Acceleration i FPS?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kalmar
Registrerad
Sep 2011

Acceleration i FPS?

Har laddat hem ett program som tar bort all tänkbar acceleration, dragit ner min dpi till lagom lågt och försöker nu hitta fördelar att spela på detta sätt gentemot att ha acceleration i FPS spelande. Att ha acceleration betyder inte bara att musen går snabbare vid snabba drag utan också att det bromsar ner vid långsamt precisionsdragande. Har spelat ungefär ett år på båda sätten sen tidigare och försöker nu bestämma mig. Kan säga fördelarna jag märkt hittills:

1. Det är lättare att spela med alla vapen utom ett.

2. Muskelminnet i handen fungerar snabbare efter lite träning och det går helt enkelt snabbare att döda folk.

3. Av någon anledning så träffar jag personer med hög ping bättre än med acceleration.

Sen ser jag tyvärr inga fler fördelar än så länge. Då till nackdelarna:

1. Handen och handleden blir bra mycket tröttare, jag spelade en hel dag utan acceleration på låg sensitivitet och jag hade ont i en hel dag efteråt.

2. När jag blir trött i armen går det väldigt segt att spela, det går jätte bra tills jag blir trött, då känns det som att spela med en gubbe på morfin.

3. Jag tycker det är svårt att hitta en sensitivitet i Windows som jag trivs med, den är alltid för hög känns det som, missar där jag ska klicka titt som tätt utan acceleration, även fast jag drar ner den till säg 400 dpi tycks jag missa klickaningar och musen är då helt värdelös, jätte jobbigt att behöva lyfta på den tre gånger för att klicka ner ett fönster.

Att höra till jämförelsen är att jag spelar med Windows standard acceleration som man klickar i från musinställningen i kontrollpanelen. Dett är inte en tråd för att klaga på något eller någon, utan att få tips om hur man spelar rent praktiskt utan acceleration. Oj! Jag glömde den största och viktigaste nackdelen vilket gör att jag vill, vill, vill fortsätta med acceleration efter det är hela anledningen att jag spelar FPS spel i princip...

4. DET GÅR INTE ATT SPELA MED SNIPER!!!

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+