt dubbelkolla den biten. Försöker han en sådan scam så har han dålig koll på hur lätt det är kontrollera om den blivit utbytt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av socsoc:

Jag har ett bekymmer. Jag sålde en telefon på Blocket. Jag skickade den Rekommenderat med Postnord. Jag skickade den i sin orginal kartong och dom hos ombudet lindade kartongen i tidningar. Nu säger killen att det är repor på den och vill göra ett återköp. Jag är extremt försiktigt med mobiler och har aldrig tappat en telefon eller gjort nå repor på en telefon. Dessutom använder jag skydd direkt jag tar ut telefoner för och använda. Kan med handen på hjärtat säga att jag kolla mobilen EXTREMT noggrant och långsamt för att inte missa en eventuellt repa. Detta gjorde jag innan jag ens lade upp annonsen. Kollade igen precis jag skulle posta den och det var inte en enda repa på den.

Jag känner en olustig och misstänksam känsla med denna kille. Jag tror att han kanske har en likadan telefon med repor eller en helt defekt telefon som han hävdar det jag skickade för och skicka den till mig och få sina pengar tillbaka och behålla min telefon vilket blir typ gratis för honom?

Jag vill inte få ett Polis ärende på mig speciellt när jag känner att jag hållt min del av affären. Vad ska man göra?

Jag skulle absolut ha proppsat på att det inte fanns några repor på telefonen och att det finns bildbevis på detta. Bilder som togs precis innan den packades ner.

Jag skulle även be om att få bilder på dessa påstådda repor och bevis på att det verkligen var telefonen som jag hade skickat.

Det finns otroligt många scammers där ute (blir de fler och fler?) Och detta känns som en av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Vet du med dig själv att du har rent mjöl i påsen, så kommer han inte långt med en polisanmälan för en repig telefon, han försöker säkert scamma dig, så bara be han dra åt …….

Jag kollade upp iaf att den var helt repfri och funkade som den skulle innan jag lade upp annonsen och tycker att jag levt upp till det men han håller inte med.

Skrivet av Releaces:

Snarare du som kan göra en anmälan mot honom om du tagit bilder på produkten och skickat den och han godtagit den, skickade du med blocket paketet eller förskottsbetalning? Blocket paketet innebär att han ska inspektera varan, och påstår han något du vet är osant så säger du det till blockets utredare och visar alla bilder och begär att han visar hur paketet kom fram om han påstår fraktskada osv.. annars serienr som du lär ha kvar kvitto på?

Begär sedan att han skulle tagit en video när han packar upp paketet från dig och mobilen (egentligen skulle du gjort en när du packade ner mobilen som skydd mot just detta också)

Jag skicka den Rekommenderat med Postnord. Fick betald först. Kvitto finns kvar. Ska kolla upp det när jag kommer. Han ville ha kvittot också nu i efterhand. Ska ta en kopia först innan jag skickar den till han.

Skrivet av twink3d:

Men guuu!

Skrev du något i annonsen där du påstod att den var helt ny eller oanvänd eller repfri?

Annars säger du bara att du ej är intresserad av "återköp".

Går du med på "återköp" är bästa fall att du får tillbaka din egen telefon med nya repor. NO WAY

Kram!

Jag skrev i annonsen att den bara använts 3 månader och den var helt repfri och det var den när jag inspekterade den.

Skrivet av Alphahanne:

Har du koll på vilket IMEI-nummer din telefon hade så är det enkelt dubbelkolla den biten. Försöker han en sådan scam så har han dålig koll på hur lätt det är kontrollera om den blivit utbytt.

Jag antecknade aldrig upp IMEI nummer eftersom jag trodde inte att jag skulle hamna i den här situationen.

Skrivet av Cypress_86:

Jag skulle absolut ha proppsat på att det inte fanns några repor på telefonen och att det finns bildbevis på detta. Bilder som togs precis innan den packades ner.

Jag skulle även be om att få bilder på dessa påstådda repor och bevis på att det verkligen var telefonen som jag hade skickat.

Det finns otroligt många scammers där ute (blir de fler och fler?) Och detta känns som en av dem.

Han har visat bilder men jag tvivlar på att det är telefonen jag skickade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag antecknade aldrig upp IMEI nummer eftersom jag trodde inte att jag skulle hamna i den här situationen.

IMEI numret brukar väl stå på utsidan av kartongen om du har en bild på den?

Annars, om du är 100% säker! Då tycker jag du kan köra en fuling o be han filma IMEI på den trasiga telefonen och helt enkelt säga "Det är inte den telefonen jag skickade, då IMEI inte stämmer".

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av socsoc:

Jag kollade upp iaf att den var helt repfri och funkade som den skulle innan jag lade upp annonsen och tycker att jag levt upp till det men han håller inte med.

Har du bilder på hur den såg ut när du packade ner den, samt packade ner den bra, och har gott samvete att du gjort allt rätt så är det bara vänligt men bestämt säga nej och att han får sälja den vidare om han ångrat sig. Finns ingen ångerrätt bland privatköp.

Du riskerar att bli blåst, så ignorera honom bara även om det är jobbigt ett tag.
Det viktiga är att du vet att du gjort rätt, lättare att inte må dåligt över det

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kreekill:

IMEI numret brukar väl stå på utsidan av kartongen om du har en bild på den?

Annars, om du är 100% säker! Då tycker jag du kan köra en fuling o be han filma IMEI på den trasiga telefonen och helt enkelt säga "Det är inte den telefonen jag skickade, då IMEI inte stämmer".

Nej, varför ger du så fruktansvärt dåliga tips? Att ljuga och sätta sig i en riktigt pissig sits är väl knappast önskvärt?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Som sagt, bara skit i det!

Permalänk
Medlem

Om den är så repig som han påstår. Kan han skicka mobilen först. Så kan du kontrollera den själv,.samt jämföra med IMEI nr hemma i lugn och ro.

Så har jag gjort när när någon påstår att varan är inte som jag har beskrivit. Skicka först så jag själv får kontrollera varan. Vill han inte det. Ja , då är det bara strunta i det.

Nu har jag även såld via blocket paket.
Och det har gått bra.

Som sagt, ta och prata med blocket support också.
Dem är mer hjälpsamma än vad man tror.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har du bilder på hur den såg ut när du packade ner den, samt packade ner den bra, och har gott samvete att du gjort allt rätt så är det bara vänligt men bestämt säga nej och att han får sälja den vidare om han ångrat sig. Finns ingen ångerrätt bland privatköp.

Du riskerar att bli blåst, så ignorera honom bara även om det är jobbigt ett tag.
Det viktiga är att du vet att du gjort rätt, lättare att inte må dåligt över det

När jag lade upp annonsen så hörde många av sig och ALLA försökte pruta som bara den men denna kille han hade ingen som helst problem med det och inga problem att Swisha pengar i förskott heller. Sen när han hade mottagit den säger han att det är repor på den och skickar bilder på den. Jag kollade jätte noggrant på framsida, baksida och runt om hela telefonen under ljus och såg absolut inga repor och är 100% säker på det innan jag skickade den. Jag har sen dag 1 använt en hel täckande skydd. Hur är det möjligt och få repor på då? Dom bilderna han skickar känner jag inte alls som den telefon jag skickade och kollade min telefon jätre noggrant. Dessa bilder han skickar är väldigt dåliga bilder och till och med en blind kan se att det är repor på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av socsoc:

När jag lade upp annonsen så hörde många av sig och ALLA försökte pruta som bara den men denna kille han hade ingen som helst problem med det och inga problem att Swisha pengar i förskott heller. Sen när han hade mottagit den säger han att det är repor på den och skickar bilder på den. Jag kollade jätte noggrant på framsida, baksida och runt om hela telefonen under ljus och såg absolut inga repor och är 100% säker på det innan jag skickade den. Jag har sen dag 1 använt en hel täckande skydd. Hur är det möjligt och få repor på då? Dom bilderna han skickar känner jag inte alls som den telefon jag skickade och kollade min telefon jätre noggrant. Dessa bilder han skickar är väldigt dåliga bilder och till och med en blind kan se att det är repor på.

Det är bara ignorera honom, låter som ett dåligt försök till att scamma dig.

Visa signatur

Mr. Scriptman