Ska jag kontakta konsumentombudsman?

Permalänk
Medlem

Ska jag kontakta konsumentombudsman?

Tja! Beställde i slutet av Juni blinkers och klisterbilder till moppen. Stog att leveranserna tar 2-5 arbetsdagar och att allt jag skulle ha fanns i lager. Tog en vecka utan något liv, så kontaktade butiken och frågade vad som hänt. Killen vid kundtjänsten svarade att kllibbisrna var slut men allt skulle vara hos mig om tre dagar. gick en månad ca, upprepade samma sak och fick samma svar, dvs, 3 dagar så är allt hos mig, klibbisarna är lite försenade. En månad till, samma fråga, samma svar. NU är det ca 6 veckor sen jag frgågade sist, och dom sa då igen att 3 dagar. Sen sa ja att dom ska skäpra till sig och att jag ska ha ersätting för min väntetid, då sa dom att jag kan få pengaran tillbaka genom attt fylla i en blanket på deras hemsida. denna blanket finns inte! har lusläst hemsidan utan resultat. Ska jag ta kontakt med nån finsk motsvarighet till ARN eller nåt? Börjar bli less då jag behöver pengarna till annat nu. Det hela gäller en legit butik som är känd men har ett rykte om sig att vara lite sena med levernaser (dock inte 3+ månader), vilket jag fick reda på efterhadn.

Hjälp!
/J

Permalänk
Medlem

Be dem skicka blanketten bifogat via mail till dig, eller be om länk dit den finns.

Konsument Europa kan du kika på, de har länkar till de olika ländernas konsumentverk och motsvarigt.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!