Vad är det med Half-Life 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Valve borde inte göra en uppföljare, förväntningarna är för höga!

jo, så känner jag också
med den extrema hypen som har skapats nu så känns det som att alla kommer bli missnöjda på någon nivå.
inte ens valve kan göra ett sånt bra spel som förväntas av half life 3.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av KTL:

Även om det kan betyda lite, det är i alla fall ett livstecken. Sen hitta jag det här på reddit (om man kan lita på reddit är jag själv tveksam till dock).

Har inte kunnat söka mig fram till bekräftelse på detta men om det stämmer kanske något är i görningen verkligen Hoppas

Tror det är 5 år som gäller.
Men flera företag trademarkar något när det är något på gång.
Exempelvis gjorde blizzard det med Diablo 3 expansionen och Wow-expansioner endast dagar innan det var dags att announca.

Det är inte en bekräftelse, men det är definitivt, som du säger, ett livstecken.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Menlös video som inte var kul på något sätt ;O, Grinding/farming kan vara kul det också om det görs med andra
Sen är ju pvp och raid även grinding.

Jag har då inget med filmen att göra. Jag bara är ett fan av booschitt och jag finner videon en smula humoristisk. Jag tror inte jag inte är ensam

Ok, det är nog min vanföreställning bara att folk gillar HL så mycket för att de skulle vara rädda för att inte göra det. Jag menar inte att ni som gillar HL tvingar er själva till det, jag bara överdrev det för skojs skull.
Med "äkta nörd" menar jag bara egentligen att jag personligen kände mig en smula utstött när vänner diskuterade hl2 och jag inte hade köpt och anammat det lika rappt som de andra.
Då kände jag mig i sammanhanget inte som en av de spelentusiaster jag identifierade mig med då jag såg en klar majoritet som såg något fantastiskt i HL2, vilket jag fortfarande har lite svårt att göra.

Förlåt alla mmo:are, jag kan uppskatta grinding ibland, i måttfullhet.
Vad jag ville peka på är den överdrivna mängd av "fetchquests" och löjligt repetiva mängd grinding som t ex krävs av wow. Och den förväntas jag betala både betala spelet för och månadskostnader.
Jag tycker bara att Booschits Grind.exe är en video som visar att vid varje släpp av nästa wowexpansion sker ett fenomen som för en utomstående verkar en smula bisarrt. Wow kulten är den mest kryptiska jag vet, djupare och mer dedikerad än GTA:s dito.

Jag kom in på det här när jag tänkte på Diablo och faktum är att jag nog har en ännu större oförståelse för varför folk finner grinding i Diablo spelen uthärdligt. Visst levlar man säkert karaktärer snabbare i diablo än i wow, det går inte att jämföra kanske, men allt sabla klickande i d1 och d2. HUR STÅR NI UT?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Jag har då inget med filmen att göra. Jag bara är ett fan av booschitt och jag finner videon en smula humoristisk. Jag tror inte jag inte är ensam

Ok, det är nog min vanföreställning bara att folk gillar HL så mycket för att de skulle vara rädda för att inte göra det. Jag menar inte att ni som gillar HL tvingar er själva till det, jag bara överdrev det för skojs skull.
Med "äkta nörd" menar jag bara egentligen att jag personligen kände mig en smula utstött när vänner diskuterade hl2 och jag inte hade köpt och anammat det lika rappt som de andra.
Då kände jag mig i sammanhanget inte som en av de spelentusiaster jag identifierade mig med då jag såg en klar majoritet som såg något fantastiskt i HL2, vilket jag fortfarande har lite svårt att göra.

Förlåt alla mmo:are, jag kan uppskatta grinding ibland, i måttfullhet.
Vad jag ville peka på är den överdrivna mängd av "fetchquests" och löjligt repetiva mängd grinding som t ex krävs av wow. Och den förväntas jag betala både betala spelet för och månadskostnader.
Jag tycker bara att Booschits Grind.exe är en video som visar att vid varje släpp av nästa wowexpansion sker ett fenomen som för en utomstående verkar en smula bisarrt. Wow kulten är den mest kryptiska jag vet, djupare och mer dedikerad än GTA:s dito.

Jag kom in på det här när jag tänkte på Diablo och faktum är att jag nog har en ännu större oförståelse för varför folk finner grinding i Diablo spelen uthärdligt. Visst levlar man säkert karaktärer snabbare i diablo än i wow, det går inte att jämföra kanske, men allt sabla klickande i d1 och d2. HUR STÅR NI UT?

Där tror jag du har fel.
Skulle säga att 1-90 på wow går bra mycket fortare än 1-99 i diablo.
Att nå 100 i paragon på D3 kan jag inte svara för, men tror det är längre tid än wow det med.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

HL serien må vara inte den bästa serien i story väg men helt klart varit tillräkligt kul/utmanande nog för att man ska ha varvat nästa varje spel x antal gånger, men sen är det med hela hl atmosfären som gör det hela blir en upplevelse svår att mäta med andra spel. Just hypen för hl3 beror nog mest på nostalgi samt upplevelsen och att ep2 just slutade i en cliffhanger imo.

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Luminous:

Jag har då inget med filmen att göra. Jag bara är ett fan av booschitt och jag finner videon en smula humoristisk. Jag tror inte jag inte är ensam

Ok, det är nog min vanföreställning bara att folk gillar HL så mycket för att de skulle vara rädda för att inte göra det. Jag menar inte att ni som gillar HL tvingar er själva till det, jag bara överdrev det för skojs skull.
Med "äkta nörd" menar jag bara egentligen att jag personligen kände mig en smula utstött när vänner diskuterade hl2 och jag inte hade köpt och anammat det lika rappt som de andra.
Då kände jag mig i sammanhanget inte som en av de spelentusiaster jag identifierade mig med då jag såg en klar majoritet som såg något fantastiskt i HL2, vilket jag fortfarande har lite svårt att göra.

Förlåt alla mmo:are, jag kan uppskatta grinding ibland, i måttfullhet.
Vad jag ville peka på är den överdrivna mängd av "fetchquests" och löjligt repetiva mängd grinding som t ex krävs av wow. Och den förväntas jag betala både betala spelet för och månadskostnader.
Jag tycker bara att Booschits Grind.exe är en video som visar att vid varje släpp av nästa wowexpansion sker ett fenomen som för en utomstående verkar en smula bisarrt. Wow kulten är den mest kryptiska jag vet, djupare och mer dedikerad än GTA:s dito.

Jag kom in på det här när jag tänkte på Diablo och faktum är att jag nog har en ännu större oförståelse för varför folk finner grinding i Diablo spelen uthärdligt. Visst levlar man säkert karaktärer snabbare i diablo än i wow, det går inte att jämföra kanske, men allt sabla klickande i d1 och d2. HUR STÅR NI UT?

WoW du kan lvla 1-90 hur fort som helst i wow, RAF 300 % mer XP, sedan har du XP potion 300 % XP sen har du lvling gear som är 5 % + 10 % + 10 % + 5% + % + 10 %.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Half-Life 2: Bra, solitt spel. Storyn var inget att lägga på minnet men miljöerna, i alla fall under den första timmen i City 17, var välgjorda.

Storyn och atmosfären är det enda jag egentligen bryr mig om i det spelet. Det spelar ingen roll för mig om 3:an suger röv, jag vill bara ha den utlovade sista episoden, alltså HL2:3, som av någon obegriplig anledning aldrig kom.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

När jag tänker efter, jo det tar nog en jäkla tid att levla i diablo...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself