Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Nej, vi behöver absolut inte mer än 640kb av RAM i stationära datorer heller?
Finns en anledning att de skapade ipv4 så det fanns 4,294,967,296 möjliga adresser, de ville framtidssäkra, även om de trodde att det aldrig skulle slå i taket. Men likt förb****t så är de påväg/har tagit slut. 4MILJARDER

Så snälla, säg aldrig, aldrig, i ett sådant sammanhang. Tack. Sov gott

I övrigt så känns 5C en telefon för den kinesiska/asiatiska marknaden. "Billigare", färgigare. Tror det kan locka många, de har trotts allt en kultur med mer färger än vad vi västlänningar har.

Skickades från m.sweclockers.com

Internet är bara en fluga!

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Androidanvändare är som kristna fundamentalister. De kör på några få argument och håller stenhårt på dessa och repeterar dem i all evighet även om de saknar substans och verklighetsanknytning

Androidsson: "iOS är låst, android är öppet och mycket bättre!"
iPhonesson: "Jag är så nöjd med min iPhone, jag kan göra allt jag behö..."
Androidsson: "Blööö, iOS är så låst!"

Androidsson: "iPhone har en så liten skärm, tacka vet jag Samsung Galaxy S4!"
iPhonesson: "Jag tycker att skärmstorleken är lagom, inte för liten och inte för sto..."
Androidsson: "Blööö, det är en så liten skärm!"

Androidsson: "Grym låt! Kan du skicka den till mig?! Nej just det, du har inte NFC!"
iPhonesson: "Nja, alltså jag kör spotify istä..."
Androidsson: "Blöö, inget NFC!"

Androidsson: "Apple kommer att ruttna bort och utan Steve Jobs så är Apple ingenting!"
iPhonesson: "Det tror inte jag, de vet vad de håller på och snart kommer den nya iPho..."
Androidsson: "Blööö, äppelskrutt!"

Uppenbart försök till att trolla men jag tänker falla för det, det ser precis likadant ut på Iphone sidan, du säger att android är som kristna fundamentalister? Well sir, you're wrong. Iphone användare är precis likadana och som om det inte vore nog så skall dom försöka pracka på dig om att du måste skaffa en Iphone för det är den bästa skittelefon som någonsin gjorts, om android användare är kristna fundamentalister så är iphone användare jehovas vittne.

Har förövrigt inte några få argument för att välja android som du påstår utan jag har en hel hög med dom men jag använder dom bara när någon som jag känner skall köpa ny telefon och vill ha råd då jag anser att iphone är en hype och inget annat.

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Förstår inte varför jag läser kommentarerna i en Applemyhet när de är samma sak varje gång, dvs att folk med androidmobiler ska snacka skit.

Har länge funderat på att köpa en androidmobil men blir tveksam när jag läser kommentarer från folk med android. De verkar ju inte som att ni är nöjda iom att ni måste snacka skit om allt annat? Ofta är de ju så att man måste trycka ner allt annat för att sitt eget ska uppfattas bättre. Inte ofta iPhonefolk spyr galla i androidtrådar och de betyder ju nått!

Sedan allt snack om specs hit och dit. Iom att Apple anpassar hårdvaran till mjukvaran så behöver de inte va 4gb och en quadcore cpu på 2Ghz för att de ska flyta okej.

Men de är klart, ser ju ''coolt'' ut på pappret att den är si och så snabb.

Sedan skärmstorleken, någon nämnde att dom inte hänger med tekniken. Va har de med saken att göra? Dom tänker på användarupplevelsen, inte tävla om att göra större och större mobiler som inte går att få ner i en fick. Men de är ju personligt va man gillar, men har ju inget med ''att hänga med i tekniken'' att göra.

En annan sak är funktioner och de är en sak jag gillar med apple. Dom släpper inte en funktion om de inte fungerar klockrent. Typ samsung S4 har ju massa nya funktioner tex att man kan scrolla i hemsidor via ögonen/huvudet. Men att bara släppa en funktion för att de ska återigen se bra ut på pappret är ju fult. Testade denna funktion på en kompis S4 och de funkade sämst. Följde me ibland, ibland inte. Och funkar de inte alltid så skiter man i att använda de.

Men återigen, det säljer om de ser coolt ut på pappret, och de visar sig ju här på sweclockers där alla barn skräpar ner appletrådar för att dom nyligen köpt sig en spröd plastig samsung som är jättesnabb och har jättemånga funktioner som inte fungerar. Grattis till er, och är ni så nöjda och hatar Apple så varför ägna tid i en tråd som handlar om Apples produkter?;)

Tycker det är dags för lite film. Gamla godingar: Shit Android peolple say och Shit Apple fanatics say

Båda är lika grymma och träffande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Uppenbart försök till att trolla men jag tänker falla för det, det ser precis likadant ut på Iphone sidan, du säger att android är som kristna fundamentalister? Well sir, you're wrong. Iphone användare är precis likadana och som om det inte vore nog så skall dom försöka pracka på dig om att du måste skaffa en Iphone för det är den bästa skittelefon som någonsin gjorts, om android användare är kristna fundamentalister så är iphone användare jehovas vittne.

Peka gärna ut en Androidtråd här på SweClockers som är lika infekterad av iPhoneanvändare som en iPhonetråd är av Androidanvändare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Något man ofta lätt glömmer också är att den första iPhonen spenderade de många år (uppåt 10 år) att utveckla. Svårt att vara lika revolutionerande om man bara har ett år på sig att uppdatera modellen.

10? Är du på riktigt? Inget i hårdvaran utvecklade de själva. Det de gjorde var att ta till sig asiatiska kapacativa LCD-paneler av hyffsad kvalitet när de var nya, bra ARM-processor och lansera en telefon kring detta. De kunde se till att vara före konkurrensen med dessa skärmar och processorer för att de var de enda som kunde ta 20000:- för en telefon. Innan dess var det otänkbart med en telefon till konsumenter för ens 5000:-. En dyr telefon för vanliga konsumenter låg ofta kring 3000:-. Så ingen annan tillverkade kunde hitta en kundkrets för så dyra telefoner. Operativet kan de arbetat på ett tag det tvivlar jag inte på, men inte 10 år, de hade inte en aning om vad som komma skulle på slutet av 90-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Peka gärna ut en Androidtråd här på SweClockers som blir lika infekterad av iPhoneanvändare som en iPhonetråd blir av Androidanvändare.

Det räcker att kolla på en tråd som berättar om nyheter om android, iphone användare är inte så jävla oskyldiga dom heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Peka gärna ut en Androidtråd här på SweClockers som blir lika infekterad av iPhoneanvändare som en iPhonetråd blir av Androidanvändare.

Det brukar inte bli så mycket hat mot just Android, precis som att det inte är så mycket bashing mot iOS. Däremot bashas ju Samsung friskt. Färre saker att basha där dock så folk brukar hålla sig till "känslan" och Samsungs program.

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Njaa..

http://www.phonearena.com/news/Which-phone-has-the-best-batte...

Märkligt att olika tester kan visa så olika saker. Anandtech, vilket jag anser vara en av de mest tekniskt kompetenta testarna just nu, fick lite andra siffror: http://www.anandtech.com/show/6914/samsung-galaxy-s-4-review/...

Har ingen koll på vad which.co.uk är för sida, men deras namn är inget jag känner igen och ger mig inget större förtroende.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Det räcker att kolla på en tråd som berättar om nyheter om android, iphone användare är inte så jävla oskyldiga dom heller.

Peka ut någon tråd då så vi kan jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det brukar inte bli så mycket hat mot just Android, precis som att det inte är så mycket bashing mot iOS. Däremot bashas ju Samsung friskt. Färre saker att basha där dock så folk brukar hålla sig till "känslan" och Samsungs program.

Lika så här, peka ut en tråd så vi kan jämföra.

Enligt min åsikt dock finns det en hel del att basha just mot Samsung, och definitivt inte färre. Likväl så går jag inte in i Samsungtrådar och skriker ut min ilska mot företaget när de presenterar nya produkter.

Permalänk
Medlem

Det känns som att iPhone hamnar längre och längre efter konkurrenterna för varje modell som släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det känns som att iPhone hamnar längre och längre efter konkurrenterna för varje modell som släpps.

Vilka av konkurrenterna har fingerprint sensor och 64bit cpu ?

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det känns som att iPhone hamnar längre och längre efter konkurrenterna för varje modell som släpps.

Förklara gärna. Skulle även vilja veta vilka 4.0" Android-enheter som håller iPhone 5/5s feature set och kvalité eftersom de hamnar på efterkälken allt mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Märkligt att olika tester kan visa så olika saker. Anandtech, vilket jag anser vara en av de mest tekniskt kompetenta testarna just nu, fick lite andra siffror: http://www.anandtech.com/show/6914/samsung-galaxy-s-4-review/...

Har ingen koll på vad which.co.uk är för sida, men deras namn är inget jag känner igen och ger mig inget större förtroende.

Det är när de låter ett syntetiskt testprogram testa saker som Apple vinner. När man testar "manuellt" vinner S4. Kolla in GSM Arena, de vet hur man testar telefoner det lovar jag dig.

Skrivet av md7:

Lika så här, peka ut en tråd så vi kan jämföra.

Enligt min åsikt dock finns det en hel del att basha just mot Samsung, och definitivt inte färre. Likväl så går jag inte in i Samsungtrådar och skriker ut min ilska mot företaget när de presenterar nya produkter.

Ilska? Just nu är det du som verkar känslomässigt engagerad. Men som sagt, man är inne i olika tillverkares trådar för att man vill ha konkurrens och vill att alla tillverkare ska vara så bra som möjligt. Bara fanboys är så låsta vid ett märke att de inte besöker och deltar i trådar som tillhör konkurrenter till deras favoritmärke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Vilka av konkurrenterna har fingerprint sensor och 64bit cpu ?

Den kan ha anussensor och 512bit CPU för min del. Det hjälper inte att den faktiskt har något eget om inte fingersensorn väger upp allt den saknar. Antalet bitar på CPUn är ju irrelevant då den fortfarande är långsammare.
Faktum kvarstår att Apple inte direkt driver på utvecklingen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fenix:

Vad har du för användning av det i en mobil?

Najs att kunna köra 64-bit överallt.
På server, desktop, laptop, platta, mobil.

På sikt öppnar det upp för mobiler med mer än 4 GB RAM också.
Tänk dig en mobil med ARMv8 64-bit med 8-kärnor och 8 GB RAM, samt en 128 GB SSD.
Sen kanske du dockar den till Bluetooth tangentbord och mus, och till en 24" skärm över Wi-Di, Wireless USB, eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Den kan ha anussensor och 512bit CPU för min del. Det hjälper inte att den faktiskt har något eget om inte fingersensorn väger upp allt den saknar. Antalet bitar på CPUn är ju irrelevant då den fortfarande är långsammare.
Faktum kvarstår att Apple inte direkt driver på utvecklingen.

Hur gammal är du? 12?

Fortfarande långsammare än vad?

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Den kan ha anussensor och 512bit CPU för min del. Det hjälper inte att den faktiskt har något eget om inte fingersensorn väger upp allt den saknar. Antalet bitar på CPUn är ju irrelevant då den fortfarande är långsammare.
Faktum kvarstår att Apple inte direkt driver på utvecklingen.

Behöver ju inte vara lika snabb då den inte drar runt på java...

Vad tycker du den saknar då? Säg inte större skärm för det är ett val man har gjort för att få en smidigare device...

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Det var inte min poäng, tror knappast 64-bitars tillför något överhuvudtaget på en mobil/pekplatta under ganska lång tid framöver. Skrev ju att jag var förvånad över att man överhuvudtaget bryr som om 64-bitars just nu då det helt enkelt inte finns någon teknisk anledning att använda det på mobiler/pekplattor för tillfället. Däremot så behöver iPad en starkare CPU, har en iPad4 och vissa webbsidor som använder mycket JS kan orsaka ganska mycket "lagg", något som bara kommer fixas med snabbare CPU. På iPhone tror jag CPUn redan är tillräckligt stark då de mobilanpassade sidorna ofta är nedskalade, har i princip aldrig upplevt att iPhone5 laggar när man surfar.

Men anledningen till att Apple introducerar en 64-bitars systemkrets nu måste vara att man inser att övergången till 64-bitars "appar" kommer ta väldigt lång tid (p.g.a. av hur iOS appar fungerar), men om man samtidigt introducerar nya produkter som är 32-bitars blir ju incitamentet för apputvecklare att ens fundera på 64-bitars totalt noll. Så frågan är varför 5C inte körde en enklare/långsammare variant av en 64-bitars systemkrets alt. varför körde man inte vidare på 32-bit på 5S.

Ska bli intressant att se hur bra/dåligt 5C säljer för personligen tycker jag den är rätt ful och då den inte kostar speciellt mycket mindre än 5S ser jag helt enkelt inte vem som väljer 5C över 5S. Tror dock inte det är något problem med kvalitén på 5C, den verkar vara tillverkad på samma sätt som Nokia N9 och den telefonen kändes verkligen gedigen (har fortfarande kvar min).

Varför 5C inte kör med en billigare A7 light kan man nog tillskriva yield, jag antar att A7 har ny produktionsprocess (< 32 nm). Apple kommer i sådana fall att behöva produktionskapaciteten för iPad NG och iPhone 7. Jag tror att arbetet med att validera en ny SOC för att inkluderas i en ny Apple produkt är oerhört krävande och då finns det ingen orsak att inte köra på det de redan är klara med. Med tanke på de marginella "cost saves" de gör i efterhand på tex. iPhone 4 "rev A", eller skärmarna på iPhone 3Gs (som blev markant sämre med tiden innan modellen utgick) så tror jag helt enkelt inte att det lönar sig att flytta alla produkter över på 64-bitar i år.

Det är ganska logiskt att dra gränsen för 32 / 64 vid en SOC generation och inte blanda före och efter. Antagligen kommer nya iPad Mini Retina inte att köra på en ny A7X, utan gamla A6X (eventuellt på en mindre process om det lönar sig).

Apple är mycket duktiga på att byta arkitetkur och bibliotek, de har ju gått både från 68k -> PPC, OS9 -> OSX, PPC -> x86 genom feta-binärer. Det finns väl ingen anledning att tro att det skulle vara något större problem under iOS från A32 -> A64?

Jag är beredd att hålla med om att "Java" nog är ett av de trevligare språken att gå från 32bit till 64bit med, men det finns en hel del kod skrivet för Android NDK som måste portas på samma sätt som kod för iOS. Att Android inte är native tror jag är en av orsakerna till att Google haft sådana problem att t.ex. få till scroll-effekterna. Project Butter lovade 60 fps scroll för över ett år sedan, men det är fortfarande problem.

Ett exempel på hur Apple har använt kraften i A7:an är ju kamera appen. Att ta 20+ bilder och sedan utföra ansiktsgenkänning samt diverse andra algoritmer i realtid kräver nog den extra kraften som är deltat ned till A6. Genom att erbjuda rå kraft för entusiasterna, finns det redan avancerade appar och spel utvecklade när massorna köper mobiler med dessa SOCs.

Skrivet av tooobe:

Något man ofta lätt glömmer också är att den första iPhonen spenderade de många år (uppåt 10 år) att utveckla. Svårt att vara lika revolutionerande om man bara har ett år på sig att uppdatera modellen.

Det finns inga stora företag som arbetar så som du föreslår, olika tenknologier och funktioner utvecklas konturnerligt och vissa går direkt in i en slutprodukt andra når aldrig dit eller hamnar på hyllan i väntan på att något kritiskt fel rättas eller komponenter sjunker i kostnad. Att säga att Apple använde 10 år på iPhone och 1 år på iPhone 3G går därmed inte. Jag tror att Apple faktiskt lägger väldigt mycket energi på att hålla funktioner borta från sina produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ilska? Just nu är det du som verkar känslomässigt engagerad. Men som sagt, man är inne i olika tillverkares trådar för att man vill ha konkurrens och vill att alla tillverkare ska vara så bra som möjligt. Bara fanboys är så låsta vid ett märke att de inte besöker och deltar i trådar som tillhör konkurrenter till deras favoritmärke.

Japp, jag erkänner. Jag blir lite smått irriterad på människor som kallar andra människor för inskränkta, tröga, tekniskt okunniga (och en massa annat, obs: inte riktat mot dig nu) bara för att man föredrar en mobil över en annan (oavsett märke). Därav så ville jag att ni skulle peka på en Androidtråd där iPhoneanvändare beter sig precis på samma sätt som Androidanvändare, och i den omfattningen här på SweClockers.

Det är skillnad på att besöka trådar till "konkurrenterna", och även i vissa fall delta i diskussionerna, än att spy galla över dess användare bara för att man är utav en annan åsikt. Och av det jag har sett så är Androidanvändare betydligt "bättre" på att spy galla på iPhoneanvändare än tvärtom. Jag säger dock inte att det inte förekommer från iPhoneanvändare, men av det jag har sett så ligger Androidanvändare på "pluskontot". Men jag kan ha fel, därav så ville jag att ni skulle peka på en Androidtråd där man kan se samma, eller värre, fenomen.

Permalänk
Medlem

Varför ska de utveckla mer än vad de behöver, bara för att Iphone inte har alla funktioner ni har på Android, varför bryr ni er? Ni använder ju uppenbarligen inte Iphone iaf, och de flesta som har Iphone ink mig saknar inte direkt något heller?

Varför spy så mycket galla över Apple när ni inte ens använder deras produkter, var nöjda med era Androids ist..

Jag är otroligt nöjd över Apples produkter, enkelheten och funktionerna är underbara och gjort på ett snyggt sätt. Det är en telefon jag bryr mig inte om Samsungs senaste är 30% snabbare, vad har du för användning av det, hur ofta spelar man seriöst på telefonen iaf..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan se konferensen nu i efterhand?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Har inte orkat gå igenom hela tråden, men är det något som tänkt efter lite kring NSA och allt detta med fingeravtryck, kopplat till en mobil med kamera och GPS?

Detta resonemang bär ett lätt foliehatt men samtidigt så är den helt förankrad i sån fakta som redan kommit fram och finns tillgänglig...

- För i princip så blir ju en mobil med fingeravkänning en utmärkt spår enhet om någon myndighet har köpt in sig i Apple strukturen eller är med i utvecklandet av en app.

Plötsligt så kan de få ett snygg fingeravtryck att matcha, sen kan de med all säkerhet så en snygg högupplöst bild utan att det märks - precis som de anti-stöld appar som redan finns, och skicka upp allt inkl. din GPS position till deras server och de tar en promenad med hunden för att plocka upp vem de nu vill ha.

Bara en liten tanke med tanke på hur ofta folk på nätet pratar om att de värnar om sin privatliv och att de inte ens skall spåras av cookies...

