RMA till Webhallen, paketering?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

RMA till Webhallen, paketering?

Hejsan.
Jag beställde för cirka 2 veckor sedan ett 7970 från Webhallen som visade sig vara defekt, så idag skickade jag tillbaka det.
Nu kom jag på att jag varken bifogade kvitto eller paketerade det i annat än grafikkortets förpackning, jag lät posten tejpa för öppningen och klistra på fraktsedeln direkt på paketet. Dock har jag ju kvittot så att jag kan skicka det i separat brev alternativt som PDF via mail.
Tror ni Webhallen kommer avböja RMA:t p.g.a detta?
Jag vill tillägga att jag är extremt orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av MrMunchy:

Hejsan.
Jag beställde för cirka 2 veckor sedan ett 7970 från Webhallen som visade sig vara defekt, så idag skickade jag tillbaka det.
Nu kom jag på att jag varken bifogade kvitto eller paketerade det i annat än grafikkortets förpackning, jag lät posten tejpa för öppningen och klistra på fraktsedeln direkt på paketet. Dock har jag ju kvittot så att jag kan skicka det i separat brev alternativt som PDF via mail.
Tror ni Webhallen kommer avböja RMA:t p.g.a detta?
Jag vill tillägga att jag är extremt orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har reklamerat till Inet, dom krävde inte kvitto då dom ändå har allt på datorn.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av MrMunchy:

Hejsan.
Jag beställde för cirka 2 veckor sedan ett 7970 från Webhallen som visade sig vara defekt, så idag skickade jag tillbaka det.
Nu kom jag på att jag varken bifogade kvitto eller paketerade det i annat än grafikkortets förpackning, jag lät posten tejpa för öppningen och klistra på fraktsedeln direkt på paketet. Dock har jag ju kvittot så att jag kan skicka det i separat brev alternativt som PDF via mail.
Tror ni Webhallen kommer avböja RMA:t p.g.a detta?
Jag vill tillägga att jag är extremt orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, ansökte du om ett RMA-nummer före du skickade det i retur? Eller skickade du bara tillbaka det till oss? I så fall till vilken adress och med vilken typ av paket?

Om du har ett ordernummer på originalordern så kan jag hjälpa och kolla om vi noterat något ännu.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Webhallen:

Hej, ansökte du om ett RMA-nummer före du skickade det i retur? Eller skickade du bara tillbaka det till oss? I så fall till vilken adress och med vilken typ av paket?

Om du har ett ordernummer på originalordern så kan jag hjälpa och kolla om vi noterat något ännu.

Hej, jag visste inte att ni fanns här på SweC!

Jo, jag ansökte om RMA och fick en fraktsedel av er på posten. Jag är inte hemma för tillfället så att jag har inget ordernummer att ge dig just nu, men jag kam återkomma till den här tråden när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av MrMunchy:

Hej, jag visste inte att ni fanns här på SweC!

Jo, jag ansökte om RMA och fick en fraktsedel av er på posten. Jag är inte hemma för tillfället så att jag har inget ordernummer att ge dig just nu, men jag kam återkomma till den här tråden när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Med största sannolikhet fanns det ett RMA-nummer eller nåt annat nummer som Webhallen kan identifiera paketet med på fraktsedeln du fick.
Du har med andra ord ingenting att oroa dig för.

ASUS Z97A • 4670K @ 4,4GHz • Noctua NH-D15 • Corsair 16GB DDR3 • ASUS GTX1070
NZXT H440 • Be Quiet SP E9 CM 580W • Dell UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av MrMunchy:

Hej, jag visste inte att ni fanns här på SweC!

Jo, jag ansökte om RMA och fick en fraktsedel av er på posten. Jag är inte hemma för tillfället så att jag har inget ordernummer att ge dig just nu, men jag kam återkomma till den här tråden när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

har aldrig skickat med kvittot så webbhallen lär väl inte vara annorlunda, de är väl kanske lite smidigare för dem men det ska nog inte göra någon större skillnad

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av MrMunchy:

Hejsan.
Jag beställde för cirka 2 veckor sedan ett 7970 från Webhallen som visade sig vara defekt, så idag skickade jag tillbaka det.
Nu kom jag på att jag varken bifogade kvitto eller paketerade det i annat än grafikkortets förpackning, jag lät posten tejpa för öppningen och klistra på fraktsedeln direkt på paketet. Dock har jag ju kvittot så att jag kan skicka det i separat brev alternativt som PDF via mail.
Tror ni Webhallen kommer avböja RMA:t p.g.a detta?
Jag vill tillägga att jag är extremt orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju lite på hur väl paketerat grafikkortet är från tillverkaren, jag hade iaf. lagt det i en extra låda. Troligen kommer det gå bra men om paketet skadas under transport kan Posten neka att ersätta skador ifall org. förpackningen är för klen.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Om du skickade tillbaka med den fraktsedel du fick av oss är allt frid och fröjd.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Webhallen:

Om du skickade tillbaka med den fraktsedel du fick av oss är allt frid och fröjd.

Tack så mycket!

Skrivet av Basse:

Med största sannolikhet fanns det ett RMA-nummer eller nåt annat nummer som Webhallen kan identifiera paketet med på fraktsedeln du fick.
Du har med andra ord ingenting att oroa dig för.

Ok, tack!

