Greattech otroligt oseriöst företag(aldrig mera)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002

Greattech otroligt oseriöst företag(aldrig mera)

Till: support@infinitygaming.se
Ämne: windows 7

Försöker hjälpa en kompis med aktivering av windows 7, nu visar det sig att det serinr man får fram från datorn inte
fungerar och ingen skiva eller klisterlapp har dom fått, dom har tidigare haft kontakt med er och även varit där med datorn för att få windows 7 men tydligen har ni skitit i det , men men misstag kan alla göra så det är inte hela världen

Men hur ska vi göra för att få serienr ,cd skiva eller klisterlapp så dom kan få en giltig windows 7
Dom köpte datorn för ungefär 1 år sedan och Heter xxxxx

//Hasse
2013-08-26

Hej,

Tack, Ett brev med operativsystemet (skivan/licens) skickades ut till dig efter 14 dagar från fakturadatumet.
Vi fick tillbaka brevet efter 22 dagar på grund av din adress, enligt Posten har du antigen flyttat eller har ett felaktig adress.
Ny leverans gjordes av brevet 2 dagar efter att man fick tillbaka brevet. Det brevet har vi ännu inte fått tillbaka och det vi undersöker.

Vi har meddelat Posten som kommer undersöka detta och meddela oss, vi återkommer till dig.

Hejsan,
Det förklarar en hel del
Rätt adress är:

Hej,
Vi fick svar för en stund sen, man har lyckas lokalisera brevet i ett postkontor, Posten kommer ta kontakt med oss på måndag när man har fått tillbaka brevet till terminalen. Vi tar sedan kontakt med dig.

Brevet finns hos oss på onsdag, ny leverans kommer utföras till dig samma dag.

Tackar för det
//Hasse

Skivan har FORTFARANDE INTE DYKT UPP, hur djävla svårt ska det vara

Jag väntar tills i morgon och dyker inte skivan upp då + en bra kompensation åt hennes son

så går jag min egen väg när det gäller er

Hej,

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/home...
Där får du svar på dina frågor.

//Hasse
Hur skulle det hjälpa när man inte har kollinr

Nu har ni bevisat att ni är ett djävla skitföretag och jag hoppas verkligen att

den versionen som är installerad på datorn är en piratkopia era djävla sopor
Support - Infinitygaming (support@infinitygaming.se)
Lägg till i Kontakter

2013-09-12

Funderar på vad jag ska köpa

Trädvy Permalänk
Greattech
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Hej,

Nu har jag inte läst alla mail mellan dig och supporten men operativsystemet är skickad till dig med Posten varubrev. Det kan jag bekräfta. Angående dit senaste svar, vad har du tänkt säga om brevet dyker upp på brevlådan idag/måndag?

EDIT: Nu har jag läst igenom alla mail och ser att du missat kopiera en del mail från oss av någon anledning. Du har fått svar på alla dina mail inom tid kort och senaste mailet från supporten var " Hej Hans, har du mottagit operativsystemet". Vi frågar väl inte någon om han/hon har mottagit det om det inte var skickad?

Enligt Posten kan det ta upp till 5 arbetsdagar för varubrev att komma fram, det betyder att leveransen kan dyka upp idag eller på måndag.
Detta förutsatt att vi ännu engång inte får tillbaka brevet på grund av fel adress. (vilket blir tredje gången). Sedan bor din kompis ca 20 min ifrån butiken och hade kunnat löst detta på plats med butiken om "tiden" nu var ett så stort problem för er.

// Greattech

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av hasse42sthlm:

Till: support@infinitygaming.se
Ämne: windows 7

Försöker hjälpa en kompis med aktivering av windows 7, nu visar det sig att det serinr man får fram från datorn inte
fungerar och ingen skiva eller klisterlapp har dom fått, dom har tidigare haft kontakt med er och även varit där med datorn för att få windows 7 men tydligen har ni skitit i det , men men misstag kan alla göra så det är inte hela världen

Men hur ska vi göra för att få serienr ,cd skiva eller klisterlapp så dom kan få en giltig windows 7
Dom köpte datorn för ungefär 1 år sedan och Heter xxxxx

//Hasse
2013-08-26

Hej,

Tack, Ett brev med operativsystemet (skivan/licens) skickades ut till dig efter 14 dagar från fakturadatumet.
Vi fick tillbaka brevet efter 22 dagar på grund av din adress, enligt Posten har du antigen flyttat eller har ett felaktig adress.
Ny leverans gjordes av brevet 2 dagar efter att man fick tillbaka brevet. Det brevet har vi ännu inte fått tillbaka och det vi undersöker.

Vi har meddelat Posten som kommer undersöka detta och meddela oss, vi återkommer till dig.

Hejsan,
Det förklarar en hel del
Rätt adress är:

Hej,
Vi fick svar för en stund sen, man har lyckas lokalisera brevet i ett postkontor, Posten kommer ta kontakt med oss på måndag när man har fått tillbaka brevet till terminalen. Vi tar sedan kontakt med dig.

Brevet finns hos oss på onsdag, ny leverans kommer utföras till dig samma dag.

