Permalänk
Medlem

Nice bygge

Håller på att bygga min nya box i samma sorts låda.
Men jag märkte fort att det var trångt mellan radiator och moderkort, har du räknat på det?
Ser på bilderna att det är mycket trångt och moderkortet har ju kylare "längst upp".

Jag fick problem med det idag när jag fixat med lådan och min 280mm radiator.

Vilket fall som lycka till!

Mvh
Deranger

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Sjyst bygge! Är själv jävligt kluven över fläktval till mitt 350D bygge.. Hur tysta är dem? Bra för radiatorer? Vill liksom att burken min ska vara redigt jävla tyst, även under full load..

Utan tvekan dom tystaste fläktar jag någonsin stött på. Flyttar bra med luft också, även på låga RPM.
Cougar fläktar är lite billigare. Dom är också otroligt bra fläktar men inte riktigt lika bra som Bequiet's.
Jag vet då jag även äger en Cougar fläkt.

Cougar fläktar har mycket statiskt tryck. Lämpar sig bra för tjocka radiatorer.

Bequiet Silentwings 2 och Cougar Vortex fläktar är dom enda tillverkarna jag känner till som använder HDB Lager.
Det är idag det absolut bästa man kan köpa för pengar.

Lite info angående HDB lager.
http://www.cougar-world.com/products/fans/vortex_pwm.html

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Nice bygge

Håller på att bygga min nya box i samma sorts låda.
Men jag märkte fort att det var trångt mellan radiator och moderkort, har du räknat på det?
Ser på bilderna att det är mycket trångt och moderkortet har ju kylare "längst upp".

Jag fick problem med det idag när jag fixat med lådan och min 280mm radiator.

Vilket fall som lycka till!

Mvh
Deranger

Tack!
Jo jag har varit lite orolig över det. I värsta fall får det bli en Push lösning bara.
Men det borde rymmas då moderkortet jag köpt har relativt låga kylflänsar.

Har kickat en del på den här killens rigg. Han fick in en 3 radiator pushpull lösning med ett ATX mobo.
http://www.overclock.net/t/1402099/build-log-water-cooled-cor...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnugOlsson:

Shit, detta kommer bli bra!

Hoppas på det!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Ska följas!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Sjukt bygge. Angående fläktar så måste jag bara inflika att be quiet gör riktigt fina grejor, speciellt deras nätagg är i toppklass! Fast just för radiatorfläktar hade jag nog valt Noctua, synd bara att deras fläktfärger är förskräckliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[*KH*:

Morierty;13964726']Sjukt bygge. Angående fläktar så måste jag bara inflika att be quiet gör riktigt fina grejor, speciellt deras nätagg är i toppklass. Fast just för radiatorfläktar hade jag nog valt Noctua, synd bara att deras fläktfärger är förskräckliga.

Håller med om att noctua är bra och att derasffärger är riktigt fula. Garanterat en Deal breaker för många.
Funderade på ett bequiet dark 1200 men det fanns inte hemma någonstans. och så finns det inte färdigsleevade kablar. Annars hade det blivit ett sådant nätagg. Skriver från mobilen.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Tack!
Jo jag har varit lite orolig över det. I värsta fall får det bli en Push lösning bara.
Men det borde rymmas då moderkortet jag köpt har relativt låga kylflänsar.

Har kickat en del på den här killens rigg. Han fick in en 3 radiator pushpull lösning med ett ATX mobo.
http://www.overclock.net/t/1402099/build-log-water-cooled-cor...
http://www.overclock.net/content/type/61/id/1562704/width/100...

Har också kollat på detta bygge!
Ska ju själv inte köra pushpull,en 360 i fronten som jag fick gå ner till 35mm,47mm så blev det ju för taight....dammfiltret i fronten får jag lösa på ngt annat sätt eftersom jag måste ha fläktarna där.
Det blir fint ditt bygge Tobbe!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benno1:

Har också kollat på detta bygge!
Ska ju själv inte köra pushpull,en 360 i fronten som jag fick gå ner till 35mm,47mm så blev det ju för taight....dammfiltret i fronten får jag lösa på ngt annat sätt eftersom jag måste ha fläktarna där.
Det blir fint ditt bygge Tobbe!!

Härligt med custom vatten! Efter årsskiftet kommer nog jag göra en full loop också, blir första gången för mig. Man måste ju ha någon skoj kvar till i vinter

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av '[*KH*:

Morierty;13964726']Sjukt bygge. Angående fläktar så måste jag bara inflika att be quiet gör riktigt fina grejor, speciellt deras nätagg är i toppklass! Fast just för radiatorfläktar hade jag nog valt Noctua, synd bara att deras fläktfärger är förskräckliga.