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Webhallen:

Om du skickade tillbaka med den fraktsedel du fick av oss är allt frid och fröjd.

Hej.

Jag hämtade precis ut paketet från Posten, jag fick avi om att det kommit.

När jag hämtar ut det ser jag att det är precis likadant paketerat som det var när jag skickade in det. Jag tänkte att detta kanske är ett underligt sammanträffande, så att jag åkte hem och testade kortet. Det fungerar fortfarande inte. Ni skickade inte ens med en blankett där det stod att ni inte hittat något fel eller liknande, så att jag misstänker att ni inte ens öppnat kartongen. Jag är mycket upprörd.

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av MrMunchy:

Hej.

Jag hämtade precis ut paketet från Posten, jag fick avi om att det kommit.

När jag hämtar ut det ser jag att det är precis likadant paketerat som det var när jag skickade in det. Jag tänkte att detta kanske är ett underligt sammanträffande, så att jag åkte hem och testade kortet. Det fungerar fortfarande inte. Ni skickade inte ens med en blankett där det stod att ni inte hittat något fel eller liknande, så att jag misstänker att ni inte ens öppnat kartongen. Jag är mycket upprörd.

Hej, om du skickar ett ordernr i ett PM så kan jag se vad som hänt.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Webhallen:

Hej, om du skickar ett ordernr i ett PM så kan jag se vad som hänt.

Ordernr eller RMA-nr?

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003

Varför inte RMA direkt till tillverkaren?

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Orici:

Varför inte RMA direkt till tillverkaren?

För man ska i första hand vända sig till säljaren vid reklamation, även om det är långsammare.

Gigabyte GA-Z170N-WIFI | Intel i5 6600K | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance 16GB | MSI GTX 1060 3GB | Intel 540 SSD 120GB, 180GB & 240GB | BitFenix Phenom mATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av MrMunchy:

Ordernr eller RMA-nr?

Säker att det inte är så att den gått en vända på posten bara? Webhallen brukar vara bra på returer.

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av MrMunchy:

Hej.

Jag hämtade precis ut paketet från Posten, jag fick avi om att det kommit.

När jag hämtar ut det ser jag att det är precis likadant paketerat som det var när jag skickade in det. Jag tänkte att detta kanske är ett underligt sammanträffande, så att jag åkte hem och testade kortet. Det fungerar fortfarande inte. Ni skickade inte ens med en blankett där det stod att ni inte hittat något fel eller liknande, så att jag misstänker att ni inte ens öppnat kartongen. Jag är mycket upprörd.

Tror du på fullaste allvar att dom bara skickar tillbaka paketet utan att testa det?? Låter som ett extremt resursslöseri. Mer troligt är ju att de testat kortet, sett att det fungerar bra och skickat tillbaka det. Sen kan man tycka att de borde hört av sig, men samtidigt borde de ju också skickat en räkning för felsökning för du reklamerat ett fungerande kort??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljustorp
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Almtom:

Tror du på fullaste allvar att dom bara skickar tillbaka paketet utan att testa det?? Låter som ett extremt resursslöseri. Mer troligt är ju att de testat kortet, sett att det fungerar bra och skickat tillbaka det. Sen kan man tycka att de borde hört av sig, men samtidigt borde de ju också skickat en räkning för felsökning för du reklamerat ett fungerande kort??

Äh även om Webhallen är riktigt bra att ha och göra med så kan det bli fel, vi får se hur tråden mynnar ut

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av MrMunchy:

Ordernr eller RMA-nr?

Skrivet av OskarW90:

Säker att det inte är så att den gått en vända på posten bara? Webhallen brukar vara bra på returer.

Vore ju ruggigt enkelt att bara göra en följning av kollit på Posten.se. Med det sagt - fel när företag ej hämtar ut paket handlar oftast om att kunden är korkad och inte skickar som företagspaket. Eftersom TS fick en fraktsedel från Webhallen så ser jag denna risk som låg.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av iFraja:

För man ska i första hand vända sig till säljaren vid reklamation, även om det är långsammare.

Nja, när jag har köpt saker så vill tillverkaren att man ska vända sig till dom. Dustin gav men till och med telefonnummret till ASUS.

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Orici:

Nja, när jag har köpt saker så vill tillverkaren att man ska vända sig till dom. Dustin gav men till och med telefonnummret till ASUS.

läs denna kan bli lite problem om man går direkt till tillverkaren om man inte tänker sig för

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1128888-webhallen-dell-avhjalper-fel-med-annan-produkt-ingen-mellanskillnad/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Orici:

Nja, när jag har köpt saker så vill tillverkaren att man ska vända sig till dom. Dustin gav men till och med telefonnummret till ASUS.

Precis som det nämns i tråden keyser_01 länkar till, om du inte går via säljaren så försvinner din reklamationsrätt vid framtida problem eller om tillverkaren krånglar i det aktuella ärendet.

Gigabyte GA-Z170N-WIFI | Intel i5 6600K | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance 16GB | MSI GTX 1060 3GB | Intel 540 SSD 120GB, 180GB & 240GB | BitFenix Phenom mATX

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av MrMunchy:

Ordernr eller RMA-nr?

Vilket som.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Webhallen:

Vilket som.

Ursäkta för sent svar, men jag har nu skickat ett PM till dig.

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90