Spelkonfiguration för flaskande CPU

Permalänk
Medlem

Spelkonfiguration för flaskande CPU

Hej,

Jag köpte ett GTX 760 precis och kan konstatera att min CPU flaska rejält! Vill inte i nuläget köpa nytt så därför tänkte jag be om era bästa tips om hur jag ska ställa in mina spel för att trots allt få ut så mycket som möjligt. Alltså hur ska man konfigurera spel för dålig CPU men bra GPU?

Tacksam för hjälp.

Ios autocorrect
Permalänk
Skrivet av Marmut:

Hej,

Jag köpte ett GTX 760 precis och kan konstatera att min CPU flaska rejält! Vill inte i nuläget köpa nytt så därför tänkte jag be om era bästa tips om hur jag ska ställa in mina spel för att trots allt få ut så mycket som möjligt. Alltså hur ska man konfigurera spel för dålig CPU men bra GPU?

Tacksam för hjälp.

Vad har du för cpu för tillfället nu då?

Visa signatur

||Custom Case||Intel i7 10700KF @ 5,0GHz ||32 gb Corsair || Palit 3090 24GB

Permalänk
Medlem

Har en AMD A6 5400K 3,6 Ghz FM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Hej,

Jag köpte ett GTX 760 precis och kan konstatera att min CPU flaska rejält! Vill inte i nuläget köpa nytt så därför tänkte jag be om era bästa tips om hur jag ska ställa in mina spel för att trots allt få ut så mycket som möjligt. Alltså hur ska man konfigurera spel för dålig CPU men bra GPU?

Tacksam för hjälp.

Samma som ovan, vore bra med lite extra specifikationer..

Dra ner Geforce Experience annars istället för att fråga/testa sig fram till hyffsade settings.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Här är min setup:

Cooler Master Elite 120 Advanced mITX
ASRock FM2A75M-ITX
Samsung SSD Basic 830-Series 128GB
AMD A6 5400K 3,6 Ghz FM2
be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär
Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP
Nvidia MSI GTX 760

Permalänk
Medlem

Dra ner Particle-effects (smoke/exposions/laser etc). De flesta spel belastar CPU'n för att visa skuggor, dra ner shadows. Samma sak med Fysiken.

View Distance sabbar CPU'n. Främst i kombination med typ gräs. En processortråd på din cpu* klarar typ 1500~ grässtrån på skärmen samtidigt. Så dra ner det till typ 300 st för annat ska ju göras oxo.