Trasigt kort, kräva pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Är det första det du kallar "rikssvenska"?

Jämför med det han skriver sen så ser du min poäng i det hela

Edit: Dock var det styckesindelat när jag kopierade det första stycket, vill du ha bevis på det så får du en print på det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Voffede:

Jämför med det han skriver sen så ser du min poäng i det hela

Edit: Dock var det styckesindelat när jag kopierade det första stycket, vill du ha bevis på det så får du en print på det!

Haha, nejdå.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Inaktiv

Det fungerade ju hos dig när du startade.
Sen när DU använt det en stund så gick det sönder. Kolla med hemförsäkringen eller se det som läropengar att inte låna ut saker du inte har råd att förlora.

Permalänk
Medlem

Jag tror att du kan vara lugn på att du kan vara säker på att det är samma person som formulerat sig i de båda uttalanden.
"bärde" är inget en lärare skulle skriva, någonsin. Att det kan vara mer formellt när han/hon beskriver tillvägagångssättet, är väl mer för att man till vardags inte redogör sådana förklaringar, medans man vid 'dagligt tal' även i skriftlig form, kan vara mer informell i ordvalet.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Svenskan är lika hemsk i båda styckena, med särskrivningar och jag vet inte vad..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Det fungerade ju hos dig när du startade.
Sen när DU använt det en stund så gick det sönder. Kolla med hemförsäkringen eller se det som läropengar att inte låna ut saker du inte har råd att förlora.

Fungerar gör det ju forfarande, till en viss del. Men när jag ska göra något typ spela så tar det aldrig längre än en timme innan bilden blir antingen svart med gråa ränder eller så blir hela bilden grå. Inget annat slutar fungera kan byta låt på Spotify, fortsätta prata i skype etc etc etc. Läropengar är det hursom så den läxan är inlärd nu...

Permalänk
Medlem

Känner att vi kanske släpper huruvida det var rikssvenska eller ej och går lite ontopic igen?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Tror vi överger hela alltet nu när min klasskompis berättade att det var han som skrev förklaringen och han som lånade kortet har sagt att han ska betala för att det inte längre funkar som det ska efter han lånat det!

Men innan han betalar ska jag ta erat råd och kolla om jag får det på garanti, så blir vi allihopa lika glada =D

Permalänk
Medlem

Det låter bra

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se att det inte skall gå på garantin, om det nu inte är någon komponent som blivit bortslagen från kortet. Kan ju lika gärna vara en kass lödning eller annan defekt på kortet som inte tålde att det plockades ur och i en dator två gånger till, om än så varsamt. Ett grafikkort skall hålla för att tas ur och i en dator en massa gånger. ESD skada är ju alltid en möjlighet, men tror allvarligt talat att det är väldigt få som drabbats av det.
Har du kollat tempen, så att det inte är så att kylaren rubbats och har dålig kontakt med GPUn? Då klockar ju kortet ner sig och allt börjar lagga.

Permalänk
Medlem

Har du kommit ihåg att koppla in alla sladdar osv? Ta ut och sätt in igen.

kan vara bra att felsöka genom att sätta in kortet i en annan dator och se om det funkar innan man börjar bråka med sin kompis.

Skrivet av draztic:

Han kan inte ha överklockat skiten ur det?

har jävligt svårt att tro att ett kort går sönder inom 2 dagar pga överklockning. Överklockar man kortet för mycket så kraschar mjukvaran och kortet skadas inte.

Skrivet av ubbe1:

Det fungerade ju hos dig när du startade.
Sen när DU använt det en stund så gick det sönder.

bra poäng. Ts kan väl inte ens starta datorn? hade problemet varit existerande hade det väl blivit så från början, inte efter att han spelat?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voffede:

Men innan han betalar ska jag ta erat råd och kolla om jag får det på garanti, så blir vi allihopa lika glada =D

Det borde du absolut göra, bara nämna i felbeskrivningen att den funkar i 25-50min sedan hänger det sig, så får ÅF felsöka och besluta vad som ska ske.
Minns inte om du skrev att du testat kortet i annan dator också annars gör det med, ta med d till din polare igen å se om samma fel uppkommer där som hos dig.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzhadar:

Har svårt att se att det inte skall gå på garantin, om det nu inte är någon komponent som blivit bortslagen från kortet. Kan ju lika gärna vara en kass lödning eller annan defekt på kortet som inte tålde att det plockades ur och i en dator två gånger till, om än så varsamt. Ett grafikkort skall hålla för att tas ur och i en dator en massa gånger. ESD skada är ju alltid en möjlighet, men tror allvarligt talat att det är väldigt få som drabbats av det.
Har du kollat tempen, så att det inte är så att kylaren rubbats och har dålig kontakt med GPUn? Då klockar ju kortet ner sig och allt börjar lagga.

Skrivet av deadich:

Har du kommit ihåg att koppla in alla sladdar osv? Ta ut och sätt in igen.

kan vara bra att felsöka genom att sätta in kortet i en annan dator och se om det funkar innan man börjar bråka med sin kompis.

har jävligt svårt att tro att ett kort går sönder inom 2 dagar pga överklockning. Överklockar man kortet för mycket så kraschar mjukvaran och kortet skadas inte.

bra poäng. Ts kan väl inte ens starta datorn? hade problemet varit existerande hade det väl blivit så från början, inte efter att han spelat?

Skrivet av Lehto:

Det borde du absolut göra, bara nämna i felbeskrivningen att den funkar i 25-50min sedan hänger det sig, så får ÅF felsöka och besluta vad som ska ske.
Minns inte om du skrev att du testat kortet i annan dator också annars gör det med, ta med d till din polare igen å se om samma fel uppkommer där som hos dig.

Har för mig att jag skrivit någonstans att det är testat i flera olika datorer, har jag inte skrivit det så är det ju olyckligt att det uteblivit.. Dock är det ju fortfarande så att det hela är ju löst så jag förstår inte poängen i att fortsätta skriva i denna tråd?