Permalänk
Medlem

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_5s-5685.php

Non-removable Li-Po 1440 mAh battery & 640 x 1136 pixels, 4.0 inches screen?? Skojar dom eller? Det var i särklass det sunkigaste jag sett på en lur 2013 som kostar 2x mer än andra bra lurar.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

10? Är du på riktigt? Inget i hårdvaran utvecklade de själva. Det de gjorde var att ta till sig asiatiska kapacativa LCD-paneler av hyffsad kvalitet när de var nya, bra ARM-processor och lansera en telefon kring detta. De kunde se till att vara före konkurrensen med dessa skärmar och processorer för att de var de enda som kunde ta 20000:- för en telefon. Innan dess var det otänkbart med en telefon till konsumenter för ens 5000:-. En dyr telefon för vanliga konsumenter låg ofta kring 3000:-. Så ingen annan tillverkade kunde hitta en kundkrets för så dyra telefoner. Operativet kan de arbetat på ett tag det tvivlar jag inte på, men inte 10 år, de hade inte en aning om vad som komma skulle på slutet av 90-talet.

Okej, det var närmare 4-5, fick för mig att det var längre. 2003 började de tydligen. Det är klart hårdvaran förändrades under tiden de utvecklade den. Men de arbetade 5 år på hur man skulle få till pekskärmar på ett bra sätt. För du kan väl inte påstå att mobiler med pekskärmar var ett lyckat koncept innan iPhone eller att vi ens hade haft smartphones som ser ut som de gör idag utan att iPhone lanserades? Visst, de hade säkert kommit nån gång, men inte på många år enligt mig.

Källor: http://www.networkworld.com/news/2012/091312-apple-iphone-262...
http://www.imore.com/apple-manager-tells-original-iphone-born

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Hur gammal är du? 12?

Fortfarande långsammare än vad?

Poängen var att det var meningslöst av honom att haka upp sig på bitar, slutprestanda är viktigare.

Skrivet av winne:

Behöver ju inte vara lika snabb då den inte drar runt på java...

Vad tycker du den saknar då? Säg inte större skärm för det är ett val man har gjort för att få en smidigare device...

Ja SD-kort, utbytbart batteri, Torrents, Micro-USB och smidigt billigt sätt att ansluta till TV. Sedan skulle det inte skada om de hade en modell för oss som gillar större skärmar också. De har ju ändå olika modeller ute till försäljning samtidigt.

Skrivet av md7:

Japp, jag erkänner. Jag blir lite smått irriterad på människor som kallar andra människor för inskränkta, tröga, tekniskt okunniga (och en massa annat, obs: inte riktat mot dig nu) bara för att man föredrar en mobil över en annan (oavsett märke). Därav så ville jag att ni skulle peka på en Androidtråd där iPhoneanvändare beter sig precis på samma sätt som Androidanvändare, och i den omfattningen här på SweClockers.

Det är skillnad på att besöka trådar till "konkurrenterna", och även i vissa fall delta i diskussionerna, än att spy galla över dess användare bara för att man är utav en annan åsikt. Och av det jag har sett så är Androidanvändare betydligt "bättre" på att spy galla på iPhoneanvändare än tvärtom. Jag säger dock inte att det inte förekommer från iPhoneanvändare, men av det jag har sett så ligger Androidanvändare på "pluskontot". Men jag kan ha fel, därav så ville jag att ni skulle peka på en Androidtråd där man kan se samma, eller värre, fenomen.

Men även om iPhone-användare kastar skit 3 gånger så mycket så kommer vi inte kunna se detta om de bara är en tiondel så många. Förstår du inte hur skevt det blir om vi ska jämföra så?

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Det är när de låter ett syntetiskt testprogram testa saker som Apple vinner. När man testar "manuellt" vinner S4. Kolla in GSM Arena, de vet hur man testar telefoner det lovar jag dig.

Ilska? Just nu är det du som verkar känslomässigt engagerad. Men som sagt, man är inne i olika tillverkares trådar för att man vill ha konkurrens och vill att alla tillverkare ska vara så bra som möjligt. Bara fanboys är så låsta vid ett märke att de inte besöker och deltar i trådar som tillhör konkurrenter till deras favoritmärke.

Ursäkta, men va? Hur är deras testprogram av batteritid syntetiskt? Tro mig, Anandtech kan testa mobiler dom med.
"The premise is the same: we regularly load web pages at a fixed interval until the battery dies (all displays are calibrated to 200 nits as always). The differences between this test and our previous one boil down to the amount of network activity and CPU load.

On the network side, we've done a lot more to prevent aggressive browser caching of our web pages. Some caching is important otherwise you end up with a baseband test, but it's clear what we had previously wasn't working. Brian made sure that despite the increased network load, the baseband still had the opportunity to enter its idle state during the course of the benchmark.

We also increased CPU workload along two vectors: we decreased pause time between web page loads and we shifted to full desktop web pages, some of which are very js heavy. The end result is a CPU usage profile that mimics constant, heavy usage beyond just web browsing. Everything you do on your smartphone ends up causing CPU usage peaks - opening applications, navigating around the OS and of course using apps themselves. Our 5th generation web browsing battery life test should map well to more types of smartphone usage, not just idle content consumption of data from web pages.

As always we test across multiple air interfaces (3G, 4G LTE, WiFi), but due to the increased network load we actually find that on a given process technology we see an increase in battery life on faster network connections. The why is quite simple to understand: the faster a page is able to fully render, the quicker all components can drive down to their idle power states."

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Okej, det var närmare 4-5, fick för mig att det var längre. 2003 började de tydligen. Det är klart hårdvaran förändrades under tiden de utvecklade den. Men de arbetade 5 år på hur man skulle få till pekskärmar på ett bra sätt. För du kan väl inte påstå att mobiler med pekskärmar var ett lyckat koncept innan iPhone eller att vi ens hade haft smartphones som ser ut som de gör idag utan att iPhone lanserades? Visst, de hade säkert kommit nån gång, men inte på många år enligt mig.

Källor: http://www.networkworld.com/news/2012/091312-apple-iphone-262...
http://www.imore.com/apple-manager-tells-original-iphone-born

Som sagt, kapacitiva skärmar i den storleken fanns inte direkt att tillgå för andra tillverkare tidigare. De hade inte kunnat bygga en sådan telefon 2005 eftersom ingen hade utvecklat skärmen. När Samsung utvecklade skärmtekniken så att den dög så blev det möjligt för Apple att stoppa den i en telefon. Men det blev fortfarande bara möjligt för Apple, eftersom bara Apple kunde få kunder att betala 20000:- och därmed gå plus på en telefon med en sådan skärm vid den tidpunkten. Andra tillverkare kunde hoppa på den typen av skärmar först när de blev billiga nog för att telefonerna skulle kunna säljas till normala priser.

Permalänk
Medlem

Nu får väl Apple sina fanatiker emot sig när de gör en telefon i plast, då dessa varit så extremt flitiga i att använda det som ett argument mot alla andra tillverkare överallt på nätet. Själv tycker jag dock Apple gjort ett bra val. Det smartaste de gjort på länge vad gäller funktionsmaterial.

Och på tal om konstruktionen rekommenderar jag videon på Apples hemsida. Väldigt rolig i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Min teori är att Applefantaster endast bryr sig om Apples produkter oavsett hur bra konkurrenternas motsvarande enheter är. Alltså intresset ligger bara i tillverkarens produkter (generellt).
Visst är vi i Apple trådar och motsäger mycket men kärnan i att det blir många kommenterar är att man alltid har någon att argumentera med, dvs det är alltid någon som försvarar konstant i Apple trådar och så är det inte riktig i Android trådar då ingen bryr sig om man tycker en modell är skit, inte lika känsligt helt enkelt.