CoD frys-lagg (ännu ett försök)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012

CoD frys-lagg (ännu ett försök)

Hej!
(Mina specs, FX 6100, Sapphire 7870 GHz Edition, 16gb ram, moderkort: Gigabyte 970a-ds3.
Jag har ett problem, detta problem har jag haft ända sen jag köpte datorn I december, jag har gjort flera trådar på SC, flera trådar på tomshardware o.s.v..
Men jag har ALDRIG fått ett korrekt sätt att fixa detta.
Problemet är, jag får så fruktansvärda fps drops, frysningar, lagg i CoD4, MW2, MW3, Black Ops 1, World at War.
Även om jag lägger allt på lägsta inställningarna fryser det, laggar det, stuttrar det, även när jag går in i en lobby så laggar det direkt i början.
Jag har uppdaterat både downgradat grafikdrivrutinerna & uppdaterat dom.
Även har jag uppdaterat moderkortsdrivrutinerna.
DET FIXAS ALDRIG, DET FIXAS ALDRIG.

Jag har sökt runt på Google och hittat en samma tråd med samma problem som han har på MW3, han har EXAKT samma processor och EXAKT samma grafikkort.
Vi har pratat ihop om det och han sa att han INTE får problemen i spelen om han använder sitt GT 440, vilket är MYCKET sämre än 7870.
Det är Sapphire 7870 vi har, är det fel på korten som har problem med spelen eller drivrutinerna?
Har aldrig sett någon ha problem med dom andra tillverkarna, bara Sapphire..
Något fel med Sapphire då?

Och ett till problem, jag kan ej alt+taba på något sätt om jag har CoD uppe, det kan jag göra på andras datorer..
Ända sättet är att ta fram aktivitetshanteraren och snabbt trycka på start+tab.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Temperaturer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Testat att byta operativsystem? Finns så sjukt många olika faktorer det kan vara så det är i princip att byta del för del. Hur hårt belastat är gpun under spelsekvensen? Vad blir det för temp? Hur hårt belastat är CPUn, tempar?... Minnena är ok antar jag? Nätdelen har du testat att byta?

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vikingstad
Registrerad
Sep 2011

Både fryslagg i MP och SP?

Fryslagg även om du drar ner grafiken?

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Hzup:

Testat att byta operativsystem? Finns så sjukt många olika faktorer det kan vara så det är i princip att byta del för del. Hur hårt belastat är gpun under spelsekvensen? Vad blir det för temp? Hur hårt belastat är CPUn, tempar?... Minnena är ok antar jag? Nätdelen har du testat att byta?

Jag har bytt operativsystem, runt 10 gånger sen jag köpte datorn just för detta problem bara.
Alla temperaturer är normala på GPU & CPU.

Det jag inte fattar är att allt är normalt & inget fryslagg på BO2 & BF3. Kan det vara motorn som är dåligt optimerade för alla CoD fram till MW3?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Appel99:

Temperaturer?

Kollar upp det nu.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Oaky:

Både fryslagg i MP och SP?

Fryslagg även om du drar ner grafiken?

Yes.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012

40-65c var temperaturerna på GPUn när jag spela vanligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Vad är temperturen på processorn då? Om du t.ex. kör prime95.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

Läste någon stans på ett forum att det kan vara datormusen som spökar. Testa ändra inställningar och "Polling rate" för musen. Annars kanske en ominstallation borde funka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Prove med Alt + Esc för att tabba ut ur CoD, fungerar för mig i alla fall.

Portfolio: www.heimonen.se

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Storebror89:

Prove med Alt + Esc för att tabba ut ur CoD, fungerar för mig i alla fall.

Nepp.. Och det skiter jag i, jag bror mig om frys problem, och när jag väl trycker ctrl+alt+delete så måste jag trycka på starta Aktivitetshantareren sen FORT trycka start+tab.
När jag väl går tillbaka till spelet fryser det & jag får cirka 5-10fps i 10-50 sekunder sen fortsätter frysningen som vanligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Stäng av super-sample AA i ccc och använd multi-sample AA.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Atlas
Registrerad
Maj 2012

Har du testat byta ut grafikkortet i datorn mot ett annat?

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av ShutteN:

Hahahahahaha, SweClockers...

Ladda ner en helt ny config till t.ex cod4, testa flera gamla och nya drivrutiner till grafikkortet.

Om du startade denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... så kan du inte utesluta att några andra komponenter, program eller ditt operativsystem är defekta..

Sluta vara kaxig är du snäll, ingen blir glad av det..

Med vänliga hälsningar

i7 6700K | MSI GTX 1080 Armor OC

BenQ XL2411Z 24" | D-Link DIR-655 | Razer Deathadder |
CM Storm QuickFire Rapid MX Red | Audio Technica ATH-M50

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Kerus3:

Ladda ner en helt ny config till t.ex cod4, testa flera gamla och nya drivrutiner till grafikkortet.

Om du startade denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... så kan du inte utesluta att några andra komponenter, program eller ditt operativsystem är defekta..

Sluta vara kaxig är du snäll, ingen blir glad av det..

Med vänliga hälsningar

FPS-configs har jag testat med på CoD4, ingen skillnad.
Har redan testat gamla och nya drivrutiner till grafikkortet, ingen skillnad.

Förlåt för att jag är kaxig.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av ShutteN:
Skrivet av ShutteN:

Asså snälla, jag får ett problem som ingen kan hjälpa mig med. Känns som jag har det värsta problemet inom datorhistorian eftersom det inte kan fixas?

Skrivet av ShutteN:

Hahahahahaha, SweClockers...

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Skrivet av boniz:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 5 Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

*Inlägg raderade*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Jun 2004

Du kan alltid prova att stänga av processorns energisparlägen i bios/uefi. Den kanske klockar upp och ner sig under spelrundan på grund av låg belastning.

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | Nvidia GeForce GTX 1080Ti | Corsair Vengeance LPX Black 3000 MHz 16 GB | 1 st Samsung 960 EVO 256 GB, 1 st 850 PRO 1 TB, 1 st 850 EVO 1 TB, 1 st 840 Basic 250 GB, 1 st WD Black 6 TB | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x