AMD Radeon R9 290X "Hawaii XT" i bilder

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon R9 290X "Hawaii XT" i bilder

Inför kvällens presskonferens levererar SweClockers utsände Jacob Hugosson bilder på inget mindre än flaggskeppet Hawaii, närmare bestämt prestandamodellen Radeon R9 290X.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

GO GO AMD

Undrar hur många NVIDIA fans som kommer säga Titan är bättre

Permalänk
Medlem

När kommer recension?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av buddaz:

GO GO AMD

Undrar hur många NVIDIA fans som kommer säga Titan är bättre

Ingen om AMD presterar bättre i 1250 klockade Titan ja.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Windforce here we come.

Det där ser seriöst ut som skräp. Man tänkte sig att dem skulle försöka matcha Nvidias Titan kylare men nepp.

Performance > looks though.

Som sagt, Windforce here we come.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

Så vackert!

Skrivet av tvelander:

Ingen om AMD presterar bättre i 1250 klockade Titan ja.

tror ingen förstår vad du skriver.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Ingen om AMD presterar bättre i 1250 klockade Titan ja.

Även om AMD's nya kort presterar bättre och är billigare så kommer det alltid att finnas fanboys. Dock så tycker jag att titankylaren är så mycket snyggare än den på bilden här.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Gött o åka till Hawaii!

Permalänk
Medlem

Kylar'n var lite för "rymdskepps"-aktig för min smak. Hoppas ändå att den är i klass med titankylaren.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Inte så vacker, men då är det sedan radeon 7500 jag körde stockkylare och det är ett tag sedan, så det spelar inte mig så stor roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Så vackert!

tror ingen förstår vad du skriver.

Konstigt att jag förstod vad han sa då.

OnT: Lite synd att det var så pass fult, skulle gärna ha fått vara lite cleanare.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av AlexHjelm:

Så vackert!

tror ingen förstår vad du skriver.

Ja vill se hur mycket AMDs kort klarar i överklock och hur den presterar mot överklockade Titan.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att designen ser nice ut eller? Verkar ju rätt smart att ha tre banor för extra luftflöde i kortet, man brukar ju även ha fläktar i fronten av chassit som blåser där på kortet så det blir nog bra. Det verkar ju i alla fall fylla ett syfte att ha den designen.

Jag använder Nvidia så nej jag är inget AMD fan om ni nu tror det, just saying...

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skäggig legend

Jag tycker fan den ser frän ut!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Ge mej ett...NU!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Känner mig ensam om att tycka att kylaren var snyggt

Permalänk

gillar kylarens utseende skarpt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

GO GO AMD

Undrar hur många NVIDIA fans som kommer säga Titan är bättre

Snälla tyst, du ser en bild och inget annat av grafikkortet och så vet du direkt vad "NVIDIA fans kommer säga". Vänta till specs och/eller prestandatester.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja vill se hur mycket AMDs kort klarar i överklock och hur den presterar mot överklockade Titan.

Foldar du? Eller vad använder du all din GPU kraft till?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Titan är ju gammalt skit nu.

Och detta är vad man hittar i din signatur: "Penitum II 333 MHz" .

Jag hoppas bara jag inte gjort bort mej totalt med mitt GTX760 inköp

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha mindre kort, som ASUS DCII mini GPUs :,)

Permalänk
Medlem

hoppas vi slipper coil whine, och att någon gör en cleanare kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Foldar du? Eller vad använder du all din GPU kraft till?

120Hz surround. Tvivlar på något annat.

Vem fan har 3 Titans annars.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Verkar grymt men kylare såg inte så super häftig ut. Blir väl en aftermark kylare.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Är det bara jag som tycker att designen ser nice ut eller? Verkar ju rätt smart att ha tre banor för extra luftflöde i kortet, man brukar ju även ha fläktar i fronten av chassit som blåser där på kortet så det blir nog bra. Det verkar ju i alla fall fylla ett syfte att ha den designen.

Jag använder Nvidia så nej jag är inget AMD fan om ni nu tror det, just saying...

Undrar bara vad tanken med dom tre extra banorna är till för. Ser inte ut att vara några komponenter där som kunde utnyttja luftflödet?

Permalänk
Medlem

De borde helt klart sparka den som designade den kylaren, fulaste jag sett på länge och då är inte Nvidias GTX 760 vacker heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirppi:

Undrar bara vad tanken med dom tre extra banorna är till för. Ser inte ut att vara några komponenter där som kunde utnyttja luftflödet?

Skulle chansa på att de sitter där om man kör 3-4 kort i crossfire och korten ligger på varandra, då kan korten få lite luft från sidorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

120Hz surround. Tvivlar på något annat.

Vem fan har 3 Titans annars.

Man kan ju multiboxa wow rätt gött på 3 titans.

Visa signatur

PluggBooken: MacBook Pro 13" i5 4GB ram 320 GB HDD
Gameburken: Corsair Vengeance 8gb - Intel i5 3570k@stock - Asus radeon HD7950@900Mhz - Asus z68 mobo... äh orkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Snälla tyst, du ser en bild och inget annat av grafikkortet och så vet du direkt vad "NVIDIA fans kommer säga". Vänta till specs och/eller prestandatester.

Tror inte jag har sett en endaste tråd där det slutar med folk som säger NVIDIA är bättre. Jag vet redan att det kommer sluta så här med. Sorry så är det bara när forumet har blivit allt sämre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xelithium:

120Hz surround.

Hoppas de kommer i normala priser och inom en snar framtid. Behöver byta ut mitt gamla 460 ASAP.