Permalänk
Medlem

The Tazk

Tjenare! Håller just nu på och bygger min första dator! Jag har alltid varit intresserad av datorer och spel men har aldrig ägt eller byggt en stationär dator.

Suttit nu i ca 3 månader med att kolla komponenter till datorn.
Det började med en budget på 5000-6000:- Jag letade komponenter för att få den bästa datorn för det priset, Jag satsade mer på Ram och chassi först och det blev en dator med AMD phenom quad core. 16gb ram, något sketet Mobo och AMD radeon 7790 2gb. Det dröjde inte länge innan jag satt och letade andra delar för att det var så kul ^^ Jag plockade senare ihop en lite bättre dator med samma prosessor, ram och mobo fast med ett EVGA 760. Jag trivdes dock inte med det heller och letade vidare.
Efter ett ca 10 olike kundvagnar så hade jag plockat ihop min slutgiltiga kundvagn! Den består utan följande

CPU: AMD fx8350 8 core
GPU: EVGA Geforce GTX 680 (x2?)
RAM: Corsair vengeance 16gb pro blå
Mobo: Letar ett bra Mobo.
PSU: Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär om 680 sli : Toughpower Grand 700W vit
Chassi: ?? Kom med förslag! En cleant svart stort ingen lucka ifram och fönster. så inte r4!
Extra: Fläktkontroll nzxt , SSD 128gb HDD 250gb (gammal) Hdd2 1tb WD (senare)

Detta tänkte jag Modifiera än så länge.
- Gravera plexi/akryllplast och sätta framför HDD bur eller top fläktarana.
- Blå LED
- Sleeva
- Gravera in "THE TAZK" någonstans.
- Svart vit/blått tema.

Mitt första projekt och dator bygge så helst inga klagomål på att jag är dålig på vissa saker

Håller på och beställer in delarna så det kommer väll bli lite updates lite då och då.

UPDATE!

Beställde mitt EVGA GTX 680 från cdon och fått hem det! (sorry för dålig upplösning!! taget från min instagram. kommer använda min S3 framöver! )

Äkligt filter :/

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att du lagt ditt grafikkort på din säng. Det kan skada eller rentav döda kortet. Grafikkort, MB, CPU och RAM är alla mycket känsliga mot ESD. Läs på om ESD och hur man undviker det innan du förstör dina nya komponenter. Här är en bra länk med lite grundläggande fakta på svenska.

Lycka till!