Datorn för slö för att klara chrome?

Permalänk
Medlem

Datorn för slö för att klara chrome?

Kära Sweclockers jag vänder mig till er för er expertis

De sista par dagarna har chrome varit otroligt segt. Nu pratar vi inte internet utan att öppna en flik kan ta 10 sekunder. Att öppna historik tog också 10 sekunder samt tilläggen 12.

Jag har inte en trillion flikar öppna men jag har en del tillägg. Avaktiverade alla, likadant. Google bad mig testa att logga ut, ominstaller, inget fungerade. Enda som jag inte har testat är ”purge-memory-button”. Får bara upp ”Hoppsan! Google Chrome hittade inte purge-memory-button”

Vad gör jag fel eller är det något annat som spökar?

8gb ram och en I7 720QM sitter i laptopen allt annat känns rappt.

http://i.imgur.com/75kiRQo.png

Visa signatur

350D, Gene VI, 4670k, Evo 212, R9 280X DCII, Vengence 16GB, Be-Quiet 630W

G73JH

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle98:

Kära Sweclockers jag vänder mig till er för er expertis

De sista par dagarna har chrome varit otroligt segt. Nu pratar vi inte internet utan att öppna en flik kan ta 10 sekunder. Att öppna historik tog också 10 sekunder samt tilläggen 12.

Jag har inte en trillion flikar öppna men jag har en del tillägg. Avaktiverade alla, likadant. Google bad mig testa att logga ut, ominstaller, inget fungerade. Enda som jag inte har testat är ”purge-memory-button”. Får bara upp ”Hoppsan! Google Chrome hittade inte purge-memory-button”

Vad gör jag fel eller är det något annat som spökar?

8gb ram och en I7 720QM sitter i laptopen allt annat känns rappt.

http://i.imgur.com/75kiRQo.png

Rensat cache?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Rensat cache?

Om han nu har ominstallerat Chrome så bör ju cache ha rensats

Permalänk
Entusiast

Kan faktiskt vara Chrome's fel?

Jag har haft konstiga problem med Chrome både på min Mac och min PC den senaste veckan med frysningar och andra instabilitetsproblem.
Kanske bara är ett sammanträffande men jag tror att det är någonting konstigt... Nu har det inte hänt på mer än 24 timmar dock.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Rensat cache?

Tyvärr var det inte så enkelt. Testade rensa det igen ingen skillnad. Tack för tipset dock.

Visa signatur

G73JH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Kan faktiskt vara Chrome's fel?

Jag har haft konstiga problem med Chrome både på min Mac och min PC den senaste veckan med frysningar och andra instabilitetsproblem.
Kanske bara är ett sammanträffande men jag tror att det är någonting konstigt... Nu har det inte hänt på mer än 24 timmar dock.

Har faktiskt sett det på macen också men inte lika påtagligt. Byter jag mellan två flikar snabbt får jag upp att "chrome inte svarar" men den stängs ganska snart igen och återgår till att "svara".

Visa signatur

G73JH

Permalänk
Medlem

Har också haft skumma problem med Chrome på senaste tiden, mina kompisar med. Sitter på Firefox igen.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Knappast hårdvarans fel, min farbror kör Chrome på en Pentium 3, och det fungerar utmärkt.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti