Permalänk
Medlem

Battlefield 4?

Jag vill höra allas åsikter om Battlefield 4, vad tror ni om det? Kommer det att vara ett bra spel? Är netcoding/delays fixat?

FPS?

Banorna?

Singeplayer/Multiplayer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniturtlex:

Jag vill höra allas åsikter om Battlefield 4, vad tror ni om det? Kommer det att vara ett bra spel? Är netcoding/delays fixat?

FPS?

Banorna?

Singeplayer/Multiplayer?

DU KAN SÖKA HÄR PÅ SWEKLOCKERS SÅ HITAR DU 44678 TRÅDAR OM DETTA!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

DU KAN SÖKA HÄR PÅ SWEKLOCKERS SÅ HITAR DU 44678 TRÅDAR OM DETTA!

...

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog lira de lite mest för ögongodis, jag tvivlar på att de fixat delarna som faktiskt gjorde BF BC2 kul.

Att springa runt med sniper och haxa genom väggar, samt inget konstigt lagg som gör att man dör runt hörn hela tiden, + mycket roligare banor.
Jag grät när jag upptäckte att man inte kan skjuta genom en bräda med en sniper i BF3.

Bf3-banorna var så sjukt tråkiga av någon anledning, för mycket fokus på klutter av skit överallt, mindre fokus på bra upplägg av banorna

Saknar banan med lighthouset på Bc2.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Netcoden har de sagt förbättrats, så det återstår att se när man får lägga vantarna på betan. Annars har det ju fixat allt som man stör sig på i BF3 och gjort otaliga förbättringar, solen är nerfad, suppression är fixad, buggiga animationer är mindre buggiga, etc. etc. Svårt att se att det skulle kunna vara ett dåligt spel. När det gäller banor ser jag mest fram emot Operation Locker, vilket verkar vara bf4 variant på "Operation clusterfuck"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL black Processor+ kylning: Intel Core i5 2500k @ 4.2 + Phanteks PH-TC14PE Mobo:Asrock z77 extreme4 Grafik: Gigabyte 7950 WF Minne: 32gb Corsair Vengeance DDR3 LP 1600mhz Nätagg: Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rNr:

Netcoden har de sagt förbättrats, så det återstår att se när man får lägga vantarna på betan. Annars har det ju fixat allt som man stör sig på i BF3 och gjort otaliga förbättringar, solen är nerfad, suppression är fixad, buggiga animationer är mindre buggiga, etc. etc. Svårt att se att det skulle kunna vara ett dåligt spel. När det gäller banor ser jag mest fram emot Operation Locker, vilket verkar vara bf4 variant på "Operation clusterfuck"

Har de inte fixat bullet penetration som de va i BC2 så e fortfarande de stora nöjet i BF borta. Att kunna skjuta genom saker, speciellt trä och liknande är inte bara verkligt, det är också en väldigt rolig del av spelet.

Destruction är också något de sabbade totalt i BF3, BC2 hade så grymt kul destruction där det faktiskt fungerade att blåsa bort hela väggen när folk gömde sig bakom fönster.

Hoppas de går tillbaka lite till Bc2 gameplaymässigt där squad rush var väldigt populärt, lätt roligaste game-modet i BF!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniturtlex:

Jag vill höra allas åsikter om Battlefield 4, vad tror ni om det? Kommer det att vara ett bra spel? Är netcoding/delays fixat?

FPS?

Banorna?

Singeplayer/Multiplayer?

Vet inte.

Vet inte.

Vet inte.

Vet inte.

Som sagt... vi vet inte mycket om det innan betan/release. sorry. :/

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

även om jag gillade BF3 skarpt på det stora hela så kändes det lite dumt att förboka det - spelet var inte riktigt klart vad gäller Multuplayer. Det var först efter någon månad som det skärptes till lite grand.

Nu avvaktar jag lite längre. Tänker minst vänta tills jag provat Betan innan jag beställer spelet. Förmodligen kommer jag inte ens förboka den här gången, utan väntar till efter lite recensioner kommer. Visst, kanske torskar China Rising på det, men om jag förr eller senare köper Premium så betalar jag ju ändå exakt samma för det...

Permalänk
Medlem

Finns en tråd som är ämnad för Battlefield 4 diskussioner, ta en titt här.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Vänta på betan. Helt omöjligt att säga någonting om singleplayer eller banorna innan spelt släpps eller det finns reviews.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniturtlex:

Jag vill höra allas åsikter om Battlefield 4, vad tror ni om det? Kommer det att vara ett bra spel? Är netcoding/delays fixat?

FPS?

Banorna?

Singeplayer/Multiplayer?

Lite dumt att fråga om åsikter här då 90% har inte spelat spelet ännu. Bättre att du väntar på betan och prova själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Lite dumt att fråga om åsikter här då 90% har inte spelat spelet ännu. Bättre att du väntar på betan och prova själv.

Haha, 90%? Så du menar att alla dom 300 som läst tråden så har 30 stycken spelat? Jag tvivlar. Inte meningen att vara otrevlig men är det många spelproducenter som faktiskt läser runt här på sweclockers?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

DU KAN SÖKA HÄR PÅ SWEKLOCKERS SÅ HITAR DU 44678 TRÅDAR OM DETTA!

Och ditt bidrag, bidrar till hur mycket då?

Topic: Ser fram emot att kunna spränga byggnader

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Haha, 90%? Så du menar att alla dom 300 som läst tråden så har 30 stycken spelat? Jag tvivlar. Inte meningen att vara otrevlig men är det många spelproducenter som faktiskt läser runt här på sweclockers?

Finns väl en del som spelat alphan i alla fall men den skiljer sig väl rätt mycket från betan och det färdiga spelet kan man tro.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Kommer nog köra betan men tveksamt om jag kommer investera mer pengar eller tid. Är nöjd efter 3an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Och ditt bidrag, bidrar till hur mycket då?

Topic: Ser fram emot att kunna spränga byggnader

Har kanske lärt någon att det finns sökfunktion!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Vi fortsätter i den stora tråden!