Permalänk

Telia fiber2home

Har precis skaffat telia fiber 100/100 och jag undrar fall jag kan koppla direkt från fiber uttaget till datan utan router?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Har precis skaffat telia fiber 100/100 och jag undrar fall jag kan koppla direkt från fiber uttaget till datan utan router?

Skickades från m.sweclockers.com

ja det kan du, testa bara, eller är det något problem du tror kan uppstå?

Permalänk

Är ingen expert på området men finns ett modem inkopplat så borde det inte vara några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Skrivet av FrithiofeN:

Är ingen expert på området men finns ett modem inkopplat så borde det inte vara några problem.

Tänkte koppla direkt från (fiber2home) uttaget till datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 007onex:

ja det kan du, testa bara, eller är det något problem du tror kan uppstå?

Tänkte på fall jag kommer att få full kapacitet då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ballwaterboy:

Tänkte på fall jag kommer att få full kapacitet då.

Skickades från m.sweclockers.com

Kopplar du in datorn direkt i uttaget i väggen så bör du få ut ganska precis vad ISPn skickar till dig, såvida du inte har en dator ifrån 90-talet / problem med stadsnätet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Har precis skaffat telia fiber 100/100 och jag undrar fall jag kan koppla direkt från fiber uttaget till datan utan router?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ballwaterboy:

Tänkte på fall jag kommer att få full kapacitet då.

Skickades från m.sweclockers.com

ja det är inga problem, de jag tänkte på att du skulle säga var typ om brandvägg eller ddos skydd som routrar/modem har men har du antivirus så är det inga problem.

Permalänk
Medlem

om du nu testar speedtest och så ser du att du inte får ut allt så ska du testa telenor servern i norge oslo,

Permalänk

Okej fan vad bra tack!