Ärligt talat tycker jag Be quiet's fläktar är även bättre för radiatorer även ifall just fästkonfigurationen på just silent wings 2 inte är skapad för radiatormontering.

Ifall man ställer Noctuas NF - F12 mot Sw2 så vinner egentligen Be quiet's In my opinon.

Kollade upp lite fort specfikationerna på fläktarna via inet här - http://www.inet.se/jamfor?compare=5322318&compare=6308755

Här för 140mm modellen - (Dock med NF-A15 eftersom NF-F12 inte finns som 140mm's modell) http://www.inet.se/jamfor?compare=5322319&compare=6308810

På den första ser man att Sw2 bara ligger ca 4 Cfm bakom Noctuas men hela 6 dB mindre! Då jag själv är "Silence freak" då det kommer till datorer så är Be Quiet's fläktar mitt förstaval, helt min färgsmak och extremt bra produkter! (Se mitt nätagg i sign)

Edit: Bara för at jag skriver som en riktig Be Quiet's fanboy (Vilket jag är) så tycker jag utan tvekan att Noctua också gör riktigt bra fläktar! Har egentligen bara att göra med sina personliga preferencer

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4, Gpu: Asus Gtx 770, Cpu: Inte i7 3820 @4.0Ghz, Hdd: Wd caviar blue 500Gb, PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 750W, Moderbord: Gigabyte GA-X79-UD3, Ram: Corsair Vengeance 4x4Gb 1866MHZ, Os: Win7 x64.
Ssd: Ocz Vertex 4 128GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwinTalker:

Ärligt talat tycker jag Be quiet's fläktar är även bättre för radiatorer även ifall just fästkonfigurationen på just silent wings 2 inte är skapad för radiatormontering.

Ifall man ställer Noctuas NF - F12 mot Sw2 så vinner egentligen Be quiet's In my opinon.

Kollade upp lite fort specfikationerna på fläktarna via inet här - http://www.inet.se/jamfor?compare=5322318&compare=6308755

Här för 140mm modellen - (Dock med NF-A15 eftersom NF-F12 inte finns som 140mm's modell) http://www.inet.se/jamfor?compare=5322319&compare=6308810

På den första ser man att Sw2 bara ligger ca 4 Cfm bakom Noctuas men hela 6 dB mindre! Då jag själv är "Silence freak" då det kommer till datorer så är Be Quiet's fläktar mitt förstaval, helt min färgsmak och extremt bra produkter! (Se mitt nätagg i sign)

Edit: Bara för at jag skriver som en riktig Be Quiet's fanboy (Vilket jag är) så tycker jag utan tvekan att Noctua också gör riktigt bra fläktar! Har egentligen bara att göra med sina personliga preferencer

De siffrorna som står i specifikationerna är nästan alltid fel, du kan inte jämföra två olika fläktar sådär för de mäter på olika sätt.

Permalänk
Medlem

Det ramlar in lite saker från Webhallen! Dominator Platinum 2133Mhz

Kul när man får den där premium känslan! Mina gamla Dominators hade inte så här fin förpackning. Ett lager hårdplast vakuumförpackat! Ni vet dom där som är omöjliga att öppna! haha

Nä fybubblan vad kvalitet's känsla det var över hur headspreadern vad monterad och så

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Det ramlar in lite saker från Webhallen! Intel i7 4930k

Intel® Core™ i7-4930K Processor 6 Core 12Threads (12M Cache, up to 3.90 GHz)
Eftergårdagens artikel om halvledartillverkning så är man än mer imponerad över vad man kan tillverka idag! Bra jobbat Intel!
http://www.sweclockers.com/nyhet/17741-video-verktyg-och-inst...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

fy satan! se ut att bli skit bra!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Nice!

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

fy satan! se ut att bli skit bra!

Jajjebox håller tummarna
Nu väntas bara en komponent till. Det viktigaste också, moderkortet från ASUS.
Googlade runt lite och kortet är färdigt och leveransklart men Asus vill vara bergssäkra att bioset är stabilt innan dom lanserar. Förra RIVE "Rampage IV Extreme" har haft en del barnsjukdomar och dom vill inte göra om samma sak igen.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Tack!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Intel® Core™ i7-4930K Processor 6 Core 12Threads (12M Cache, up to 3.90 GHz)
Eftergårdagens artikel om halvledartillverkning så är man än mer imponerad över vad man kan tillverka idag! Bra jobbat Intel!
http://www.sweclockers.com/nyhet/17741-video-verktyg-och-inst...

http://imageshack.us/a/img850/7792/bmyv.jpg

http://imageshack.us/a/img820/6188/h0si.jpg

http://imageshack.us/a/img834/9933/vlbv.jpg

Vad är det där för handskar om man får fråga? Link?

Permalänk
Medlem

Imponerad av Dominator förpackning ska bli skoj å se hur det ser ut när du byggt färdigt och hur effektiv kylningen blir

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Vad är det där för handskar om man får fråga? Link?

Dom där handskarna används inom industrin när man hanterar detaljer som inte får fläckas av silicone, fett eller smuts.
Saker som ska lackeras är väldigt känsliga för fett och silicone för det kan skapa kratrar i lacken.

Borde gå att köpa i nästan alla yrkesbutiker relaterade till arbetskläder eller lackering.

TEGRA By ejendals

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Imponerad av Dominator förpackning ska bli skoj å se hur det ser ut när du byggt färdigt och hur effektiv kylningen blir

Dyra produkter verkar alltid vara bättre förpackade! Lightning lådorna var också sådär premium. Man kan nästan förvara farmors pärlhalsband i dem hehe
Intels förpackning var däremot riktigt skruttig och ändå kostade prollen 5000 spänn! Kommer 4960x för 10k också i sån skrutt förpackning, nån som vet?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Tobbbe__
Yepp lika skrutt förpackning som din

får hoppas dom gjort bättre jobb med cpun än förpackningen!

Ditt projekt börjar se riktigt trevligt ut skall försöka att inte sno för många idéer av dig till mitt bygge.

Lycka till.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Tobbbe__
Yepp lika skrutt förpackning som din

får hoppas dom gjort bättre jobb med cpun än förpackningen!

Ditt projekt börjar se riktigt trevligt ut skall försöka att inte sno för många idéer av dig till mitt bygge.

Lycka till.

Yes jag håller tummarna för att den ska överklocka like a boss!
Du jag är här för att dela med mig och blir inte egennyttig om någon bygger en exakt likadan
Galen setup du har i sign! Har du vatten på dom där badboysen?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Yepp bara vatten på alla

Men är lite skadad, jag tycker bygget är roligare än att använda datorn nu för tiden... måste ha nått med åldern att göra.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem

Bygge i toppklass, kommer att följa detta och se hur bra 4930K klockar.

Jag är väldigt intresserad av de där fästpunkterna från biltema. Kan du ge mig ett artikelnummer eller dylikt på produkten?

Permalänk
Medlem

Denna ska följas. Shyst bygge med helrätta komponenter.
Ska själv hämta ut ett 780 lightning och 2st 840 pro 256gb senare i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonkung:

Bygge i toppklass, kommer att följa detta och se hur bra 4930K klockar.

Jag är väldigt intresserad av de där fästpunkterna från biltema. Kan du ge mig ett artikelnummer eller dylikt på produkten?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Kabelk...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Denna ska följas. Shyst bygge med helrätta komponenter.
Ska själv hämta ut ett 780 lightning och 2st 840 pro 256gb senare i veckan.

Du kommer inte ångra dig! Har aldrig ägt en SSD innan jag köpte mina 2 840s kommer bri en minst sagt brutal omställning från min nuvarande Westerndigital 1TB Black.
Du kommer väl flasha om kortet's LN2bios till annan bios?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Yepp bara vatten på alla

Men är lite skadad, jag tycker bygget är roligare än att använda datorn nu för tiden... måste ha nått med åldern att göra.

Haha dags att göra nya saker på datorn kanske?
Bygga är verkligen roligt! Men inte när det tar 1 månad mellan paketen

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Grymt nöjd med mitt Air 540 <3

Skrivet av Benno1:

Har också kollat på detta bygge!
Ska ju själv inte köra pushpull,en 360 i fronten som jag fick gå ner till 35mm,47mm så blev det ju för taight....dammfiltret i fronten får jag lösa på ngt annat sätt eftersom jag måste ha fläktarna där.
Det blir fint ditt bygge Tobbe!!

Även jag har satt en 360 radiator i fronten på mitt Air 540. Jag fick dumpa dammfiltret med, verkar som det inte drar in mycket damm ändå.

Det finns fler bilder i mitt galleri.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64