Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Avstängd

Så nu har jag testat epic citadel på min slitna sgs2 det gick väl hyfsat tycker jag,det är ju ändå bara en dualcore så man kan inte förvänta sig så mycket:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Jag har själv kört med en iphone OBS 1,och en samsung galaxy s

Jag har haft en Nokia 3110 och en Ericsson T68. Förstår inte vad så gamla telefoner har med diskussionen att göra.

Har du inte använt en iPhone 4s eller 5, så har du inte en aning om hur iOS flyter på idag. Samsung Galaxy S3 är samma generation som dessa.

Visst har Android sina fördelar i öppenhet och möjligheter om man rootar (vilket jag gjort på min tablet), men i prestanda faller de fortfarande bakom iOS.

På ditt sätt att resonera och personliga påhopp, så tvivlar jag starkt på att 1972 har något med din ålder att göra. Att skryta om datorer och hårdvara som 40-åring är bara patetiskt.

Permalänk
Medlem

Ang. fingeravtrycksläsaren: "I Ios 7 används den först och främst för att ersätta pin-lås, men även lösenord i Itunes Store."

Hur ska man låsa upp telefonen ifall man råkar ut för en olycka och får sina fingeravtryck bortbrända?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Jag har haft en Nokia 3110 och en Ericsson T68. Förstår inte vad så gamla telefoner har med diskussionen att göra.

Har du inte använt en iPhone 4s eller 5, så har du inte en aning om hur iOS flyter på idag. Samsung Galaxy S3 är samma generation som dessa.

Visst har Android sina fördelar i öppenhet och möjligheter om man rootar (vilket jag gjort på min tablet), men i prestanda faller de fortfarande bakom iOS.

På ditt sätt att resonera och personliga påhopp, så tvivlar jag starkt på att 1972 har något med din ålder att göra. Att skryta om datorer och hårdvara som 40-åring är bara patetiskt.

När gjorde jag ett personligt påhopp tycker du?Jag har tyvärr testat en iphone 4 och det var ingen rolig upplevelse med en spräckt baksida,men det påverkade inte funktionen i telefonen givetvis.Men den kunde inte leverera det jag ville ha av en smartphone idag tyvärr.Så jag är väldigt nöjd med min galaxy s 2 den gör det jag vill och levererar hela tiden.Sen förstår jag inte vad du menar med ålder eller sånt,det finns många som är medelålders eller äldre som gärna vill lära sig allt det nyaste hela tiden,jag är en av dom:)
MvH jonas(41ÅR)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweezy:

Håller absoluut med dig om att 4S har det absolut bästa ljudkortet av alla mobiler.. Samsung, Sony, LG har ljudkort som bleknar i jämförelse (coming from a diehard android fan)... Jag hittade som tur var en kompromiss.. Jag köpte mig en HTC One X, den har ett ljudkort som iallafall är likvärdigt med 4S (skulle inte säga bättre, men inte märkbart sämre för mitt öra iallafall)..

Men innan One X så hade jag en Desire HD som mobil och en iPhone 4S som musikspelare till mitt headset

Tyvärr förstörde de ljudkortet lite i iPhone 5, men tror det beror på EU bestämmelser om ljudvolym i mobiler, men det är mycket lägre i iPhone 5 tyvärr, mkt sämre än min One X iaf!

Innan folk börjar såga och säga att deras samsung minsann låter bra i era Samsung originallurar osv så kan jag bara säga att: köp ett riktigt headset (typ 1.5k+ och inga beats) och plugga in i först en iPhone 4S och sen en Samsung S3 så kommer ni höra brutal skillnad..

Har inte 4s Cirrus Logic chip o alla ljud fanatiker tycker 4an har bättre ljud med wolfson chipet (som S1 & S3an).
Ljudupplevelse är dock personligt så jag argumenterar inte imot dig.

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Så nu har jag testat epic citadel på min slitna sgs2 det gick väl hyfsat tycker jag,det är ju ändå bara en dualcore så man kan inte förvänta sig så mycket:)

Vid ett tillfälle för ett par månader sedan hade jag min gps till att spela upp navigation från Navigon samt streamade spotify via bluetooth till bilen, samt spelade Hill Climb på en gång. Med en tvåkärnig, två år gammal telefon, utan större problem. Den blev varm men det körde på i säkert en halvtimme - sedan tröttnade jag på att spela.

Så att man inte kan förvänta sig så mycket från en dual core har jag lite svårt att hålla med om. Antar att jag handskas med ett troll, men det måste sägas.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

64 bit processor borde väl betyda minne över 4GB..?

