Beställt mobil från Oppostyle.com

Permalänk
Medlem

Beställt mobil från Oppostyle.com

Tjenare! Nu är det så att jag har beställt mobilen Oppo Find 5 i fredags och verkar som att paketet landat i Stockholm imorse, allt verkade flyta på som vanligt och såg detta nyss; "A delivery was attempted for your item with reference xxxxxxxxxx in SWEDEN before 11:23 on 11/09/13.
If the addressee does not collect it or make an arrangement to have it redelivered, it will be returned to the sender in the UK.".
Finns det något sätt att rätta detta eller kommer paketet hamna hos närmaste post-ombud eller hur fungerar det?
Har ju skrivit in min adress på Royal Mail och den hittar ju adressen med rätt post-nr osv.

Hur löser jag detta problemet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du kontaktar dem som kör ut ditt paket och uppger numret du spårar med bara, så bestämmer ni tid när du kan vara hemma och ta emot.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Du kontaktar dem som kör ut ditt paket och uppger numret du spårar med bara, så bestämmer ni tid när du kan vara hemma och ta emot.

Tack för det snabba svaret, men Royal Mail finns ju inte i Sverige eller(?). Pratar jag med posten eller hur gör jag?

Permalänk
Avstängd

testa numret på posten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Tjenare! Nu är det så att jag har beställt mobilen Oppo Find 5 i fredags och verkar som att paketet landat i Stockholm imorse, allt verkade flyta på som vanligt och såg detta nyss; "A delivery was attempted for your item with reference xxxxxxxxxx in SWEDEN before 11:23 on 11/09/13.
If the addressee does not collect it or make an arrangement to have it redelivered, it will be returned to the sender in the UK.".
Finns det något sätt att rätta detta eller kommer paketet hamna hos närmaste post-ombud eller hur fungerar det?
Har ju skrivit in min adress på Royal Mail och den hittar ju adressen med rätt post-nr osv.

Hur löser jag detta problemet?

Tack på förhand!

Om dom inte får ner paketet i brevinkastet så brukar dom väl lägga en avi så man kan komma och hämta det på närmsta postombud? Nu pratar jag alltså om Svenska posten. Tror inte royal mail försökte leverera det i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

testa numret på posten.se

Yes funkar kanon; "Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras"
Har dock inte fått något avi eller kolli-nr, gick ner till post-ombudet och försökte ändå, men hon som jobbade där sa att det inte fanns någon där till mig.

Edit;

Här är dina försändelser!
Antal: 1 försändelse
Rxxxxxxxxxxxxxxx
Från:
-
Till:
-
Vikt:
0 g
Typ av försändelse:
Rek
Kvitterad av:
-
Tilläggstjänster:
-
Referens eller ordernr:
-
Här är din försändelse:

11 sep
Kan hämtas ut på ICA Supermarket

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.

Är Rxxxxx mitt kollinr eller hur gör jag? Fattar ingenting just nu.

Permalänk

"Rxxxxx" är ditt kollinummer, vänta en dag tills du får avi't eller gå ner och ange kollinr så är det klartt

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Det ska finnas där, så gå dit igen med informationen utskriven.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ge henne de 4 sista siffrorna i kollinumret bara, legitimera dig, klart!