Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Maj 2013

Bygga egen laddare

Jag köpte en Ericsson S868 på en loppis igår men fick inte med någon laddare så jag undrar om man kan bygga en egen laddare av en usb kabel?

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Zingo2000:

Jag köpte en Ericsson S868 på en loppis igår men fick inte med någon laddare så jag undrar om man kan bygga en egen laddare av en usb kabel?

En riktig klassiker!
Vad fick du ge för den?
Googla upp vad en orginalladdare kör för spänning. Usb har ju en standard på det så då ser du om det funkar.

Annars är det nog enklare att höra med närmsta återförsäljare av mobiltelefoner om de inte har någon liggandes, de är nog glada att bli av med det

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är svårt att bygga om en kabel till batteriladare.
Men du kan ta el från usbkontakterna i datorn om det var det du menade, men om du inte har kontakten som passar i telefonen är det nog enklast att köpa en färdig laddare.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Maj 2013

Fick med en usb kabel till typ en walkman mobil.
Det står att batteriet vill ha 4.8 volt och 750mAH.
Tänkte använda den usb kabeln som jag fick med bara för att testa om mobilen funkar.

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Zingo2000:

Fick med en usb kabel till typ en walkman mobil.
Det står att batteriet vill ha 4.8 volt och 750mAH.
Tänkte använda den usb kabeln som jag fick med bara för att testa om mobilen funkar.

Har du tänkt ladda den genom datorn (5V) eller genom väggen (230V)?

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Maj 2013

har tänkt ladda den igenom datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

(\__/)
(O.o)

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Men 868 har inte laddning via usb så det kommer nog inte att fungera särskilt bra, troligen kommer ingen ström fram till batteriet bakvägen.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Maj 2013

Mod kan låsa tråden eller något.
Hittade en laddare i garderoben.

(\__/)
(O.o)

Trädvy Permalänk
Desk Master
Plats
Mariehamn
Registrerad
Jan 2013

Det brukar vara 5 volt. Ge likström via en adapter och löd fanskapet ihop med laddaren så funkar det. DU hitter laddare för 5 kronor i en gammal loppis o lödtång kan du låna eller finns att köpa för ett par hundringar.