Apple släpper Ios 7 under kvällen

Permalänk
Musikälskare

Fungerar helt underbart på 4S'n!

Bra jobbat Apple!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av spda242:

Öööööhummm, var är logiken med detta? Blir Android inte tyngre för varje version? Eller är det så att tillverkarna generellt verkar vara snåla (har dålig koll men tycker man läser om att den och den telefonen inte får nya versioner av AndroidOS lite nu och då) med uppgraderingar till Androider?

Android blir lättare och lättare för varje version på min LG Optimus x2 som är 2år nu alla fall, jag bytte från iPhone till Android pga OSX är slött.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Nu (eller för 1h sen ish) verkar de fått ordning på servrar ect, nedladdning tog 5min och hela uppdateringen totalt kanske 20 min.
aktivering var inte något jag märkte av så jag antar att det funkar och telefon samt alla kontakter, bilder ect funkar.
Sen vill jag bara inflika att jag som många andra inte är speciellt förtjust i det nya utseendet men de nya funktionerna lockade ändå.
Jag hade inte haft något emot om de släppte en "old style"-theme så jag får tillbaka det gamla, men troligt iom Apple...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har lite lagg när man byter mellan landskapsläge och porträtt när man ska skiva sms?
Jag har en 4S, utöver detta funkar det riktig fint hittills.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av bärplockaren:

Är det bara jag som har lite lagg när man byter mellan landskapsläge och porträtt när man ska skiva sms?
Jag har en 4S, utöver detta funkar det riktig fint hittills.

Laggar till lite men inget man stör sig av imo (4S)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Mina iToys är uppbackade och alla program är uppdaterade eftersom *** VI ALLA *** vet att man absolut inte ska vänta någon patch eller två vid nytt OS^^

Lite skeptisk mot nya formspråket och Iconerna men en kollega som kört betan visade lite och det ser bra ut på det stora hela och en hel del av nya funktionerna är ju nice.

SEN VET VI ALLA ATT DET ONTE ÄR ET NYTT OS UTAN SNARARE ETT NYTT GRÄNSNITT

så "vi alla" vet

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Otroligt ful design tycker jag.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Det är STOR skillnad på en jailbreakad iPhone och Android. Om du kanske vill ändra på nåt litet eller vill ha någon speciell app som inte Apple tillåter så jailbreakar man. Men att gå över till Android för den sakens skull.. Ne du, det är som dag och natt

Givetvis är det skillnad men många som jailbreakar har inte insett att de egentligen borde köra Android då det passar dem bättre.

När det gäller begränsningar och sådant är det såhär,
iOS < Jailbreakad iOS < Android < Rootad Android

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Någon som uppdaterat en "vanlig" 4, inte s?
Flyter fint?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Android blir lättare och lättare för varje version på min LG Optimus x2 som är 2år nu alla fall, jag bytte från iPhone till Android pga OSX är slött.

Inte undra på att det blir slött om du skall lägga in ett dator operativ på din telefon. OSX till datorer ! iOS till iPad och iPhone och iPods. För övrigt BS med att den ena eller andra sidan blir bättre med tiden för äldre telefoner.
Det säger väl sig självt att till slut bilr hårdvara gammal.
Kolla WP 7,5 telefonerna dom fick inte uppdateras till WP 8 eller kanske ens 7,8.
Vissa äldre Android telefoner fiår inte heller de senaste versionerna av Android .
Du kan inte heller på en för gammal dator lägga in det senaste operativet utan att det går som sirap.
Massa obefogat gnäll tycker jag allt att det är .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Flyter fint?

Flyter som iOS6 på min 4:a.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Don_W:

Inte undra på att det blir slött om du skall lägga in ett dator operativ på din telefon. OSX till datorer ! iOS till iPad och iPhone och iPods. För övrigt BS med att den ena eller andra sidan blir bättre med tiden för äldre telefoner.
Det säger väl sig självt att till slut bilr hårdvara gammal.
Kolla WP 7,5 telefonerna dom fick inte uppdateras till WP 8 eller kanske ens 7,8.
Vissa äldre Android telefoner fiår inte heller de senaste versionerna av Android .
Du kan inte heller på en för gammal dator lägga in det senaste operativet utan att det går som sirap.
Massa obefogat gnäll tycker jag allt att det är .

Stämmer i sak men Windows 7 var snabbare på äldre datorer än t.ex. Windows Vista.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Stämmer i sak men Windows 7 var snabbare på äldre datorer än t.ex. Windows Vista.

Jo men Vista var ju en flopp rakt av för mycket skit under huven så det är ju inte konstigt. Däremot så är det ju inte lika troligt att en dator som kört XP och köpt vid xp tiden skulle klara av att köra W7. iPhone 4 är ändå i dagens läge 3 år gammal det är mycket i mobilbranschen. Jag tror ju t ex inte att en S2 kör senaste android med allt lull lull fel fritt och lagfritt heller .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av AlexHjelm:

OSX? Vad har med iPhone att göra?

Skrivet av hACmAn:

SEN VET VI ALLA ATT DET ONTE ÄR ET NYTT OS UTAN SNARARE ETT NYTT GRÄNSNITT

så "vi alla" vet

Nödvändigt med stora bokstäver?

Permalänk
Medlem

Tryckte på uppdatera, gick och la mig och när jag vaknade var det klart!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skäggig legend

Med min iPhone 5 gick uppdateringen efter 25 försök. Med iPaden tog det runt 70 ggr innan den gick igenom!

Jag är Ovan med iOS 7 - med det sagt så sitter ju nästan allt där det satt vilket är skönt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Host host. Android [iOS 7 Edition] bör det heta.
#Nohate

Visa signatur

Intel inside ✔ i7 8700K 5GHz | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Fedora Linux

Permalänk

Spännande att se vad man kan få ur en iPhone4. Är iOS7 bra nog på telefonen så kanske man kan vänta ännu något år innan uppgradering.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av plattangen:

Spännande att se vad man kan få ur en iPhone4. Är iOS7 bra nog på telefonen så kanske man kan vänta ännu något år innan uppgradering.

Uppdaterade min iP4 inatt, tycker inte det flyter sämre iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på folk? om du sitter på en andriod varför ska du in och hata? är du inte nöjd med din andriod telefon? idioti i sitt esse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Flyter fint?

Kör det på min 4a nu och det flyter i vart fall inte sämre. Gjorde en total återställning om det nu kan hjälpa något.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Flyter fint?

Flyter helt OK tycker jag, på min 4. Något som bör noteras är att den är väldigt ren från början, har använt den ganska lite i jämförelse med min S2.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk

Fruktansvärt vasst & snabbt operativsystem! Grymt nöjd! Rekommenderat till alla jag känner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Givetvis är det skillnad men många som jailbreakar har inte insett att de egentligen borde köra Android då det passar dem bättre.

När det gäller begränsningar och sådant är det såhär,
iOS < Jailbreakad iOS < Android < Rootad Android

Jag håller inte med, jag gick från en jailbreakad iphone 4 till en htc one och blev helt paff när jag inte kunde ta bort alla appar som jag inte ville ha, tex. Facebook. Sedan skulle jag ladda ner Googles androidtangentbord, det gick inte heller för att jag var i fel region. Efter det så skulle jag uppdatera mjukvaran men det gick inte heller för att min netonnet köpta htc one var en importtelefon som inte fick uppdateringar samtidigt som 'svenska' telefoner.

Det slutade med att jag blev så less så jag fick låsa upp bootloader, ställa in s-off och installera google play edition rom på min telefon för att få den i någorlunda användbart skick.
Så nu sitter jag med 'rent' Android och undrar varför många på forumet tycker att det är det bästa sedan färdigskivat bröd...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Don_W:

Jo men Vista var ju en flopp rakt av för mycket skit under huven så det är ju inte konstigt. Däremot så är det ju inte lika troligt att en dator som kört XP och köpt vid xp tiden skulle klara av att köra W7. iPhone 4 är ändå i dagens läge 3 år gammal det är mycket i mobilbranschen. Jag tror ju t ex inte att en S2 kör senaste android med allt lull lull fel fritt och lagfritt heller .

Det förändrar inte mitt argument, som får anses vara korrekt. Windows 7 flyter på bra på Windows XP datorer så det argumentet håller inte heller, sen blixtrar det inte till direkt men det får ju anses vara en subjektiv bedömning.

Anledningen till att gammal hårdvara inte fungerar med ny mjukvara är enbart att man inte fokuserar på optimeringar, sjävklart hade det gått att optimera efter gammal hårdvara men det finns inget incitament för att göra det. Apple vill sälja hårdvara såklart, det är deras enskilt största inkomst att sälja telefoner och då måste man se till att gamla modeller blir orelevanta.

Tittar man på IOS7 t.ex. så har man lagt till massa nya coola grafikeffekter som antagligen bara flyter på riktigt bra på 5S men det innebär ju inte att Apple hade kunnat designa IOS7 så att det skalar ner sig för att vara relevant även för fyraS och femman t.ex. Det är ju inte så att dom inte har en aning om vilken hårdvara som sitter i fyran och vilken kapacitet den har. Apple hade kunnat fokusera på att göra IOS7 snabbare än IOS6 om det hade funnits någon ekonomisk intresse i det, men det gör det inte, alltså bryr man sig inte om de som har en fyra och tar garanterat medvetna beslut som gör att man vet att det kommer bli trögare för de med en fyra som i sin tur innebär att man börjar fundera på en nya telefon.

Att man ska "tvingas" att byta telefoner vartannat år är ju fullkomligt absurt och är EN av våra absolut värsta miljöbovar. Oacceptabelt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Stäng av effekterna så funkar det bra på en iPhone 4.

Märker ingen skillnad mellan IOS 6 och IOS 7 på min telefon om man ser rent prestandamässigt.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det förändrar inte mitt argument, som får anses vara korrekt. Windows 7 flyter på bra på Windows XP datorer så det argumentet håller inte heller, sen blixtrar det inte till direkt men det får ju anses vara en subjektiv bedömning.

Anledningen till att gammal hårdvara inte fungerar med ny mjukvara är enbart att man inte fokuserar på optimeringar, sjävklart hade det gått att optimera efter gammal hårdvara men det finns inget incitament för att göra det. Apple vill sälja hårdvara såklart, det är deras enskilt största inkomst att sälja telefoner och då måste man se till att gamla modeller blir orelevanta.

Tittar man på IOS7 t.ex. så har man lagt till massa nya coola grafikeffekter som antagligen bara flyter på riktigt bra på 5S men det innebär ju inte att Apple hade kunnat designa IOS7 så att det skalar ner sig för att vara relevant även för fyraS och femman t.ex. Det är ju inte så att dom inte har en aning om vilken hårdvara som sitter i fyran och vilken kapacitet den har. Apple hade kunnat fokusera på att göra IOS7 snabbare än IOS6 om det hade funnits någon ekonomisk intresse i det, men det gör det inte, alltså bryr man sig inte om de som har en fyra och tar garanterat medvetna beslut som gör att man vet att det kommer bli trögare för de med en fyra som i sin tur innebär att man börjar fundera på en nya telefon.

Att man ska "tvingas" att byta telefoner vartannat år är ju fullkomligt absurt och är EN av våra absolut värsta miljöbovar. Oacceptabelt.

Morsan kör Win XP på en gammal Athlon 600Mhz från 90-talet och det fungerar faktiskt rätt hyfsat. Windows7 däremot är bara o glömma. Att gammal hårdvara inte fungerar på nyare mjukvara beror långt ifrån bara på bristande optimeringar. Bara en sån sak som alla säkerhetsfunktioner gör att det blir betydligt mer processorkrävande.

Just det där du skriver med iOS7 och att skala ner när man installerar det på äldre telefoner är precis vad som händer. Kör man iOS7 på en iPhone4 får man inte riktigt alla funktioner men det flyter på helt ok. En del appar är rätt sega men det var de även under iOS6 och det är knappast Apples fel. De verkar ha gjort ett riktigt bra jobb.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

Äh, inget airdrop till 4S. Flyter fint på min 4S, men begriper inte varför de stänger funktioner för äldre telefoner. Jo, det gör jag, de vill såklart att jag skall köpa en ny, för att få tillgång. Känns lite B av Apple.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silenceville:

iOS 7 som satan ofärdigt. Förstår inte varför Apple släpper det, när dom i princip känner till många av dom buggar som finns,och har nyare versioner nästa är färdiga för att släppas som några veckor. >.<

Så du har kontakt med någon på utvecklingsavdelning på Apple? Annars är det bara skitsnack från din sida. Följer dom sin plan från tidigare releaser så kommer 7.0.1 om ca en månad. 7.1 släpps om ca 3 månader.

Nya buggar upptäckts säkert hela tiden, men finns ju ingen anledning för dom att "hålla på nya buggfria version" bara för att folk ska uppgradera till dom. Det är bara människor som buggtestar och framförallt är det vi utvecklare som buggtestar och behöver vara duktiga på rapportera in.

Eftersom du påstår att dom känner till dom buggar som finns så får du gärna berätta vilka buggar dom är? Jag vill veta eftersom jag sitter på iOS 7 Beta 6 just nu och har en del småbuggar som jag ännu inte vet om dom fixats med den versionen som släpptes igår. Tänkte uppgradera ikväll när jag får tid så vill gärna veta om några av mina buggar är kvar efter att jag stoppat in den GM-versionen.

Du kan skicka privatmeddelande om du inte vågar svara på frågan här.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Äh, inget airdrop till 4S. Flyter fint på min 4S, men begriper inte varför de stänger funktioner för äldre telefoner. Jo, det gör jag, de vill såklart att jag skall köpa en ny, för att få tillgång. Känns lite B av Apple.

Du har fortfarande fått ett nytt OS helt gratis, varför klaga?

Visa signatur