Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Kraftfull var ordet...
* i5 3550
* gtx 960
* 10500kr!
http://www.blocket.se/goteborg/Kraftfull_speldator_60561811.h...

"Datorn köptes på en butik som liknar Inet, för lite över 10 000kr." Då blir ju 10500 ett rimligt pris att sätta när man säljer den, eller juste han köpte ju ett 960. Då måste det vara värt det!

Visa signatur

Sommardator 2015 = Chassi: Define R5 CPU: Intel i7 4790k 4,0Ghz RAM: 16 Gb Moderkort: Asus Z97-A Grafik: MSI Gtx 970 OS: Windows 8.1 Monitor: BenQ XL2411z

Permalänk
Medlem
Skrivet av peakx:

"Datorn köptes på en butik som liknar Inet, för lite över 10 000kr." Då blir ju 10500 ett rimligt pris att sätta när man säljer den, eller juste han köpte ju ett 960. Då måste det vara värt det!

Haha ja eller hur!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Nebu:

Hej!

Moderkortet, grafikkortet, nätagget osv får ju inte plats i det lilla chassit?
Mer eller mindre bara minnena och processorn kvar efter det?

du skriver att datorn skulle kosta 27kkr om den köptes idag,
har du möjlighet skriva ner del för del + att verkligen hittar butiker som säljer "liknande" delar.
och inte nån liten datorbutik i Halmstad som för flera år sedan sålt delarna att hitta ett pris från 2012.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Vet inte om den finns med i detta underhållande arkiv av stolpskott ännu men detta "Turbo Gaming bygge" är helt klart kvalificerat...

http://www.blocket.se/malmo/Turbo_Gaming_bygge_61126340.htm?ca=23_15&w=1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nebu:

Hej!

Moderkortet, grafikkortet, nätagget osv får ju inte plats i det lilla chassit?
Mer eller mindre bara minnena och processorn kvar efter det?

Den kostar fortfarande inte 27k idag.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Vet inte om den finns med i detta underhållande arkiv av stolpskott ännu men detta "Turbo Gaming bygge" är helt klart kvalificerat...

http://www.blocket.se/malmo/Turbo_Gaming_bygge_61126340.htm?ca=23_15&w=1

"En optisk hårddisk är insatt så du kan spela cd skivor på dator."

Helvete jag har ju alltid drömt om en optisk HDD

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Vet inte om den finns med i detta underhållande arkiv av stolpskott ännu men detta "Turbo Gaming bygge" är helt klart kvalificerat...

http://www.blocket.se/malmo/Turbo_Gaming_bygge_61126340.htm?ca=23_15&w=1

Spela in dig själv för att sedan streama till twitch xD??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Vet inte om den finns med i detta underhållande arkiv av stolpskott ännu men detta "Turbo Gaming bygge" är helt klart kvalificerat...

http://www.blocket.se/malmo/Turbo_Gaming_bygge_61126340.htm?ca=23_15&w=1

Bra fynd! Ytterligare en som bara bajsar ur sig en massa text utan att lyckas beskriva exakt vilka prylar som sitter i maskinen.

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Bra fynd! Ytterligare en som bara bajsar ur sig en massa text utan att lyckas beskriva exakt vilka prylar som sitter i maskinen.

Lite info får man ju men priset är hyffsat skevt med tanke på innehållet:

* Asus Z87 Mobo
* Intel 4690K
* 16Gb RAM
* Samsung 250gb ssd
* Gigabyte gtx 760
* 1Tb hdd (tillsammans med 3x250gb från skrotlådan antar jag..)
* Bequiet 640w psu
* Avermedia capture kort

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/varmland/Gaming_data___2_skarmar___wow_...

En "gaming data". Han har spelat wow och anser sedan att datorn klarar alla spel på högsta inställningar. Mjoo jaa.. kanske om man vill ha sämre-än-konsoll-fps-"data".

Jag citerar, och granska denna mening väldigt noga: "Har endast spelat World off Warcraft på den och den klarar alla spel på högsta grafik."

Priset på 11000 är ju i princip nypris för datorn (om ens det!). Antar även att skärmarna inte är något att skryta om.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Permalänk
Medlem

@lejonkung:

Jadu! Intel första generation i7 samt ett gtx 460 för 10 laxar är ju långt över värdet idag. Jag hade betalat högst 3-4000 för allt om inte snäppet mindre.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte grejen med att skriva "Klarar allt på högsta grafik" för att sedan lista ett tre generationer gammalt low-end-kort. Vem försöker man lura?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Ännu en som skriver ut billigaste priset från prisjakt och ändå tar typ lika mycket för datorn,
"För ett bra pris"
http://www.blocket.se/halland/Speldator_till_bra_pris_6125865...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ännu en som skriver ut billigaste priset från prisjakt och ändå tar typ lika mycket för datorn,
"För ett bra pris"
http://www.blocket.se/halland/Speldator_till_bra_pris_6125865...

Eller kallar den för speldator, men har ett R7 260 och en överdimensionerad processor.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Förstår verkligen inte grejen med att skriva "Klarar allt på högsta grafik" för att sedan lista ett tre generationer gammalt low-end-kort. Vem försöker man lura?

troligen dom personer som inte har den tekniska kunskapen att se att något är skumt med annonsen.
eller dom som är så naiva att man tror på varje ord som står i en text.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

troligen dom personer som inte har den tekniska kunskapen att se att något är skumt med annonsen.
eller dom som är så naiva att man tror på varje ord som står i en text.

