Permalänk
Medlem

netgear n300 router login

Köpte nyss router till mitt ställe på grund utav att jag köpte en nas och jag får det inte att funka... Kan inte komma åt 192.168.1.1 även om det ska vara rätt. Kkabeln visas som inkopplad i Windows så.. Kopplad i första sloten oxå. Inget Internet atm pga lägenheten kräver speciellt ip, dns o gatewy. Iinget modem utan kopplar direkt i väggen för det är fiber(?). Behöver komma åt router inställningarna så jag kan fixa det så vad göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neteyes:

Köpte nyss router till mitt ställe på grund utav att jag köpte en nas och jag får det inte att funka... Kan inte komma åt 192.168.1.1 även om det ska vara rätt. Kkabeln visas som inkopplad i Windows så.. Kopplad i första sloten oxå. Inget Internet atm pga lägenheten kräver speciellt ip, dns o gatewy. Iinget modem utan kopplar direkt i väggen för det är fiber(?). Behöver komma åt router inställningarna så jag kan fixa det så vad göra?

admin passord är det på min netgear

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Jag kommer ju inte ens åt sidan. Inte tillgänglig får jag. (Chrome error när den inte hittar sidan)
Och ja jag är säker på att gatewy är 192.168.1.1, jag har testat att byta till den som ska användas i lägenheten men det funkade inte heller

Inget visar några fel men om jag inte kommer in på router betting så kommer aldrig Internet funka. Finns det inte så man kan connectabigenom putty le nåt?

[Edit] Routern är en WNR3500Lv2, jag har kopplat routern med den gula kabeln (som ska till routern men den ser likadan ut som en vanlig tp kabel i vilket fall) rätt in i väggen och sen en tp kabel från datorn till routern i slot 1, allt lyser som det ska på routern vad jag kan se, inget som blinkar eller inte lyser alls, datorn säger att man är uppkopplad men det finns ingen internetuppkoppling (såklart eftersom jag måste ändra i routerinställningarna för att jag ska kunna komma in på internet från första början.) Jag tycker inte att kabeln från router till uttaget i väggen ska göra någon skillnad om jag ska kunna komma in på router inställningarna eller inte så då återstår något problem med antingen datorn eller routern, för kabeln är helt ny och jag har testat två olika nu, och med datorn så har jag redan kollat att allt står rätt till, vilket det gör, men routern kan jag inte kolla.