Tänkte precis detsamma. När iPhone för en gångs skull är först med något, är det alltså totalt onödigt (och kommer väl troligen suga en del extra minne eftersom 64-bit ofta kräver mer RAM)

Skrivet av jonas1972:

Jag har tyvärr testat en iphone 4 och det var ingen rolig upplevelse med en spräckt baksida

iPhone 4 borde väl ha bättre täckning (och därmed vara användbar som mobiltelefon) med spräckt baksida?

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Avstängd

Ja vad ska man säga,jag är nöjd med min också och den har tyvärr samsungs skräpiga plastkonstruktion som tyvärr inte går sönder i tusen bitar när man slänger den i golvet:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

4 tum skärm haha de följer verkligen inte med tekniken.

Det beror inte alls på att det är omöjligt att hålla i en större skärm riktigt stabilt samtidigt som man kan nå överallt på den med endast en tumme?
Att öka skärmstorlek bara för att är ungefär lika korkat som megapixelracet. Däremot tycker jag är är synd att de inte har en större variant för de med större händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Vico:

Ang. fingeravtrycksläsaren: "I Ios 7 används den först och främst för att ersätta pin-lås, men även lösenord i Itunes Store."

Hur ska man låsa upp telefonen ifall man råkar ut för en olycka och får sina fingeravtryck bortbrända?

hahaha lol, även om detta nu skulle hända, så får man två val vid upplåsning av telefonen/inskrivning av lösenord.

1. Fingeravtryck

2. Sätt en pinkod som du kan använda om du inte kan/vill använda fingeravtryck just då

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

hahaha lol, även om detta nu skulle hända, så får man två val vid upplåsning av telefonen/inskrivning av lösenord.

1. Fingeravtryck

2. Sätt en pinkod som du kan använda om du inte kan/vill använda fingeravtryck just då

Man kan ju använda olika personer, då kan man väl använda olika fingrar? Asså om man "registrerar" flera stycken.

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

64-bit processor... bra
bättre kamera... bra antar jag, vill man ha en kamera väljer man dock Nokia...

... fingeravtrycksläsare? zzzzzzzzzzzzz

var detta verkligen allt?

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Vico:

Ang. fingeravtrycksläsaren: "I Ios 7 används den först och främst för att ersätta pin-lås, men även lösenord i Itunes Store."

Hur ska man låsa upp telefonen ifall man råkar ut för en olycka och får sina fingeravtryck bortbrända?

Har man råkat ut för en sådan olycka, så är det, det minsta problemet...

Permalänk

Jag kan till skillnad från alla andra här inte förstå fascinationen med STOR skärm med 1080p, Android, NFC och hatet mot Apple.

Varför är det viktigt att en telefon skall ha stor skärm? Den blir mer energi förbrukande och när det gäller upplösningen så vad är det för vits med 1080p på en 5" skärm? Retina displayen överskrider redan den det maximala DPI som ögat kan uppfatta så allting över det är egentligen overkill. Jag har hellre en telefon man kan använda med en hand och ryms i fickan tillsammans med plånboken än att ha trollet från första potter filmen i fickan.

Jag har just nu en Galaxy S2 och jag avskyr allt med den förutom passformen. Jag har massor med "roliga" problem... När någon ringer mig så stängs inte skärmlåset av 50% av gångerna och knappen för att stänga av skärmlåset manuellt är samma knapp som man lägger på samtalet med. Jag har även haft problem att stänga av skräm låset då den där slidesaken studsar tillbaka när man drar den för att öppna. Wifi går inte att slå på utan att jag måste starta om telefonen. Google har uppdaterat så många appar att jag endast kan ha facebook och twitter installerat utöver standard apparna för att minnet tar slut(enligt telefonen). Jag har stängt av automatisk uppdatering från Google Play men ändå så uppdaterar den av sig själv vissa appar t.ex. Facebook patch på 25mb via 3g. Jag måste just nu ladda telefonen 3 gånger per dag då batteriet inte håller längre även vid standby. Dessa problem har pågått i över ett år nu och jag har inte tappat telefonen i golvet eller skadat den på något sätt för än efter den började tjorva.

Jag har personligen aldrig förstått mig på NFC alls.. Jag förstår inte heller varför alla skall tracka ner på folk som faktiskt är intresserade av iPhone eller Apple i övrigt. Jag har en Jobb/speldator(2011) och en macbook pro (2010) jag har fått force quita en gång på min MBP och då körde jag en 3e parts video konverterare.. Jag får avsluta processer på min jobb/speldator med win 7 varenda dag för att dom fryser. Jag har på 2 år behövt installera om windows 4 gånger och jag har på 3 år installerat om OSX en gång.. men det var endast för att jag skulle uppgradera från Snow Leopard till Mountain Lion.

