Sony Playstation Vita TV kan komma till Europa och USA

Permalänk
Melding Plague

Sony Playstation Vita TV kan komma till Europa och USA

Den stationära mikrokonsolen Playstation Vita TV är idag ämnad för Japan, men kan på populär efterfrågan dyka upp på den europeiska marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ge mig!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Trevligt!!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Hmm, om dem bara kunde använda PS4 kontrollerna skulle säkert fler utav spelen med krav på touch fungera utmärkt
Eller varför inte Kontroll+Android för att sedan ta touch input därifrån?

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir något man direkt köper enskilt sådär .. kanske om det följer med i ett paket av något slag.
Minns jag inte helt fel var det väl snack om det med PS4, men det kanske inte är aktuellt längre...

Permalänk
Medlem

Huhu, härligt om den jailbreakas och XBMC släpps för den. Man lär få mycket kraft för pengarna, med tanke på hur subventionerad konsollhårdvara brukar vara.

Vore trevligt med en ersättare till den ganska trötta ATV2:an, det är ju inte heller nån trist bonus att man kan lira på den

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Härligt. Gillar denna prylen. Alla Playstation VITA spel borde bli spelbara med Dualshock 4 eller vad tror ni?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Om man har 2st TV i huset så kan man ha PS4:an inkopplad till ena och PS Vita TV'n inkopplad till andra och på så sätt spela PS4 spel på båda utan att flytta runt på konsollen. Tex om vardagsrum TV'n är upptagen kan man spela på den andra

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem
Skrivet av thernztrom:

Om man har 2st TV i huset så kan man ha PS4:an inkopplad till ena och PS Vita TV'n inkopplad till andra och på så sätt spela PS4 spel på båda utan att flytta runt på konsollen. Tex om vardagsrum TV'n är upptagen kan man spela på den andra

Bra tänkt av Sony och bra att du på pekar det, var nog det som var tanken med den

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem

Upplösningen är vad som svider för mig

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Härligt. Gillar denna prylen. Alla Playstation VITA spel borde bli spelbara med Dualshock 4 eller vad tror ni?

Skulle tro det, ja, om det inte finns något spel som verkligen kräver kamera och bakre touchpaddan, har för mig att Uncharted: GA kräver kameran på vissa ställen när man behöver ljus i vissa pussel, men det borde gå att patcha bort.

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk

Kommer den inte till Europa så borde det inte vara så svårt att importera, alla Sony konsoller sen PSP har varit regionsfria

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Avstängd

Skulle vara intressant om man kunde roota och installera XBMC.
Annars inte...

Edit: Nej, skulle ändå vara ointressant. Den använder Sony's egna skräp "PS Vita Card" istället för befintliga standarder som USB, MMC eller SD card.
Så typiskt Sony att köra på eget proprietärt skräp istället för öppna standarder.

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna se en Netflix-app här i Sverige först

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av rektor:

Skulle vara intressant om man kunde roota och installera XBMC.
Annars inte...

Edit: Nej, skulle ändå vara ointressant. Den använder Sony's egna skräp "PS Vita Card" istället för befintliga standarder som USB, MMC eller SD card.
Så typiskt Sony att köra på eget proprietärt skräp istället för öppna standarder.

Ja, det är de ju verkligen ensamma om

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Den stationära mikrokonsolen Playstation Vita TV är idag ämnad för Japan, men kan på populär efterfrågan dyka upp på den europeiska marknaden.

Hehe, jag gillar den direktöversättningen skarpt även om jag kanske inte översatt "on popular demand" på riktigt samma sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexorg:

Hmm, om dem bara kunde använda PS4 kontrollerna skulle säkert fler utav spelen med krav på touch fungera utmärkt
Eller varför inte Kontroll+Android för att sedan ta touch input därifrån?

De har redan sagt att den stödjer PS4 kontrollen, men med tanken på att PS4 inte släpps fören i februari i Japan så får de med en PS3 kontroller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Skulle vara intressant om man kunde roota och installera XBMC.
Annars inte...

Edit: Nej, skulle ändå vara ointressant. Den använder Sony's egna skräp "PS Vita Card" istället för befintliga standarder som USB, MMC eller SD card.
Så typiskt Sony att köra på eget proprietärt skräp istället för öppna standarder.

Finns ju adapter att köpa på eBay annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Finns ju adapter att köpa på eBay annars.

Permalänk
Medlem

Kommer den skall jag köpa den, finns några RPG's från Vita jag vill spela
Fungerar remote play bra kanske det skulle vara något att testa när frugan har stora TVn så jag slipper flytta PS4an för blir inte jag köper 2x PS4 innan den gått ner i pris om något år

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Vad skulle skillnaden vara från att ha datorn kopplad till TV:n som man haft senaste 8 åren? Får man nåt extra eller?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hade den kunnat hantera PSOne och Ps2 spel hade det kanke varit ett köp. Men om den bara kan spela Vita titlar känns det lite smalt.

En dum fråga; men hur startar man spel? Laddar man ned dem till konsolen ifrån internet?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Hade den kunnat hantera PSOne och Ps2 spel hade det kanke varit ett köp. Men om den bara kan spela Vita titlar känns det lite smalt.

En dum fråga; men hur startar man spel? Laddar man ned dem till konsolen ifrån internet?

Den kan spela PSOne spel precis som en PS Vita kan.

Du laddar ner spelen från PSN eller om du köper i butik då den har kortläsare precis som Vitan där med

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Vad skulle skillnaden vara från att ha datorn kopplad till TV:n som man haft senaste 8 åren? Får man nåt extra eller?

Du kan spela många av PS Vitas, PSP och PSX spel på den.

Jag vill absolut ha en då jag inte är så intresserad av att spela Vita spel på sån liten skärm

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Du kan spela många av PS Vitas, PSP och PSX spel på den.

Jag vill absolut ha en då jag inte är så intresserad av att spela Vita spel på sån liten skärm

Aha ok

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]