Permalänk
Inaktiv

Buggade temperaturer?

Verkar som jag har buggade temperaturer..?

(ZOOMA IN PÅ BILDEN)

(ZOOMA IN PÅ BILDEN)

I bilden var det full load i 4 minuter och ja, jag har testat att ha den i load i 1 timme och den hade fortfarande låga temps även om jag har överklockat till 3.5ghz med Stock kylare? Och idle temps är 24 grader..
Finns det några andra program som kan visa temps? Förutom RealTemp då det inte stödjer min CPU. Eller är detta helt normalt för en stock kylare?
(Ber om ursäkt om jag gjorde någon miss eller inte visste om att det var normala temps då det här är inte min starkaste sida.)

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Verkar som jag har buggade temperaturer..?

(ZOOMA IN PÅ BILDEN)
http://i.imgur.com/AmlvW3f.png

(ZOOMA IN PÅ BILDEN)

I bilden var det full load i 4 minuter och ja, jag har testat att ha den i load i 1 timme och den hade fortfarande låga temps även om jag har överklockat till 3.5ghz med Stock kylare? Och idle temps är 24 grader..
Finns det några andra program som kan visa temps? Förutom RealTemp då det inte stödjer min CPU. Eller är detta helt normalt för en stock kylare?
(Ber om ursäkt om jag gjorde någon miss eller inte visste om att det var normala temps då det här är inte min starkaste sida.)

Tack

athlon II 250 är ganska klen cpu och blir inte så varm 65w tdp men tänk på att du endast lastar cpun just nu så temperaturerna kan nog stiga när värmen från grafikkortet kommer...

kör själv Hwmonitor och där det står -120c så saknar du nog temperatursensor där överhuvudtaget...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mini-z1994:

athlon II 250 är ganska klen cpu och blir inte så varm 65w tdp men tänk på att du endast lastar cpun just nu så temperaturerna kan nog stiga när värmen från grafikkortet kommer...

kör själv Hwmonitor och där det står -120c så saknar du nog temperatursensor där överhuvudtaget...

Citat:

AMD Athlon x3 445 @ igen phenom II @ 3.5 GHZ

Din signatur berättar troligen varför detta fenomen uppstår.
Många gamla Phenom II cpuer fick avstängda kärnor / L3 cache för att sensorn inte ville fungera, det fanns en anledning till att den såldes som en Athlon.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -