Dålig FPS i LoL med GTX 760

Permalänk
Medlem

Dålig FPS i LoL med GTX 760

hejsan

Vet inte riktigt vad som är fel eller om det helt enkelt ska vara så

Kör max på allt i lol - har ca 300 fps när jag inte gör något

Men när det kommer till en Team fight så sjunker det till typ 70-60 å ibland så blir det typ lagg spikar eller något ..

Vad kan det vara för problem?

Min Dator build

i7 - 4770k ( ej clockad ).
16GB Ram.
Grafikkort Asus direct cu 760.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk

Nja, så ska det ju inte vara..
Måste vara något med grafikkortet som spökar.

Antar att du har benchmark inställt i video inställningar i spelet?
Påverkas du av det i form av att du märkbart ser att spelet går långsammare, dvs annat än att du läser av lägre siffror?

Vad för upplösning har du?
Om du har AA påslaget i nVidia kontrollpanelen, stäng av det, låt spelen avgöra huruvida det ska vara på eller ej!

Och sista frågan: Varför har du inte klockat din upplåsta processor? ;P Do it ASAP.

fleshed out
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Låter som att din grafikkort throttlar eller något, har för mig att det finns någon inställning som man kan fixa detta genom att ändra på! för vet att jag hade exakt samma problem med mitt WoW då jag skaffade mitt gtx570, Justja kom precis på vad det kan vara! testa disabla Hardware Acceleration eller vad det nu heter så kommer problemet säkert bli löst

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Nja, så ska det ju inte vara..
Måste vara något med grafikkortet som spökar.

Antar att du har benchmark inställt i video inställningar i spelet?
Påverkas du av det i form av att du märkbart ser att spelet går långsammare, dvs annat än att du läser av lägre siffror?

Vad för upplösning har du?
Om du har AA påslaget i nVidia kontrollpanelen, stäng av det, låt spelen avgöra huruvida det ska vara på eller ej!

Och sista frågan: Varför har du inte klockat din upplåsta processor? ;P Do it ASAP.

Hmm , om det vore så att grafikkortet spökar så borde det ju vara så i alla andra spel också vilket det inte är .

AA är av .

Nej har inte benchmark på har "stable" på - har även Vsync på då jag har en 144hz skärm men den verkar andå klättra över 144fps ?.

Sitter å undrar om det kan eventuellt vara spelet som det är fel på .

Har inte haft tid köpte datorn ganska så nyss men det blir veckorna framöver ( att klocka den asså ) .

Vet inte riktigt vad problemet kan vara - men FPS börjar sjunka i maps som "ARAM" när det väl blir en team fight så droppar den .

Läste på denna länk http://nr.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1lwok6/fix_31...

Men dock är ju det för dom som kör på lägre resolutions .

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator