Battlefield 4 vill ha 3 GB grafikminne och fyrkärnig processor

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Påstår du att ett 7970 inte skulle klara av att driva BF4 på höga inställningar, eller vad menar du? Jag kan iaf tala för mitt egna kort som är rejält överklockat. Så att maxa BF4 blir nog inget problem för varken mig eller för övriga ägare av "7970Ghz" Såå extremt överlägset är inte ett 780 ifall du trodde det

Många verkar underskatta 7970, sitter själv med två och kollar man på BF3 så flyter det mer eller mindre som HL1... Dock vill ju BF3 ha en extrem cpu får att hålla uppe minimum fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

BF3 var också krävande när det kom. Nu när de nya konsolerna kommer så är väl dessutom utvecklarna beredda att satsa mer på grafiken.

Det ska bli intressant att se jämförelser mellan DX11 och DX11.1, samt vad för PC det krävs för att klå PS4-versionen. Synd bara att Windows 7 inte har fullt stöd för DX11.1

BF4 stödjer tydligen delar av 11.2 vilket inte nvidia stödjer, detta stöd skulle tydligen ge en liten extra prestandaskjuts om man ska tro allt man läser...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Du kan ju slänga i hur många kärnor du vill i din AMD och ändå få stryk i Frostbite. Finns ett fint cputest (google it) där dom testar alla cpuer i BF3 där man tjänar många fps (speciellt minimum) upp och förbi intels 6-kärniga på 4.5 GHz... AMD som vanligt på botten oavsett kärnor och frekvens.

Läser du mitt inlägg igen så förstår du med att jag pratade om kommande spel och inte nuvarande, hade gärnat googlat tester, men eftersom jag pratade om kommande spel så finns det uppenbarligen inga tester.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Ja.. eller nej. Singel GPU:er har knappt några problem med MS för de flesta. Sedan så tar inte ditt försök att klanka ner på hans dator bort det faktum att du har dig själv att skylla.

Har mig själv att skylla för att jag inte köpte en Titan för 3000 kr mer?

Permalänk
Medlem

Det får ha vilka krav det vill. Kommer ändå inte spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Läser du mitt inlägg igen så förstår du med att jag pratade om kommande spel och inte nuvarande, hade gärnat googlat tester, men eftersom jag pratade om kommande spel så finns det uppenbarligen inga tester.

Skickades från m.sweclockers.com

Frostbite stödjer ju många kärnor och skalar bra, och AMD ligger ändå risigt till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Har mig själv att skylla för att jag inte köpte en Titan för 3000 kr mer?

http://www.youtube.com/watch?v=VFCM6TZgTMI

Ja vem annars ska du skylla på isf :S ?

Permalänk
Medlem

Jargongen var den samma för exakt 2 år sen

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1041770...

Med facit i hand så behöver vi inte oroa oss att våra burkar brinner upp. Det är kul att DICE visar vägen till ny prestanda!

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Frostbite stödjer ju många kärnor och skalar bra, och AMD ligger ändå risigt till...

Aja, kan ju alltid hoppas att amd presterar bättre nu i kommande speltitlar än vad dom har gjort, och jag menar inte bara med frostbite, vi får helt enkelt vänta och se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Yes! Äntligen stöd för flera kärnor i spel! Suck it Intel fanboys som sa att 8 kärnor var onödigt! Ska bli spännande att se cpu tester om amd kommer spöa Intel nu Sen så har man ju ett gtx780 så det kommer vara tvärchill, frågan är bara hur jag kommer klara 5670x1080

Skickades från m.sweclockers.com

Just det ja, AMD. 8350 är helt jävla värdelös och så är det bara. Flaskhalsar inte ett single GTX 780 med 8350? Har för mig att 8350 var en flaskhals för starka single GPUs.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

De här kommer att gynna amd med deras 7950 som har 3gb minne...

Jag tror att det är precis vad som är tanken BF4 är ju "gaming evolved" och förvånar mig inte om DICE skulle sätta 3 GB med små mutor från AMD för att pusha försäljningen av 79xx lite extra. Jag tror dock att 2 GB bör räcka, men vem vet.

Permalänk
Medlem

Windows 8 som rekommenderat? Nej tack, Dice.

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Just det ja, AMD. 8350 är helt jävla värdelös och så är det bara. Flaskhalsar inte ett single GTX 780 med 8350? Har för mig att 8350 var en flaskhals för starka single GPUs.

Om du tycker det så är det din åsikt. Jag är riktigt nöjd med den iaf. Inte i 5670x1080, och om den skulle göra det i 1080p bryr jag mej knappast om det då jag aldrig använder den upplösningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Teknik är så, u know. Köper du en dator om ett år för samma summa kommer inte heller den trumfa min.

Cheers for tekniken!

Du missar poängen. Jag kan köpa en dator som fixar bf4 bättre än din, för mindre pengar, idag.

Permalänk
Medlem

Sapphire 7950 3 gig, 16 gig ram minne haswell 4670k, hoppas det räcker för bf4

Permalänk
Medlem

OOh feck... mina 7970 crossfire kommer inte palla med, bara 3gb minne kommer ju aldrig gå i 2560x1600... hepp... får blir 2x titan då?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

antar att recommended e om man vill köra på ultra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ignostic:

Du missar poängen. Jag kan köpa en dator som fixar bf4 bättre än din, för mindre pengar, idag.

Okej, linka en kundkorg från inet då tack.
Värt att nämna är att jag köpte denna datorn i tidiga juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

OOh feck... mina 7970 crossfire kommer inte palla med, bara 3gb minne kommer ju aldrig gå i 2560x1600... hepp... får blir 2x titan då?

Du kan ju se hur dina 7970 står sig, är du missnöjd så kör på Titan (Y)

Permalänk
Medlem

Maskopi med nvidia?

Permalänk
Medlem

sluta bli så nojjiga över 3Gb delen...ni kommer kunna lira på 1 elr 2 oxå utan problem. var ju lika hypat när bf3 skulle släppas..inget mindre än 5Ghz processor o dåtidens värsta grafikkort skulle ju behövas för att ens kunna starta spelet typ..men var det så?`NEJ..så ta ett chillpill o relaxa

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Antar om att dom trollar med operativsystemen?

Varför skulle de sätta något annat än Win 8 som rekommenderat?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Då är det bara att vänta på AMDs nya grafikkort för att se vad dom kan leverar, kanske blir något! BTW tur att man inte gjorde samma misstag innan BF3 kom ut. (Köpa grafikkort som man själv trodde att man skulle maxa spelet med som i själva verket inte gick...)

Tålamod människor tålamod!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Skrivet av Bort:

Sjukt.
Här köper man en dator för 20 000:- och så räcker man precis till "recommended".

gg wp dice. tyty. Brände min sommar med olja och tändved. Tackarrrrr.

Slitit som en liten myxoxe för att ha råd och här blir jag daskad i ansiktet med en inoljad träskiva gjord av murbräckor.

vad pratar du om, du köpte väll datorn för att kunna använda den på max eller var det bara för att vara en showoff på swecklockers med en bra dator specc signatur.

Permalänk

Vet inte om det är på håret men hoppas iaf att mitt 7970 3gb klarar av 60 fps på 1080p! Annars värkar det som att dem "tagit i lite" den här gången..

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Antar om att dom trollar med operativsystemen?

http://www.guru3d.com/news_story/battlefield_4_gets_dx11_1_dx...

Johan Anderson på DICE sa;

Citat:

We use DX11.1, there are some optimizations in it (constant buffer offsets, dynamic buffers as SRVs) that we got in to the the API that improves CPU performance in our rendering when one runs with DX11.1. This will be in BF4

DX11.1 är Windows 8 exklusivt. Man måste gilla Microsofts sätt att tvinga gamers att uppgradera genom att göra enkelt bakportade DX11.1-funktioner exklusiva till Windows 8. Även DX11.2 kommer vara Windows 8-exklusivt.

Permalänk
Medlem

Känns skönt att man väntat på de nya AMD korten, verkar ha varit det rätta valet om ryktena stämmer med 4gb vram om inte annat har ju en del 780 sjunkit i pris så man får ett sånt "billigt".

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk
Medlem

Underhållande att se alla upprörda reaktioner i tråden.. tror dock att det vore ännu mer livat om det var lägre rekommenderade specs. "så tråkigt att allt är anpassat för konsoller" skulle nog eka genom kommentarerna.

Roligt att se att spel utvecklas och att grafiken blir allt kraftfullare!

Hoppas att min MacBook Pro klarar av det på ultra, annars blir jag besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pursche01:

På med foliehattarna nu hörni men är det inte så att BF4 är utvecklat i samarbete med AMD? Har inte AMD pushat för 3 GB grafikminne som standard senaste serien? Jag känner lukten av konspiration!

Creds! Fick leta 8 sidor för att hitta denna kommenraren!! Tänkte att jag inte var ensam. Nvidia kör ju med 2gb och AMD med 3gb i std utförande på de flesta kort i samma prisklass. En push för att AMD skall sälja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Windows 8 - 850kr
GeForce 660 3GB - ca 2500-3000
8GB DDR3 ram - 700kr
Intel i7 4kärnor - 2500-3000kr.
Blu-Ray spelare: 900kr

tot: 7450-8450kr.

xbox one: 4500kr
playstation 4: 4000kr.

Dessutom får xbox1/ps4 samma grafik samt 64 spelare.

Soffgamingens återkomst!!!

Ja eller så har du en mkt billigare dator och kör BF4 på LOW för det är så det kommer se ut på konsolerna. Säger inte att LOW inte kommer va snyggt, men det är den jämförelsen du gör. Dessutom måste man ändå ha en dator som man gör massa annat med.

Jag gillar också att ha konsol men konsol för mig är till för konsol unika titlar, eller titlar som bäst lämpar sig att köra på stor bild med handkontroll, typ racing spel. Allt annat ska köras på PC med mus och tangentbord och kantutjämning och allt ögongodis. Konsol är mer dricka en bärs å slappa grej.

EDIT: En dator som min i sign kan man säkert få begagnat för typ vad..2-3k nu? den kommer säkert iaf klara medium och det kommer va mkt snyggare än va det kommer se ut på xboxen eller ps4an

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm