Förvänta sig rabatterad pris vid öppnad förpackning?

Permalänk
Medlem

Förvänta sig rabatterad pris vid öppnad förpackning?

Jag ska köpa en sorts dj-bord, jag ringde till butiken och bokade en. De sa att det har tagit ut den ur förpackningen och "kollat" på den innan bara. Kan man förvänta/begära någon sorts rabatt? Den kostar trots allt 5000kr

Permalänk
Medlem

klart du kan fråga... men nej förvänta dig inget

Permalänk
Medlem

Det är ju värt ett försök iaf.

Jag hade aldrig köpt något som varit öppnat innan, och får jag något som man ser varit öppnat skickar jag tillbaka det.
Men jag vill ha den där nya känslan när man köper en produkt.

Jag är lite konstig kanske men sådan är jag

Permalänk
Medlem

Har du samma garantier osv så spelar det väl ingen större roll.
Dom var ärliga och sa att den va öppnad en gång.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Nej, du kan inte förvänta dig lägre pris bara för att förpackningen varit öppnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk

Demo ex bör man förvänta sig få till rabatterat pris, den är ju trots allt använd.
Men bara kollat så är det knappast använd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Fick den 200kr billigare, alltid något antar jag. Nej jag frågade inte om rabatterat pris.

Permalänk
Medlem

Man kan fråga, och du verkade få lite rabatt. Men absolut inget som man kan kräva.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Förutom ifall paketet har plombering (plast) och detta öppnas så har du däremot rätten att göra momsavdrag på produkten, men i det här fallet så hade inte lådan någon plombering och det var bara "rutinkontroll" som utfördes så nej...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av HCOC:

Förutom ifall paketet har plombering (plast) och detta öppnas så har du däremot rätten att göra momsavdrag på produkten, men i det här fallet så hade inte lådan någon plombering och det var bara "rutinkontroll" som utfördes så nej...

Vad menar du nu ? Rätt till momsavdrag för att något är öppnat, var har du fått det ifrån ?
Du har ingen som helst rätt till något avdrag, det är en förhandlingssak och momsen kan du aldrig förhandla bort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad menar du nu ? Rätt till momsavdrag för att något är öppnat, var har du fått det ifrån ?
Du har ingen som helst rätt till något avdrag, det är en förhandlingssak och momsen kan du aldrig förhandla bort.

Provat handla någon gång en vara som haft plomberingsplast över sig och butiken tagit bort detta? Plomberingen finns just där för att du ska betala det till fullt pris, enligt överenskommelsen med distributören och tillverkaren. Jag har fått i flera fall momsavdrag på såna produkter där butiken tagit bort plomberingen.

Men men, tänker inte hålla på att argumentera med er....

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Provat handla någon gång en vara som haft plomberingsplast över sig och butiken tagit bort detta? Plomberingen finns just där för att du ska betala det till fullt pris, enligt överenskommelsen med distributören och tillverkaren. Jag har fått i flera fall momsavdrag på såna produkter där butiken tagit bort plomberingen.

Men men, tänker inte hålla på att argumentera med er....

Förmodligen har de gett dig samma rabatt som att dra bort momsen skulle innebära, precis som mediamarkts kampanj "nu drar vi bort momsen" eller vad det var. De drog ju inte bort momsen egentligen, utan satte bara ned priset. De fick sluta sin kampanj/inte säga att de drog bort momsen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Provat handla någon gång en vara som haft plomberingsplast över sig och butiken tagit bort detta? Plomberingen finns just där för att du ska betala det till fullt pris, enligt överenskommelsen med distributören och tillverkaren. Jag har fått i flera fall momsavdrag på såna produkter där butiken tagit bort plomberingen.

Men men, tänker inte hålla på att argumentera med er....

Om du tänker efter lite så varför skulle staten avstå momspengar för att plomberingen brutits?

I såna fall skulle varenda företag dra bort skyddsplasten och sänka varorna 20%.