Google Sverige-lanserar nya Nexus 7 den 4 oktober

Permalänk
Melding Plague

Google Sverige-lanserar nya Nexus 7 den 4 oktober

Den andra generationen av surfplattan Nexus 7 är på väg till svensk mark. Först ut är modellerna med 16 och 32 GB lagring medan 4G/LTE dröjer ytterligare ett tag.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på nya Nexus 10 istället

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Lär er lansera Google...

Hypen har både kommit, gått och lagt sig för länge sedan.
Nu finns det nya produkter från andra tillverkare annonserade, kolla lite på Apple

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Lär er lansera Google...

Hypen har både kommit, gått och lagt sig för länge sedan.
Nu finns det nya produkter från andra tillverkare annonserade, kolla lite på Apple

Dock så bangar man ju inte en surfplatta utan bloatware som man dessutom kan roota om etc

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Haft min i en och en halv månad. De som är osäkra om de ska köpa, köp!

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Nu sitter man o läser detta på sin gamla Nexus 7..
Värt att uppgradera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Nu sitter man o läser detta på sin gamla Nexus 7..
Värt att uppgradera?

Ja! Är som natt och dag, nästan.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Alldeles för seg lansering! Hypen och suget efter plattan har försvunnit helt för min del!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att sälja min nuvarande Nexus 7 och köpa den nya istället.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Kriminellt prisvärd platta med bra hårdvara sopa mattan med konkurrenterna

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis ser vi inte samma försening med Nexus 5.

Väntar för övrigt någon generation innan 10-tums plattorna väger runt 300 gram. 7 tum får man ändå inte plats med i en vanlig ficka.

Permalänk
Snusfri

Ge mig en 10" platta med dessa specar för 2500:- tack Google

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Önskar att de hade kunnat ta bort den fula tjocka kanten runt skärmen. Alldeles onödigt stor med tanke på att det bara är 7" skärm.

Permalänk
Medlem

Har haft den en månad nu--
Väldigt trevlig prick

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Skäms vilket lågt pris!

Den ligger bland kandidaterna för framtida surfplatteköp..!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Dock så bangar man ju inte en surfplatta utan bloatware som man dessutom kan roota om etc

Självklart, jag säger inte att plattan i sig är dålig (vilken den säkert inte är), det jag kommenterade var att lanseringen är rätt dåligt skött.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Önskar att de hade kunnat ta bort den fula tjocka kanten runt skärmen. Alldeles onödigt stor med tanke på att det bara är 7" skärm.

Kanske inte det snyggaste men den kanten är helt ovärdelig då det är enda stället att hålla i plattan utan att råka pilla på touchscreenen. Hade de tagit bort kanten så hade jag inte planerat att köpa den men nu så får ungarna ärva den gamla N7an och pappa får en ny. Funktion får gå före form i det här fallet.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Good guy Google/Asus: vill inte att vi ska impulsköpa, väntar med svensk lansering i tre månader

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Kanske inte det snyggaste men den kanten är helt ovärdelig då det är enda stället att hålla i plattan utan att råka pilla på touchscreenen. Hade de tagit bort kanten så hade jag inte planerat att köpa den men nu så får ungarna ärva den gamla N7an och pappa får en ny. Funktion får gå före form i det här fallet.

Faktiskt, är det nåt jag blev vansinnig på vid senaste telefonbytet, så var det den nya telefonens obefintliga kant, man kom jämt åt touchscreenen och gjorde saker man inte ville. Nu har jag förvisso lärt mig hantera det, men till en början var det sjukt irriterande.

Håller med dig här, det är faktiskt inte så dumt med lite kant trots allt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Good guy Google/Asus: vill inte att vi ska impulsköpa, väntar med svensk lansering i tre månader

Haha, good guy. Good one!

Permalänk
Medlem

Ungen spräckte skärmen på min Nexus 7 igår.... Blir illa tvungen att köpa denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den är kompatibel med den gamla versionens dockningsstation?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Traxton:

Någon som vet om den är kompatibel med den gamla versionens dockningsstation?

Skickades från m.sweclockers.com

svar nej

Permalänk
Medlem

Då kan man sova inatt.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Keeper of Traditions

Helt ointresserad av en sjutumsplatta... Hoppas att de släpper tiotummarn snart.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Ungen spräckte skärmen på min Nexus 7 igår.... Blir illa tvungen att köpa denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken "osis"

Permalänk
Medlem

"toppmodellen med 4G/LTE dröjer till julhandeln senare i år."

Åh nej!!
För den vill man ju ha ändå?

Permalänk
Medlem

Keyboard till Nexus 7 (2013)

//Macke

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Väldigt sugen på denna. Verkar bli ett bra pris också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

köpte min vid release veckan i USA. mycket nöjd och till rätt pris med. Hade inte köpt för 2 299. 600:- mer för samma produkt är vansinnigt.