DICE-utvecklare ger smygtitt på AMD Hawaii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Ja den är ju total skit

Men kortet är "billigt" så man måste ju kompensera på något sätt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Du har helt rätt. Menar GTX 760.

Nu har du lagt till ytterligare två SSD:er sedan jag tittade till din signatur..

Jag har haft detta ett bra tag.

jag har massa SSD som jag köper billigt genom kontakter.

Så därför har jag massa SSD.
Har runt 15-20 stycken vertex 3 och 15x vertex 4, 4x intel 520, 2x intel 530 etc.
Några andra med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Men kortet är "billigt" så man måste ju kompensera på något sätt.

Sant, ingen anledning att investera i referenskylaren för low/mid-end-kort.
Eftermarknadskylarna till GTX 760 skall dock vara väldigt bra.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se prestandasiffrorna på den nya serien.
Hoppas det presterar så bra som man hoppas och att prislappen är på en överkomlig nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

nVidias referenskylare brukar vara hemska. Där är AMD klart bättre på den punkten.

Inte på Titan & 700 serien, verkar inte riktigt som du sett Nvidias referenskylare på senaste generationen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så du tycker typ referens 770 780 titan ser dåligt ut?

Nej Jag skulle kanske sagt specifikt 600 serien.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tro att kåpan på grafikkortet är neutralt pga minska risken för "läckor" samt ge AMD själva chansen att visa upp sitt nya grafikkort eller tidigast presentera det när de ger en EST på release-datumet.

AMD radeon Rx200 vilket är modellnamnet på serien av grafikkort som ersätter HD7000 serien (och i vis mån, mobila GPU serien HD8000)
kommer enligt källor att lanseras detta året, men av AMDs klassiska tidsoptimistiska tänkande så blir det nog snarare Q1 2014..

Det ska finnas "läckt" information där prestandan av ett Rx200 grafikkort visats, kan för allt i världen inte lyckas hitta det igen,, vad jag kommer ihåg är att det skulle ha någonstans på 8,000 Gigaflops (8TFLOPS) single precision i uträkningsprestanda, något som skulle om sant göra Rx200 serien till de kraftigaste grafikkorten existerande på konsumentmarknaden relaterad till privatkunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Att folk överhuvudtaget orkar bry sig om snygga kylare och skit?
Även om jag nu ägt ett 5770 med en kylare formad som en batmanbil..

Många kan jag tänka mig struntar i utseende, men att ha en effektiv och tyst kylare tror jag många uppskattar. Om referensdesignen är tyst och effektiv - great.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Startrance:

Inte på Titan & 700 serien, verkar inte riktigt som du sett Nvidias referenskylare på senaste generationen.

GTX 760 referenskylaren är hemsk.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Skulle kunna tro att kåpan på grafikkortet är neutralt pga minska risken för "läckor" samt ge AMD själva chansen att visa upp sitt nya grafikkort eller tidigast presentera det när de ger en EST på release-datumet.

AMD radeon Rx200 vilket är modellnamnet på serien av grafikkort som ersätter HD7000 serien (och i vis mån, mobila GPU serien HD8000)
kommer enligt källor att lanseras detta året, men av AMDs klassiska tidsoptimistiska tänkande så blir det nog snarare Q1 2014..

Det ska finnas "läckt" information där prestandan av ett Rx200 grafikkort visats, kan för allt i världen inte lyckas hitta det igen,, vad jag kommer ihåg är att det skulle ha någonstans på 8,000 Gigaflops (8TFLOPS) single precision i uträkningsprestanda, något som skulle om sant göra Rx200 serien till de kraftigaste grafikkorten existerande på konsumentmarknaden relaterad till privatkunder.

Legat under en sten? R9 290X presenteras på onsdag natt. Säljstart under oktober.

Permalänk
Medlem

Frågan är egentligen när de ska börja med axialfläktar och skita i dessa radialfläktar...?

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Skrivet av Dumsnuten:

Frågan är egentligen när de ska börja med axialfläktar och skita i dessa radialfläktar...?

Så länge ingen gör det på eftermarknadsfronten så ar det ju bara bra. Det är perfekt för små chassin och för crossfire.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Är självklart ett engineering sample.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Frågan är egentligen när de ska börja med axialfläktar och skita i dessa radialfläktar...?

AMD behöver ta hänsyn till att grafikkorten kan användas i små trånga chassin utan bra ventilation. Det är viktigt för dem att deras produkter inte havererar och generar dåligt rykte. Alla är inte entusiaster med bra kylning i chassiet.

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S