Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Köpa IBM Model M i Sverige?

Hej!
Någon som vet ifall man kan köpa Model M för runt 500:- någonstans i Sverige? Spelar ingen roll om det är begagnat eller så.

Mvh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Blocket,tradera,ebay!
Annars så är det väl om du har tur och springer på ett i nån secondhand butik heller så alternativt känner någon som vet om att det ligger ett,några på jobbet,etc som inet används längre.

I övrigt vet jag bara om http://www.clickykeyboards.com/ (Beg och NOS=new old stock=Oanvända äldre tbord) och dom nytillverkade model m från unicomp http://www.pckeyboard.com/
Men i dessa båda fallen så hamnar priset på mer än 500.-

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Amisick:

Hej!
Någon som vet ifall man kan köpa Model M för runt 500:- någonstans i Sverige? Spelar ingen roll om det är begagnat eller så.

Mvh.

Du har PM.

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Kan väll bara fråga lite snabbt ifall det finns något sätt att få kabeln på IBM tangentbordet att kunna kopplas in i USB uttaget? Annars när jag köter ett kan jag inte använda det då jag inte har ett sådant gammalt uttag på min dator..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av taimer:

Kan väll bara fråga lite snabbt ifall det finns något sätt att få kabeln på IBM tangentbordet att kunna kopplas in i USB uttaget? Annars när jag köter ett kan jag inte använda det då jag inte har ett sådant gammalt uttag på min dator..

Köp en adapter från PS/2 till USB bara så borde det funka.

Även jag är ute efter en Model M för runt en femhundring, gärna billigare. Rubberdomet på jobbet är ingen höjdare så om nån har ett/vet nån som har ett får ni gärna höra av er.

EDIT: Keytronic går också bra.

ASUS Z370, i7 8086K @ 5.0 Ghz, Noctua NH-D14 Pwm, ASUS GTX 1080 Strix, 16 GB Corsair Vengeance LPX 2 st HDD, 3st SSD, SoundBlaster Z, Corsair RM750x, DELL U2515H 1440p, Benq 24XL11z, Oculus Rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av taimer:

En PS2 adapter är vad du behöver

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Kilrah:

Köp en adapter från PS/2 till USB bara så borde det funka.

Även jag är ute efter en Model M för runt en femhundring, gärna billigare. Rubberdomet på jobbet är ingen höjdare så om nån har ett/vet nån som har ett får ni gärna höra av er.

EDIT: Keytronic går också bra.

Kanske denna. Kanske har turen att få det billigt. Glöm bara inte att det är en US modell, att den saknar Ctrl och frakten Jag glömde bort att dessa keyboards väger typ över 2 kg så min kostade tillslut typ 1000 kr ;p Men vaffan, var värt det. Ska nu bara hålla ögonen efter en SE modell så är det super

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Batman:

En PS2 adapter är vad du behöver

Tack! Köpte en med bordet