Visst har ni rätt med att era älskade Andriod telefoner har bättre hårdvara men vad spelar det för roll när mjukvaran inte är lika välutvecklad? När SamS släppte S4an så gjorde många tester (inte benchmark) utan bara ett enkelt test över olika processer t.ex. ladda ner filer,starta krävande appar, omstarter och näthastighet. Slutresultatet var att telefonerna (iPhone 5 vs S4) Var ganska jämna men att iPhone var snabbare men inte med mycket på alla utom 1 av deras tester.

Jag skall slänga min S2a på tippen och införskaffa denna iPhone 5S dag ett.(p.s. Min kompis är mega andriod fan och teåme han säger att iPhone är bättre på många fronter d.s.)

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Avstängd

Trodde kanske att det skulle bli en skärm större än 4" tum i iPhone 5 S:
http://pocketnow.com/2013/08/21/apple-needs-to-go-bigger-not-...

Med så många konkurrenter mellan 4.5" och 5" tum borde de ha behövts någon sådan.
Ingen NFC heller:
http://www.nfcworld.com/2013/09/10/325859/nfc-iphone-5s/

Är mer positiv till den billigare iPhone 5C som jag tycker ser fin ut:
http://www.idg.se/2.1085/1.522074/har-ar-iphone-5c---sa-blev-...

Permalänk
Medlem

Jag vill hävda att jag inte är en fanboy av Apple, kör förvisso Iphone, min första var en 4:a nu har jag en 5:a. (I övrigt inget mer från Apple) Inte för att någon borde bry sig med jag kommer såklart inte uppgradera min 5 till 5:s, dock finns det en stor chans att jag kommer köpa 6:an om ett år. Fast det beror så klart på. Just nu är jag helt enkelt ganska nöjd.
Folk säger att det är så himla dyrt med Iphone, de är säkert dyra i inköp, men våra återförsäljare tävlar hårt om att vara billigast.
Jag betalade 170kr * 24 = 4080kr (samt ett abonemag såklart, men det nya var iaf bättre och billigare än mitt gamla) för min Iphone 5 på releasedagen förra året, visst det är helt klart en slant, men 170kr *känns* inte så farligt (och då räknar vi med 0.00% ränta för att någon annan ligger ute med pengarna). 170kr med dagens penningvärde är ung två pizzor eller 1.5 biobiljett, alla gör vi våra egna bedömningar, men jag anser att jag har råd med det utan att det försämrar min privatekonomi på ett påtagligt sätt.

Efter att ha sett keynoten så var mitt första intryck en viss besvikelse, man vill alltid ha mer och jag tror också det är därför vi har så mycket andriodfolk här, historiskt sätt har Apple nästan aldrig varit först, MEN i ganska många lägen har de tagit (stulit) en idé, förfinat och tack vare sitt monopol/homogena kundkrets/oproportionerligt stora mediautrymme fått nya (inte som i först, men nya som i än så länge mycket ovanliga) funktioner att sen bli mainstream. Några har nämnts i tråden men varför inte upprepa:
*Datormus (de var som vanligt inte först med denna fantastiska uppfinning, men innan Apple stod den och dammade på Xerox, sen blev det fart på MS, som kanske tom hann före med att få ut den, men det är inte så relevant enligt MIG för jag TROR att Apple spelade en viss roll.)
*Laptopskal i metall (ingen revolutionerande nyhet direkt, men jag gillar det, min nästa PC-laptop kommer säkert ha det)
*Iphone (som vanligt är jag ingen expert så stirra er inte blinda på faktafel utan mer på essensen i det jag säger, det finns säkert massor med exempel på att Apple inte var först, men om man backar ett steg, släpper den hårda, lite fyrkantiga faktan och ser det med ett lite bredare perspektiv så är det ju inte svårt att se vilken skillnad Apple ändå gjorde med sin Iphone. Innan Iphone, många olika designer, mycket fysiska knappar, ofta små skärmar, ofta utan touch, efter Iphone så ser ju egentligen alla telefoner lika dana ut, hur mycket vikbara, med utfällbara tangentbord ect säljs det idag?
Jag vet att det säljs en och annan blackberry, men om jag förstått det hela rätt så backar de i försäljning rätt hårt nu)

Sen är väl detta så mycket fel forum det kan bli, ett teknikforum för framför allt unga, men efter att ha reflekterat en stund på det hela så blev min slutsats:
Hur mycket förväntar vi oss av elektroniktillverkare egentligen?
Vad hade vi förväntat oss? Visst vi kan prata om enstaka funktioner som NFC, vattentät ect.
Men kontentan är (om man litar på Apple, vilket jag inte gör, men just nu har vi inte mycket annat att gå på) att de har DUBBLAT prestandan i både grafik och CPU efter 1 år av utveckling, de följer ju inte ens moore's lag utan kapar 18 till 12 månader. Sen iaf några små funktioner till som förbättrad kamera och fingeravtryck (för att inte tala om ett nytt OS, jag vet inte vad jag tycker om det hela än, men en hel del nytt är det iaf). Ibland känns det som att folk glömmer att det är en s-modell och inte en helt ny modellserie. Lite som Intels tick-tock modell, varannan rolig, varannan tråkig uppdatering.
Jag vet att jag börjar bli gammal (30år), men jag orkar inte längre jaga mhz och megapixlar (som sagt fel forum, men jag tänkte att det kunde behövas lite gamla/trötta nördar med).

Så varför väljer Jag Apple när det gäller telefon:
Jag tycker (subjektivt) att den är snygg.
Jag tänker inte göra som alla Apple fanboys och säga att den är så himla "intuitiv", men EFTER att man lärt sig den så ändrar inte Apple runt lika mycket som många andra, så när man kan en Iphone så kan man "alla"
och sist men inte minst, många pratar specar hit och dit, men min telefon känns efter 1 år av användande fortfarande snabb nog för mig, jag tycker det flyter helt enkelt, det fixade inte någon telefon jag ägt innan 4:an, så för mig var de "först" där, och nu är jag för lat för att byta till något annat (med brakslapp för att jag, som alla andra, mycket väl kan ändra mig i framtiden)

Permalänk
Avstängd

Trodde de skulle få NFC när det står inför sitt genombrott:
http://www.stuff.tv/galaxy-s4/ditch-your-wallet-now-nfc-mobil...

Inte bara med betalningar:
http://blogg.telia.se/smartarevardag/2012/08/02/nfc-ar-mer-an...

Tyvärr är inte Tim Cook riktigt visionären som Jobs var:
http://pocketnow.com/2013/09/10/steve-jobs-thoughts-on-iphone...

Jag tror det innebär att både Android och WP8 lär kapa åt sig marknadsandelar på iOS bekostnad.
Även om det initalt blir ett högt intresse för iPhone nån månad framöver.

Permalänk

Sluta diskutera skärmstorlek blabla för stor blabla för liten, det handlar väl om mobilens totala storlek?
Ett företag klämmer in 4.7" stor skärm i en mobil som normalt sett bara rymmer 4.3".

Kolla dimensionerna på mobilen i sig och gnäll efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Har man råkat ut för en sådan olycka, så är det, det minsta problemet...

Skriv in koden? Vad är problemet, fingeravtryck är en lokal lösning som är ett komplement till allt det andra. Det lagras och säkerhetskopieras ingenstans utan du får logga in som vanligt om du återställer enheten. Ditt Apple-ID kommer du alltid ha lösenord på även om du kan köpa grejer med fingeravtryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Jag repeterar.

Ojoj här har vi en inskränkt användare.Jag har själv kört med en iphone OBS 1,och en samsung galaxy s.Nu sitter jag med en samsung galaxy s 2 och är skitnöjd med prestandan efter den senaste jelly bean uppdateringen.Allt går som en skållad iller hela tiden men du har väl aldrig testat att uppgradera telefonen innan du klagar)

Att iphones knäcks som löv i vinden skall jag inte ens ta upp för det är ett faktum sen gammalt.Aka spräckt glas både på fram och baksida
n,det är ju patetiskt:(

Skriv inte samma sak två gånger och kalla andra för inskränkta.
Hur svårt är det att fatta att vi har olika smak och tycke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jag har haft en Nokia 3110 och en Ericsson T68. Förstår inte vad så gamla telefoner har med diskussionen att göra.

Har du inte använt en iPhone 4s eller 5, så har du inte en aning om hur iOS flyter på idag. Samsung Galaxy S3 är samma generation som dessa.

Visst har Android sina fördelar i öppenhet och möjligheter om man rootar (vilket jag gjort på min tablet), men i prestanda faller de fortfarande bakom iOS.

På ditt sätt att resonera och personliga påhopp, så tvivlar jag starkt på att 1972 har något med din ålder att göra. Att skryta om datorer och hårdvara som 40-åring är bara patetiskt.

Ditt påhopp är det ända som är löjligt, han har väll rätt till vilket jävla intresse han vill oavsätt ålder.
Jag har stort intresse för bilar, gissa vad jag och mina kompisar skryter om?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaha ja, ser ut som en uppdaterad 4.. *gäääääsp*

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jag kör den senaste mjukvaran som Samsung har levererat. Dvs Android 4.1.2 (Jellybean). Sedan är det inte Launchern jag klagar på utan prestandan i programmen. Launchern bytte jag ut eftersom jag inte gillar Samsungs Touchwiz.

Jag har både S3:an och iPhone 5 här hos mig och har kört samma speltitlar och demos och jämfört.

Testa istället Epic Citadel (Unreal Engine) och kolla prestandan. Sedan får du gärna återkomma.

Undra vem som är inskränkt egentligen. Du borde testa en iPhone och se var framtiden har att erbjuda.

Du borde testa vanilla android i ex. nexus 4. Samsung förstör ju mer än de tillägger till android så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

För att dom inte har en gigantisk skärm? Jag tycker 4 tum är tillräckligt stort. Det är ju dock för mina användningsområden.
Äger personligen en iPhone 5 och har aldrig tyckt att jag behöver en större skärm.

Dagens "mode" på telefonerna är att dom ska gränsa mellan tablet och telefon verkar det som.

Prova en telefon med större skärm. Man vänjer sig snabbt. Jag skulle aldrig kunna gå tillbaka till en miniskärm igen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hur kan man ens göra ett nummer av en sådan här lansering, där utvecklingen från tidigare produkter är mycket nära noll ?
Det är ju i princip exakt samma telefon med med ett högre produktnummer. Endast några mindre fixar som 120Hz inspelning.
Visste man inte om denna förändring så skulle ju en testperson ha ytterst svårt att avgöra om han satt på en ny telefonmodell eller inte. Det liknar väldigt mycket kejsarens nya kläder.
Fast man får väl se hur Ios 7 och Iphone 6 blir. Men är det då bara uppdateringar av typen 1.25 Gigabyte minne istället för 1 Gigabyte och 10 megapixel på någon kamera istället för 9, så ser det illa ut för Apple.
De har givetvis sina hängivna fans som köper allt, men även denna skara lär minska om de större nyheterna ständigt uteblir.

För mig personligen spelar det dock ingen större roll, eftersom Itunes är en sådan stor nackdel och sabbar användarvänligheten enormt. Att tvingas gå till sin dator och synka med ett tredjepartsprogram bara för göra det en vanlig USB sticka skulle löst på andra enheter är inte acceptabelt.

Dock tycker jag att det är synd för konkurrensens skull att Apple verkar tappa stinget även på övriga områden.
Deras produkter har ju historiskt sett snygga ut och varit lättanvända och behändiga. På dessa områden har de ofta lett utvecklingen tycker jag. Idag har jag svårt att se mycket kvar av detta. Konkurrenterna har kommit ikapp och förbi.
Om Apple stagnerar är det stor risk att de andra utvecklarna också stagnerar, eftersom de så inte får något större incitament att utveckla sina grejer längre.

Dock ligger väl räddningen i att det idag finns många andra konkurrerande företag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Skriv in koden? Vad är problemet, fingeravtryck är en lokal lösning som är ett komplement till allt det andra. Det lagras och säkerhetskopieras ingenstans utan du får logga in som vanligt om du återställer enheten. Ditt Apple-ID kommer du alltid ha lösenord på även om du kan köpa grejer med fingeravtryck.

Varför citerar du mig?

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/gallery/m5vqEW7
Trevligt med innovation och utveckling :), men man kan ju fråga sig vad man kan tänkas göra med informationen ;)?

Permalänk
Medlem

var nog verkligen för första gången man såg "ny" teknik lanseras och man bara skakade på huvudet.
visst nya processorn kan ju vara intressant. men inte värt uppgraderingen enligt mig.
fingeravtrycks läsare. nej tack. klarar jag mig utan.
visst 5c såg ut att återfå lite av dom rundade kanterna från 3:an. vilken var skönare att hålla i.
får hoppas att ios7 verkligen levererar. det känns som det bara är det som håller mig kvar till min iphone.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

iPhone 5C med fodral såg ut som om dem inspirerats av IKEA

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

64-bitars processor var väl det mest intressanta i sig, fast inte just i denna telefonen, eftersom det då går att ha mer än 3GB RAM. Framtidens telefoner som desktop/laptop-replacement kopplade till en stor skärm och med trådlöst tangentbord kommer av nödtvång att behöva ha en sådan processor, tänk Ubuntu Edge, nu finns alltså en del av hårdvaran som Edge hade behövt - fast i Apple!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||