1ghz arm11-cpu vs x86?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sunkenstaden
Registrerad
Jul 2011

1ghz arm11-cpu vs x86?

Hej!

Jag har googlat lite halvhjärtat på min fråga men det verkar inte finnas så mycket jämförelser..

Första frågan är alltså om det går att jämföra en arm11, en sådan som sitter på rasperry pi rev b med en x86-processor.. och i så fall, vad motsvarar 1ghz arm11 i x86-mhz?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Noobson:

Hej!

Jag har googlat lite halvhjärtat på min fråga men det verkar inte finnas så mycket jämförelser..

Första frågan är alltså om det går att jämföra en arm11, en sådan som sitter på rasperry pi rev b med en x86-processor.. och i så fall, vad motsvarar 1ghz arm11 i x86-mhz?

Du kan inte bara jämföra två processorers frekvenser. Inte ens om det är två x86-baserade processorer. T.ex. är en P4 på 3GHz markant långsammare än en i5 4570T på 2,9GHz.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010

Har sett något test för ett tag sedan. minns bara att den x86 baserade celeron:en (eller pentium:en) vann stort.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Villan
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Noobson:

Hej!

Jämför inte med något som sitter i desktop/laptop, de totalt förnedrar en mobil CPU som ARM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite här och där...
Registrerad
Sep 2011

Intels nya Atom SoC är ingen snigel, den heller.

http://www.anandtech.com/show/7263/intel-teases-baytrail-performance-with-atom-z3770-cinebench-score