Fast blir ju lite märkligt om man tänker på det; De med bristfälliga tekniska kunskaper köper märkesdatorerna på Media Markt, de med lätta kunskaper köper färdigbyggt på t.ex. Inet medan de med medel/högre teknisk kunskap antingen bygger själva eller letar fynd (och således ser genom lögnerna).

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Fast blir ju lite märkligt om man tänker på det; De med bristfälliga tekniska kunskaper köper märkesdatorerna på Media Markt, de med lätta kunskaper köper färdigbyggt på t.ex. Inet medan de med medel/högre teknisk kunskap antingen bygger själva eller letar fynd (och således ser genom lögnerna).

Finns ju även okuniga som försöker göra fynd på blocket med, får ju lite mer dator för pengarna än en OEM maskin på media market. Går ju uppgradera lättare och vist obalanserade vissa burkar, men vissa har i alla fall jag sett i tråden har "okej grafikkort" jämfört mot en OEM maskin som till 98% kör med kontorsgrafikkort.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Fast blir ju lite märkligt om man tänker på det; De med bristfälliga tekniska kunskaper köper märkesdatorerna på Media Markt, de med lätta kunskaper köper färdigbyggt på t.ex. Inet medan de med medel/högre teknisk kunskap antingen bygger själva eller letar fynd (och således ser genom lögnerna).

jag har slutat förundra mig om folks tekniska kunnande efter att en kund lagt in en vattenskadad Iphone 5 i mikron.
jo då det "finns" dom som när kunskapen saknas och dom inte vet hur google funkar så tror man på dom som spyr ut en A4 med text..

tänk Nigeria brev/Indiska Windows help central. dom skulle väl inte existerat om det inte fanns dom som blev lurade, sen har vi dom som blir blåsta flera gånger av samma snubbar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Fick mig ett gott skratt när jag såg denna annons: http://www.blocket.se/vasterbotten/Grafikkort___Radeon_Sapphi...

Han säljer ett 7850 för 1500kr. För 3-4 år sedan fick man ju detta nytt för 1700kr. Helt sjukt.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Fick mig ett gott skratt när jag såg denna annons: http://www.blocket.se/vasterbotten/Grafikkort___Radeon_Sapphi...

Han säljer ett 7850 för 1500kr. För 3-4 år sedan fick man ju detta nytt för 1700kr. Helt sjukt.

3 år gammal krets och säljs till samma pris 3 år senare.
HD 7850 = R7 265 = R7 370 (Pitcairn PRO/Curacao PRO/Trinidad)
Kostar 1250-2300 kr nytt fortfarande och de är inga kvarglömda priser. Förutom de två på 2600 kr och 2800 kr men det billigare av de två har 6xDP och kostar därför mycket.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s228734638&o=produkt_pr...

Den lite bättre Pitcairn XT/Curacao XT som finns i HD 7870 (inte XT) = R9 270 = R9 270X kostar 3 år senare fortfarande 1290-2300 kr.

Pris/prestanda har inte ändrats på 3 år i den klassen, sjukt.

Ursäkta för den långa utläggningen men väldigt dåligt pris med tanke på att du får ett "nytt" för lite lägre pris. HD 7850 som i princip är ett halvt 7970 är väl värt 500 kr gissar jag.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RaZman:

Fast blir ju lite märkligt om man tänker på det; De med bristfälliga tekniska kunskaper köper märkesdatorerna på Media Markt, de med lätta kunskaper köper färdigbyggt på t.ex. Inet medan de med medel/högre teknisk kunskap antingen bygger själva eller letar fynd (och således ser genom lögnerna).

Det är lite det här jag menade med min trådstart, det känns märkligt att Svenssons faktiskt letar datorkomponenter på Blocket och blir grundlurade istället för att köpa nya datorer.
Jag antar att det har lite och göra med det sunda förnuftet att köper man begagnat så får man mer för pengarna helt enkelt och visst, jämför man "speldatorerna" på Mediamarkt och Elgiganten mot en 2 år gammal speldator på Blocket sålt för näst intill fullrpis så är väl det ett kap

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

UNIK DATOR någon? Med feta gtx580 för enbart 13.000kr!!

http://m.blocket.se/ostergotland/Unik_speldator_61596808.htm?...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

Såg någon sälja så många bärbara/stationära i veckan i samma område. Jag tror denna person köpte upp allt i tron om att tjäna en liten slant. Tror priset var på 4000kr av den som sålde grejerna först.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk

Mycket skrot för pengarna!

Skrivet av Deatlev:

Såg någon sälja så många bärbara/stationära i veckan i samma område. Jag tror denna person köpte upp allt i tron om att tjäna en liten slant. Tror priset var på 4000kr av den som sålde grejerna först.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedbullF1:

UNIK DATOR någon? Med feta gtx580 för enbart 13.000kr!!

http://m.blocket.se/ostergotland/Unik_speldator_61596808.htm?...

Att man dessutom inte får reda på viken CPU som kommer med datorn gör ju inte saken bättre.. Suck.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

För att den kommer utan Då får man möjligheten att själv välja den processor man föredrar till detta unika dröm bygge!!

Skrivet av Tumnus:

Att man dessutom inte får reda på viken CPU som kommer med datorn gör ju inte saken bättre.. Suck.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

En konstnär som nu ägnar sig åt att bygga datorer.

http://www.blocket.se/stockholm/Kraftfull_Ljudlos_i7_4Ghz__16...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

En konstnär som nu ägnar sig åt att bygga datorer.

http://www.blocket.se/stockholm/Kraftfull_Ljudlos_i7_4Ghz__16...

han är en Konstnär som har en Asus märkes dator som han har "byggt" själv ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644