Komplett Panasonic UT50

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Komplett Panasonic UT50

Fick möjligheten att lägga en order på en UT50 den 4:e september hos Komplett.
Stod 1st på väg in, datum kommer. Så jag la en order blixtsnabbt.

Efter en vecka av väntan mejlar jag och frågar om dom kommer ta hem tvn till mig, och dom svarar ja.
Jag var fortfarande skeptisk eftersom alla andra internetbutiker slutat ta hem dessa och frågar ännu en gång ifall dom inte blandat ihop UT med ST. Det hade dem inte, utan bekräftade ännu en gång att det var UT50 som jag hade beställt som var på väg.

Idag så har det gått två veckor sedan jag la ordern, och tvn som skulle komma in på slutet av förra veckan.
Och får svaret att tvn kommer inte tas hem och min order är avbeställd av dem.
Frågar då så klart om dom kan erbjuda ST60 till ett lägre pris, med det gick icke!

Dåligt Komplett!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Så du drar en chansning och beställer en TV du vet inte längre finns hos leverantör och är svår att få tag i, med förhoppningen om att den faktiskt kommer in. Kundtjänsten försäkrar, två gånger, att den faktiskt kommer komma in och du är därmed glad i hågen.
Nu visar det sig att kundtjänsten haft felaktig information och du kommer inte få din TV, du efterfrågar då kompensation för att din chansning inte gick hem.
Det som är dåligt av Komplett i det här upplägget är att du fick felaktig information, de hade kanske kunnat säkerställa hur det låg till med TVn om de haft tid och intresse, men det kan också vara så att de helt enkelt blivit vilseledda av leverantör eller annan, att de sedan inte kan leverera just denna TV eller sänker priset på en annan modell för att tillgodose dig är inte det minsta dåligt.
Det som är dåligt av dig själv är att du hänger ut företaget här baserat på ett upplägg som du redan från start visste var chansartat.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av bergggren:

Fick möjligheten att lägga en order på en UT50 den 4:e september hos Komplett.
Stod 1st på väg in, datum kommer. Så jag la en order blixtsnabbt.

Efter en vecka av väntan mejlar jag och frågar om dom kommer ta hem tvn till mig, och dom svarar ja.
Jag var fortfarande skeptisk eftersom alla andra internetbutiker slutat ta hem dessa och frågar ännu en gång ifall dom inte blandat ihop UT med ST. Det hade dem inte, utan bekräftade ännu en gång att det var UT50 som jag hade beställt som var på väg.

Idag så har det gått två veckor sedan jag la ordern, och tvn som skulle komma in på slutet av förra veckan.
Och får svaret att tvn kommer inte tas hem och min order är avbeställd av dem.
Frågar då så klart om dom kan erbjuda ST60 till ett lägre pris, med det gick icke!

Dåligt Komplett!

Jag hade nog postat det här i kompletts del av forumet (de har väl en sådan?), inget direkt av diskussionsvärde (eller så missar jag något)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland / Kiruna
Registrerad
Feb 2002

Tycker det lät lite sniket av Komplett.

Om de har verifierat i ett mail att den ändå ska komma in och skickas ut, du väntar i två veckor, de tar bort din order.
Nånting borde de där 14 dagarna vara värda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

De gjorde samma sak med mig och en logitech g940. Fick till och med en offert på en med nedsatt pris eftersom jag missat kampanjen på dem med en timme. En vecka efter fick jag samma mail som TS, varan har utgått... Trista var att jag hade kunnat få tag på den från ett annat ställe till någon hundring mer om inte komplett fintat mig. Nu är den borta från marknaden.