Permalänk
Medlem

Räknas GTA5? Det är ganska bra ljud på bilarna i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Räknas GTA5? Det är ganska bra ljud på bilarna i alla fall

haha har kört det med. Det låter kanske bra i någons öron som inte är "tränade" men i mina öron (och dom flesta som vet hur en sportbil, eller vilket typ av märke det, låter)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buzz996:

Skulle gärna vilja höra en t.ex. en C63 AMG eller en M5 eller RS6:a i bilspel, inte hypade bugatti veyron o pagani huayra.

Kollat in GRID 2?

C63 vid 1:40

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Kollat in GRID 2?

mUT-orw8cGU

C63 vid 1:40

Har faktiskt kört det spelet ett tag nu, ljudet är fantastiskt, men den fångar inte mig, kanske fysiken som stör mig eller nåt, massa småsaker som inte är så slipade. Men har kört det iaf!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Har faktiskt kört det spelet ett tag nu, ljudet är fantastiskt, men den fångar inte mig, kanske fysiken som stör mig eller nåt, massa småsaker som inte är så slipade. Men har kört det iaf!

tog mig flera timmar att bli van med GRiD 2, har t.o.m en hattråd här på forumet om hur dåligt det är men när jag gav det en chans och efter flera timmars spelande älskar jag fysiken när man lär sig den DOCK så förstör det när du ska köra andra bilspel eftersom den inte är lik något annat spel!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Euro Truck Simulator kanske om det inte måse finnas personbilar? Finnas mängder med ljudmods, så man hittar alltid något man uppskattar

Permalänk
Skrivet av nobleman:

främre växelådan ska vara spärad så man bara kan anävda 1-2 växel samt backen.
och backreväxe ska ligga i 1:ans växel hela tiden. om jag inte mins helt fel. så ska dom ha varvstopp på ca 6000.rpm.

En A-traktor får ha så många växlar man känner för, så länge den inte går fortare än 33kmh. än gammal vän till mig hade 4 växlar på sin

en bakre växellåda är inte obligatorisk heller. det ända det står i lagen är att det inte, utan stor modifition, inte gör fortare än 33/kmh

varv spelar heller ingen roll och varvtalsregulator är inte tillåtet

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

F1 2013 från TV-kamera tycker jag är störtskönt
Första racet:

Andra racet:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

tog mig flera timmar att bli van med GRiD 2, har t.o.m en hattråd här på forumet om hur dåligt det är men när jag gav det en chans och efter flera timmars spelande älskar jag fysiken när man lär sig den DOCK så förstör det när du ska köra andra bilspel eftersom den inte är lik något annat spel!

Precis!!! allt känns bra tills man styr på ratten

Skrivet av Zyriak:

Euro Truck Simulator kanske om det inte måse finnas personbilar? Finnas mängder med ljudmods, så man hittar alltid något man uppskattar

http://www.youtube.com/watch?v=HEGxmJE6zb4

hehe det spelet är faktiskt kul, har kört det en, den och bus simulator xD

Skrivet av Dalton Sleeper:

F1 2013 från TV-kamera tycker jag är störtskönt
Första racet:
http://www.youtube.com/watch?v=RwnJi5HzIqY

Andra racet:
http://www.youtube.com/watch?v=dlZ_cGbLkV0

ett av dom bästa spelen jag har kört!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buzz996:

Har faktiskt kört det spelet ett tag nu, ljudet är fantastiskt, men den fångar inte mig, kanske fysiken som stör mig eller nåt, massa småsaker som inte är så slipade. Men har kört det iaf!

Skrivet av Oliver91:

tog mig flera timmar att bli van med GRiD 2, har t.o.m en hattråd här på forumet om hur dåligt det är men när jag gav det en chans och efter flera timmars spelande älskar jag fysiken när man lär sig den DOCK så förstör det när du ska köra andra bilspel eftersom den inte är lik något annat spel!

Det går att modda GRID 2, bl.a. fysiken, så kanske kika in t.ex. denna mod?
http://www.racedepartment.com/forum/resources/bayetas-mod.439...
(Den finns även för nerladdning på ModDB så slipper man skapa ett login)

Finns fler mods här: http://www.racedepartment.com/forum/forums/grid-2-mods.115/
Man kan hitta fler mods på andra ställen med men det där forumet verkar vara vad som rekommenderas.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Det går att modda GRID 2, bl.a. fysiken, så kanske kika in t.ex. denna mod?
http://www.racedepartment.com/forum/resources/bayetas-mod.439...
(Den finns även för nerladdning på ModDB så slipper man skapa ett login)

Finns fler mods här: http://www.racedepartment.com/forum/forums/grid-2-mods.115/
Man kan hitta fler mods på andra ställen med men det där forumet verkar vara vad som rekommenderas.

testade modden, lägger bara på något enormt mycket motion blur och bilarna är inte centrerade på en 1440p skärm samt så kan man inte spela online och det kändes väldigt konstigt med xbox 360 kontroll som jag lirar med

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Det går att modda GRID 2, bl.a. fysiken, så kanske kika in t.ex. denna mod?
http://www.racedepartment.com/forum/resources/bayetas-mod.439...
(Den finns även för nerladdning på ModDB så slipper man skapa ett login)

Finns fler mods här: http://www.racedepartment.com/forum/forums/grid-2-mods.115/
Man kan hitta fler mods på andra ställen med men det där forumet verkar vara vad som rekommenderas.

Ska testas!

Skrivet av Oliver91:

testade modden, lägger bara på något enormt mycket motion blur och bilarna är inte centrerade på en 1440p skärm samt så kan man inte spela online och det kändes väldigt konstigt med xbox 360 kontroll som jag lirar med

kör med xbox 360 handkontroll jag med, hoppas det inte känns alltför konstigt. Jag vande mig vid nfs most wanted som också hade konstigt styrkänsla, så borde kunna vänja mig vid moddet också. Hoppas jag.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Lite efter Men Pro Street har enligt mig det bästa motor ljudet i ett spel som jag någonsin ha hört, framför allt på muskelbilarna och om man vrider upp basen en aning med

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

I race room racing experience så är det bra ljud!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Det ska tydligen bli riktigt bra ljud i nya NFS, men det är kanske bara rykten. Men något att hålla ögonen på!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag prioriterar ljud över många andra saker när det kommer till spel. Ljud är något som hjälper att dra in en spelare i spelet och kännas som man är där. I exempelvis skräckspel så är ljud uppenbarligen väldigt viktigt. Det är en väldigt stor del av spel idag som använder sig av inspelningar med kristallklart ljud. Men det är på tok för platta ljud. Visst låter en bil i GTA V som en bil gör på riktigt. Men det är ingen dynamik, inget riktigt vrål från V8 bilarna där ljudet ekar genom staden. Rockstar Games kanske inte lägger så mycket vikt på en realistisk ljudbild. Det var bara ett exempel. Finns många bilspel också som borde ta lärdom av andra. Need For Speed Hot Pursuit exempelvis. Troligen det bästa motorljudet i något NFS spel som jag har spelat såhär långt.

Ingen har hittills nämnt Codemasters senaste speltitel DiRT Rally som faktiskt använder sig av HDR(High Dynamic Range)-ljud. Exempelklipp med några bilar i DiRT Rally med hyfsad ljudkvalité:

Här är en video från Digital Illusions Creative Entertainment som beskriver väldigt kort om HDR ljud fungerar (tid 2:51-3:41):

Tips: Köp DiRT Rally. Ta på dig ditt headset. Dra ner brallorna och mosa plattan i mattan.