Tackar för det
//Hasse

Skivan har FORTFARANDE INTE DYKT UPP, hur djävla svårt ska det vara

Jag väntar tills i morgon och dyker inte skivan upp då + en bra kompensation åt hennes son

så går jag min egen väg när det gäller er

Hej,

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/home...
Där får du svar på dina frågor.

//Hasse
Hur skulle det hjälpa när man inte har kollinr

Nu har ni bevisat att ni är ett djävla skitföretag och jag hoppas verkligen att

den versionen som är installerad på datorn är en piratkopia era djävla sopor
Support - Infinitygaming (support@infinitygaming.se)
Lägg till i Kontakter

2013-09-12

Jag hänger inte riktigt med, du är arg för att posten inte kom fram och företaget du gnäller på väntar på att få tag i skivan för att kunna skicka den till dig?

Skickades från m.sweclockers.com

| Apple iMac 24" 3,06 GHz | 4GB RAM | 1TB HDD | OSX 10.8.2 |(halvdöd)
| Macbook Pro Retina | 16GB RAM | 256GB HDD | | OSX 10.8.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linkan
Registrerad
Jun 2011

Så fel adress är angiven vid beställning och du blir sur för att du inte får skivan?

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002

Är det bara jag som börjar bli trött på dessa kasta skit för ingenting trådarna?

Skickades från m.sweclockers.com

| Apple iMac 24" 3,06 GHz | 4GB RAM | 1TB HDD | OSX 10.8.2 |(halvdöd)
| Macbook Pro Retina | 16GB RAM | 256GB HDD | | OSX 10.8.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Om posten kan lokalisera ett brev på en dag, hur kan det då ha legat på samma plats i ett år? Om ett brev ligger på posten och posten vet om det så kommer det antingen gå till kund eller tillbaka till Greattech. Så länge posten vet var de har ett brev så låter de aldrig ligga på ett postkontor i ett års tid.

Varför är det alltid problem med windowsaktiveringar på greattech btw?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av Toke:

Är det bara jag som börjar bli trött på dessa kasta skit för ingenting trådarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det du inte fattar

Funderar på vad jag ska köpa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Du bör se upp med blodtrycket Hasse. Att bli så där arg på företaget trots att det är posten som gjort en miss, ja det är inte hälsosamt.

Trädvy Permalänk
Greattech
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Aleshi:

Om posten kan lokalisera ett brev på en dag, hur kan det då ha legat på samma plats i ett år? Om ett brev ligger på posten och posten vet om det så kommer det antingen gå till kund eller tillbaka till Greattech. Så länge posten vet var de har ett brev så låter de aldrig ligga på ett postkontor i ett års tid.

Varför är det alltid problem med windowsaktiveringar på greattech btw?

Enligt kontakten mellan kundtjänst och Posten så har brevat legat i terminalen utan åtgärd. Först efter kontakt med Posten hittade Posten brevet och vi fick tillbaka det efter någon dag (Infinity brev). Sedan gjordes en ny leverans till kunden direkt efter att kunden bekräftade adressen.

Köpet är från Februari. handlar inte om ett år. Första kontakten från Hans till supporten är under slutet av aug.

Edit, angående frågan om operativsystemet. Det beror på att kunden aldrig har mottagit operativsystemet och därför inte kunnat aktivera. Varför man sedan tar kontakt med kundtjänsten efter flera månader om brevet är dock en bra fråga.

// Greattech

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av HugSeal:

Så fel adress är angiven vid beställning och du blir sur för att du inte får skivan?

Läs igen då

Funderar på vad jag ska köpa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

Putsa upp introduktionen till din tråd - Det är helt oförståeligt.
Sen får du skylla dig själv om du anger fel adress utan att senare meddela en adressändring till företaget som uppenbarligen gör allt för att kunna skicka en Windows-skiva till dig.

Att vissa nycklar kan komma upp som ogiltiga händer ibland, även fast det är giltiga. Då är det Microsoft supporten du ska vända dig till!

Tips till nästa gång; Skriv en sammanfattning av vad ditt problem är och lägg e-mail, konversationer m.m inom

Citat:

[ quote][ /quote]

Just nu låter du som en grinig tonåring som är långt ifrån det verkliga livet!

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002

Det går inte att skicka fel när det gäller detta fall, dom har ett efternamn som igen annan har, så hur djävla svårt ska det vara

dom kan fortfarande inte registrera den windows versionen som är installerad NU

Funderar på vad jag ska köpa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av hasse42sthlm:

Läs igen då

Lugna ner dig, detta ärendet är ju som jag kan förstå i tråden inte avslutat än så du kanske ska låta bli och smutskasta dom innan det är 100% klart?

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av KeVVa:

Putsa upp introduktionen till din tråd - Det är helt oförståeligt.
Sen får du skylla dig själv om du anger fel adress utan att senare meddela en adressändring till företaget som uppenbarligen gör allt för att kunna skicka en Windows-skiva till dig.

Att vissa nycklar kan komma upp som ogiltiga händer ibland, även fast det är giltiga. Då är det Microsoft supporten du ska vända dig till!

Tips till nästa gång; Skriv en sammanfattning av vad ditt problem är och lägg e-mail, konversationer m.m inom
Just nu låter du som en grinig tonåring som är långt ifrån det verkliga livet!

Håller med om att det ser illa ut när det gäller formateringen, sur som fan är jag

Dom har lämnat rätt adress , även lämnat in den för ominstallation och efter det så blev det bara strul

Funderar på vad jag ska köpa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av Oliver91:

Lugna ner dig, detta ärendet är ju som jag kan förstå i tråden inte avslutat än så du kanske ska låta bli och smutskasta dom innan det är 100% klart?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det räcker med hur dom har hanterat detta från 1:a början tills nu, skivan skiter jag i , har en ny skiva från jobbet

Ville bara belysa vilka "skit" företag det är

Stavfel oordning får jag stå för i stidens hetta

Funderar på vad jag ska köpa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Maj 2004

Wow..

Trädvy Permalänk
Greattech
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av hasse42sthlm:

Det går inte att skicka fel när det gäller detta fall, dom har ett efternamn som igen annan har, så hur djävla svårt ska det vara

dom kan fortfarande inte registrera den windows versionen som är installerad NU

Hej Hans,

Det är orsaken till varför du fick en länk till Postens kundtjänst. Om ett brev inte kommer fram vid två tillfällen (tredje okänd ännu då tiden inte är passerad ännu) så är det inte oss man tar kontakt med för att klaga på för transporten utan Posten. Självklart har vi ansvaret tills du har mottagit produkten men har man inte fått ett brev vid två tillfällen så är det helt klart något fel på postkontoret nära dig, inte hos oss.

Ni har inte registrerat operativsystemet sen Februari (sedan köpet) och väntat strax 7 månader utan att ta kontakt med oss om detta och nu kan ni inte vänta 1-2 dagar till? Sedan att hota oss på varje mail med Sweclockers är inte till någon nytta, vi ser inte Sweclockers ett ställe där vi känner hos hotade. Har vi gjort fel tar vi på oss ansvaret och åtgärdar det, men du förstår ju själv att detta inte har något med oss att göra.

// Greattech

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Chilla lite för h*****e.

Och till Greattech: Maila ut en cd-key är överskattat eller?

- Xbox One X -
- Lenovo Yoga 700 -
- iPhone X -
Vem behöver stationär rigg? =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Jag hänger inte riktigt med. Är det bemötandet du är arg på, eller är det väntetiden? Vad jag kan förstå tar det lite tid att få igen paketet som förlorats i postgången, och jag hoppas du förstår att dessa saker ibland tar tid.

Försök ge dom en chans, och om det är så stort problem som det verkar, åk ner till affären, som bevisligen inte ligger så långt bort, och be att få det åtgärdat.

Sedan vill jag rekommendera att man kommer mycket längre med att vara sansad och objektiv. De flesta affärer slår dövörat till såfort man börjar skrika och förolämpa. Bara ett litet tips.

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012

-Jo men vi har skickat ut en skiva. Den ligger på ett postkontor någonstans och kommer snart.

-OMG jävla skit bögföretag är ni!!!!!

Typ så.

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Trädvy Permalänk
Greattech
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av KaakaaN:

Chilla lite för h*****e.

Och till Greattech: Maila ut en cd-key är överskattat eller?

Det är tyvärr fel lösning, leveransen innehåller både licensen samt skivan. Eftersom kunden har betalat för både licens samt skivan så kan vi inte endast maila ut licensen över mail. Sedan är inte Hans kund hos oss utan hans vän är det. Vi skickar ett par hundra brev varje år som innehåller allt möjligt, bara för att ett brev inte har kommit fram betyder inte att brev systemet i Sverige inte fungerar.

// Greattech

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2002

Hasse42 sluta agera PRAKTMONGO! Du skämmer ju fan ut dig själv!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elfenbenskusten
Registrerad
Jan 2008

idiot förklara sig själv bra jobbat Hasse! Jag förstår du fattar inte ens det själv!

| Fractal Design R4|Asus P8Z68-V PRO/GEN3|Intel Core i7 2600K|Cooler Master Hyper 212 Plus|Crucial M4 256GB|Corsair VENGEANCE/LP 16GB 1600MHz|ASUS Strix GTX 970|Corsair HX 850W|Dell 24" U2412M|Logitech G400|QPAD MK-85 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Först och främst så är det illa att inte kopiera in hela mailkonversationen. Står inte ens med datum i de mail du tycker ska vara med i tråden. Det blir inte bättre av att du beter dig så illa som du gör heller, både mot Greattechs representant och andra medlemmar.

Greattech verkar seriöst i den mening att de tagit kontakt med dig, följt upp och åtminstone verkar försöka lösa det hela. Du är bara oförskämd och gnällig.

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

*tråd låst*

Märklig trådstart med tveksam grund. Att diskutera hur företag i branschen beter sig är givetvis okej, men det ska vara med rimlig utgångspunkt.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita