Reklamation/Reparation hos CDON?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Reklamation/Reparation hos CDON?

Jag har en undran om hur detta praktiskt fungerar.

Jag köpte en trådlös mus hos CDON, en Logitech Performance MX, för ungefär 8 månader sedan. Nu har den börjat att krångla, missar klick och ibland dubbelklickar den.

Jag har tänkt att jag ska returnera varan. Deras FAQ är lite otydlig. Ska man boka service eller bara returnera? Kan man häva köpet så här långt efteråt?

Jag är väl inte nämnvärt nöjd med produkten i övrigt, trådlöst är en sanning med modifikation eftersom man måste ha en dongel med mottagare 3 decimeter från musen för att den ska fungera bra. Har dessutom köpt en fin SteelSeries-mus.

Ser helst att jag får pengarna tillbaka eller får en helt ny mus som jag kan sälja. Då vill jag ju inte ha den reparerad. Hur löser jag detta bäst?

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis (fläkt-mod) / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag har en undran om hur detta praktiskt fungerar.

Jag köpte en trådlös mus hos CDON, en Logitech Performance MX, för ungefär 8 månader sedan. Nu har den börjat att krångla, missar klick och ibland dubbelklickar den.

Jag har tänkt att jag ska returnera varan. Deras FAQ är lite otydlig. Ska man boka service eller bara returnera? Kan man häva köpet så här långt efteråt?

Jag är väl inte nämnvärt nöjd med produkten i övrigt, trådlöst är en sanning med modifikation eftersom man måste ha en dongel med mottagare 3 decimeter från musen för att den ska fungera bra. Har dessutom köpt en fin SteelSeries-mus.

Ser helst att jag får pengarna tillbaka eller får en helt ny mus som jag kan sälja. Då vill jag ju inte ha den reparerad. Hur löser jag detta bäst?

Jag skulle rekommendera dig att ringa direkt till Logitech så skickar dem ut en ny från deras lager i Holland med UPS. Du får helt ny garanti-tid också Jag har haft lite problem med mitt mus och tangentbords kombi och det har inte varit några problem med Logitech

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag har en undran om hur detta praktiskt fungerar.

Jag köpte en trådlös mus hos CDON, en Logitech Performance MX, för ungefär 8 månader sedan. Nu har den börjat att krångla, missar klick och ibland dubbelklickar den.

Jag har tänkt att jag ska returnera varan. Deras FAQ är lite otydlig. Ska man boka service eller bara returnera? Kan man häva köpet så här långt efteråt?

Jag är väl inte nämnvärt nöjd med produkten i övrigt, trådlöst är en sanning med modifikation eftersom man måste ha en dongel med mottagare 3 decimeter från musen för att den ska fungera bra. Har dessutom köpt en fin SteelSeries-mus.

Ser helst att jag får pengarna tillbaka eller får en helt ny mus som jag kan sälja. Då vill jag ju inte ha den reparerad. Hur löser jag detta bäst?

Vet inte hur det ser ut med retur, men troligtvis måste du ringa upp och få en fraktsedel eller liknande.

Det du har rätt till är att få en likvärdig produkt tillbaka, d.v.s antagligen den reparerad eller en begagnad mus av samma typ.

om man märker av något man inte gillar på en produkt man köpt över internet, så bör du direkt ångra köpet och inte komma 8 månader senare och vilja ha återköp.

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du kommer inte att få pengarna tillbaka efter 8 månader, troligen byts musen ut eftersom det är den billigaste lösningen, får du behålla den "trasiga" musen så tycker jag du ska renovera den, det är troligen en Omron D2FC-F-7N(10M) brytare som behöver bytas ut, kostar 35kr/paret på Ebay
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&actionType=sing...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av OskarW90:

om man märker av något man inte gillar på en produkt man köpt över internet, så bör du direkt ångra köpet och inte komma 8 månader senare och vilja ha återköp.

Haha, jo det fattar jag med. Jag har tröttnat på den på sistone, inte förut.

Jag kör en helt vanlig reparationsanmälan hos CDON. Jag är bara orolig att dom inte ska hitta ngt fel eller att dom skyller felet på mig. Då får ju jag betala servicen.

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis (fläkt-mod) / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av heffaklumpmamma:

Haha, jo det fattar jag med. Jag har tröttnat på den på sistone, inte förut.

Jag kör en helt vanlig reparationsanmälan hos CDON. Jag är bara orolig att dom inte ska hitta ngt fel eller att dom skyller felet på mig. Då får ju jag betala servicen.

Eller så byter du brytare själv och säljer musen.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.