Moddare bygger vattenkyld taveldator

Permalänk
Medlem

kewl, ett 7990 hade varit mer estetiskt dock....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Entusiast

Jag älskar iden men snyggt var det inte. Känns alldeles för plottrigt. Med linjer åt alla möjliga håll. Tror nog faktiskt det är kolfibern som helt själv lyckas förstöra det hela för mig

Permalänk
Medlem

Sjukt fult, men samtidigt j●vligt coolt. Jag är lite kluven i vad jag tycker om detta. Kul att någon tänker "utanför lådan" i alla fall. (Pun intended)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Snygg, okonstlad och samtidigt rätt så praktisk uppsättning. Det finns egentligen inget behov av ett rektangulärt chassi då man inte behöver tänka på luftflödet.

Kanske kommer vi se färdiga appliance-lösningar på marknaden, som omfattar en liknande platta samt tillhörande kit för vattenkylning.

Permalänk

Nice idé men tyckte inte ärligt talat att bygget inte var det snyggaste :/ och ja, HHDn förstör helt...

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem

Ballt bygge. Första tanken som slog mig var dock ljudnivån, ett chassi tar ju bort en hel del av de lite mer högfrekventa ljuden.

Skrivet av Show4Pro:

The entire rig has 2 fans on the board; the AX1200i fan which barely comes on, and the chipset fan which I replaced with a silent one. The pumps are running at the lowest power setting, so the rig is pretty much silent. One annoying thing is that without a case, you can care some component buzz very clearly. For me it's mainly the GPUs and the 1TB blacks that makes the most noise.

Kanske hade varit bra att bygga in hårddiskarna för dämpning? Värme brukar inte vara ett stort problem där. För GPU:erna antar jag att det är någon form av coil whine så där är det väl inte så mycket att göra förutom att byta kort antar jag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Han gjorde en riktig "tavla" här:) (med hårdiskarna) annars ganska coolt.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Tycker att det är en cool idé, men jag tror det hade varit snyggare med något matt material på tavlan

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk

Riktigt bra idé även om utförandet kanske inte var det snyggaste.

Ta bort hårddiskarna, använd en ensam ssd och kanske ett mITX moderkort så kan tavlan bli betydligt mindre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Tur att Sveriges samlade etetiska elit finns i denna tråden...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Riktigt bra idé även om utförandet kanske inte var det snyggaste.

Ta bort hårddiskarna, använd en ensam ssd och kanske ett mITX moderkort så kan tavlan bli betydligt mindre.

håller med om hdd men det hade nog blivit liiite besvärligt med sli och m-itx?

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadlock:

Tur att Sveriges samlade etetiska elit finns i denna tråden...

Jag känner att han försöker uttrycka det exhibitionistiska i datormodifiering samtidigt som det är en mycket intressant tolkning av 2000-talets mer teknologiska intryck. *puffar på cigarren*

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Har inget emot hårddiskarna, han kanske behöver mycket lagring och vad ska man då välja? Han har ju 4st ssd:er som passar in i färgshemat, sedan två stycken black som också passar in, sedan två gröna... Alternativet hade ju varit att bygga in en nas eller ngt på baksidan också och köra 2-4 st WD Red istället.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Inte bara coolt och snyggt, kan ju vara praktiskt att ha datorn på väggen i vissa fall.

Skrivet av Accipiter46:

Riktigt bra idé även om utförandet kanske inte var det snyggaste.

Ta bort hårddiskarna, använd en ensam ssd och kanske ett mITX moderkort så kan tavlan bli betydligt mindre.

Om man vill ha den mindre så hade man ju bara kunnat skippat så jävla mycket mellanrum överallt.

jag förstår för övrigt inte vad alla har emot hårddiskar.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Inte bara coolt och snyggt, kan ju vara praktiskt att ha datorn på väggen i vissa fall.

Om man vill ha den mindre så hade man ju bara kunnat skippat så jävla mycket mellanrum överallt.

jag förstår för övrigt inte vad alla har emot hårddiskar.

Håller med om att det kan vara praktiskt.

En hårddisk är en föråldrad apparat med en massa mekaniska delar. Den är långsam, låter och går med tiden sönder. Hårddiskar är ett nödvändigt ont om man har behov av mycket lagring och gör sig då bäst i en NAS

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Lite för annorlunda för sitt eget bästa.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Avstängd

Jahapp, och var sitter radiatorerna?

Permalänk
Medlem

Fan vad läckert

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Brukar tycka att det är löjligt med dyra tavlor, men det här är ett undantag!

Det här är iaf ett konstverk

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk

meeennnnn det ska ju va riktig kolfiber annars kan det va!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Jahapp, och var sitter radiatorerna?

Precis vad jag tänkte... skulle vara trevligt att få se hur han placerat dom.

Permalänk
Proffsmoddare

Detta hade blivit mycket trevligare om snubben bara lagt 5 minuter på att ta bort etiketterna ifrån diskarna och ifrån nätagget. Bort med etiketterna ifrån de mekaniska diskarna och sen täcka dom med en bit rött plexi så hade dom passat in otroligt mycket bättre. Sen begriper jag verkligen inte varför han valt blått ljus i reservoarerna det hade blivit betydligt snyggare med enbart svart och rött and nothing else. Blåa kontakter till nätagget??? en blå usb eller är det en nätverkskabel?? Dessutom gult runt VU mätarna???? wtf Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem

Tycker den är grymt snygg.
Läckert med neonljuset i bakgrunden.
Tycker du har gjort ett mycket bra jobb med tavlan.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13862214']Detta hade blivit mycket trevligare om snubben bara lagt 5 minuter på att ta bort etiketterna ifrån diskarna och ifrån nätagget. Bort med etiketterna ifrån de mekaniska diskarna och sen täcka dom med en bit rött plexi så hade dom passat in otroligt mycket bättre. Sen begriper jag verkligen inte varför han valt blått ljus i reservoarerna det hade blivit betydligt snyggare med enbart svart och rött and nothing else. Blåa kontakter till nätagget??? en blå usb eller är det en nätverkskabel?? Dessutom gult runt VU mätarna???? wtf Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?

Han kanske blev sponsrad med hårdvara?

Permalänk
Avstängd

Usch, inga Scythe Himuro's på hårddiskarna?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Åsa-Nisse:

Han kanske blev sponsrad med hårdvara?

Hade han varit sponsrad så hade han nog skrivit det i byggloggen vilket han inte har och även om han vore sponsrad så förklarar det inte blåa kablar/kontakter, blått ljus och gult kring vu mätarna.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Att ha en Nas är inte alltid de bästa. vad om du ska ha med dig din lagring och nätet där hemma är för slött för att ha nasen på nätet?

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunilla95:

Att ha en Nas är inte alltid de bästa. vad om du ska ha med dig din lagring och nätet där hemma är för slött för att ha nasen på nätet?

Då hade man ju inte vurderat en NAS överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem

Roligt, fram tills mamma kommer med dammsugaren...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|