Billigaste Battlefield 4 Premium samt Premium Edition![samlingstråd]

Permalänk
Medlem

Billigaste Battlefield 4 Premium samt Premium Edition![samlingstråd]

Hej kära SweC medlemmar,

Nu på höstens gång är det än en gång dags för en release ur Battlefield serien, inte närmare fyran. Förra året höll jag i en tråd om att hitta det billigaste BF3 premium, så tänkte mig att jag skapar en liknande tråd i år. Målet med denna tråd är att samla de billigaste priserna du kan hitta över nätet. Detta gäller endast digitala produkter, ej fysiska(köpt i butik). Innan ni postar så finns ett par regler jag vill att ni följer!

Regler
- Endast billigare priser får postas(dvs om priset är 600kr så postar ni inte om det finns för 650kr på en annan sida)
- Endast digitala produkter
- Är priset i utländsk valuta så använd t.ex. Google eller Forex för att omvandla till SEK
- Använd och följ mallen i exemplet nedanför

Produkt:
Pris i SEK:
Pris i annan valuta:

Butik:
Direktlänk till produkten (infoga länken i "texten" precis som nedanför, detta för att undvika kladd och hålla det snyggt)
Är priset rabatterat: (sätt ett JA eller NEJ här, om JA så kan detta innebära att produktens pris är tillfälligt)
Utgångsdatum på rabatt: (om svaret är JA på ovanstående sätt datumet här, om datum ej finns eller hittas skriv "N/A")

Vilka versioner eftersöker vi i denna tråd då?

- Battlefield 4 Premium Edition(Grundspelet + Premium)
- Battlefield 4 Premium(endast Premium)

Copy-paste mall!

[B]Produkt:[/B] [B]Pris i SEK:[/B] [B]Pris i annan valuta:[/B] [B]Är priset rabatterat:[/B] [B]Utgångsdatum på rabatt:[/B] [B]Butik:[/B] [URL=""][B]Direktlänk till produkten[/B][/URL]

Nu när ni vet vad reglerna är så börja posta, hittar ni en sida där ni tror att det är billigast så posta den här. Jag kan la börja så har vi en grundriktning.

Produkt: Battlefield 4 Premium Edition
Pris i SEK: ~677KR
Pris i annan valuta: €77.95
Är priset rabatterat: JA
Utgångsdatum på rabatt: N/A
Butik: OnlineKeyStore
Direktlänk till produkten

PS: Eftersom endast billigare priser får postas, ej högre, så kommer det automatiskt bli så att ju längre ner i tråden ni kollar desto billigare blir det. Kom ihåg detta och följ reglerna till punkt och pricka, detta är för allas skull och bekvämlighet.

Lycka till i prisjagandet!

Citat:

DISCLAIMER

Eftersom en del inte kan ta eget ansvar och kolla sidornas tillförlitlighet innan de går vidare och köper en produkt så postar jag denna disclaimer. Jag tar ej ansvar för era handlingar, det är upp till varje individuell person att se till att sidan ni handlar ifrån är tillförlitlig. Har ni ett problem med sidan, såsom brist på tillförlitlighet, skicka ett PM och bifoga bevis till att sidan är opålitlig så ser jag till att dessa länkar försvinner omgående.

regel som förbjöd diskussion borttagen
Permalänk
Medlem

Produkt: Battlefield 4 Premium Edition (egentligen vanliga + Premium)
Pris i SEK: ~438 kr
Pris i annan valuta: 898 MXN
Är priset rabatterat: NEJ
Utgångsdatum på rabatt: N/A
Butik: Origin (med mexikansk proxy)
Mer information: Preorder-tråden

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Produkt: Battlefield 4 Premium Edition (egentligen vanliga + Premium)
Pris i SEK: ~438 kr
Pris i annan valuta: 898 MXN
Är priset rabatterat: NEJ
Utgångsdatum på rabatt: N/A
Butik: Origin (med mexikansk proxy)
Mer information: Preorder-tråden

Bekräftar denna, fungerar.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Bekräftar denna, fungerar.

Är det ingen risk att de raderar din nyckel då du köpt den med proxy? Vågar inte beställa mitt än

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av zin:

Produkt: Battlefield 4 Premium
Pris i SEK: ~308KR
Pris i annan valuta: $47.99
Är priset rabatterat: NEJ
Utgångsdatum på rabatt: N/A
Butik: Hotcdkey
// Bort // - MOD

Kan du berätta hur fan man får tag på sin CD-key efter att ha köpt den där? Betalade nyss 300 spänn på den där jävla sidan, sedan blev jag uppringd av någon asiatisk kvinna från Kalifornien, som pratade världens sämsta engelska och ville att jag skulle uppge mitt användarnamn och lösenord till Origin för att de påstod att de själva måste logga in och aktivera BF4.

Du funderade inte över att kanske bekräfta dess trovärdighet innan du tipsade om den..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Kan du berätta hur fan man får tag på sin CD-key efter att ha köpt den där? Betalade nyss 300 spänn på den där jävla sidan, sedan blev jag uppringd av någon asiatisk kvinna från Kalifornien, som pratade världens sämsta engelska och ville att jag skulle uppge mitt användarnamn och lösenord till Origin för att de påstod att de själva måste logga in och aktivera BF4.

Du funderade inte över att kanske bekräfta dess trovärdighet innan du tipsade om den..?

Har själv aldrig handlat av dom men om du skapade ett account så borde den väl dyka upp där? Annars verkar dom ha Live help på höger sida av skärmen. Hoppas det löser sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Skrivet av Miller:

Har själv aldrig handlat av dom men om du skapade ett account så borde den väl dyka upp där? Annars verkar dom ha Live help på höger sida av skärmen. Hoppas det löser sig.

Någon CD-key får man inte tillgång till. Jag har betalat och de har tagit emot pengarna, men de vill sno mina inloggningsuppgifter och påstår att det är ingen fara och att jag kan byta lösenord efteråt. Men det verkligen stinker lurendrejeri. Vad är det för jävla metod liksom?

Permalänk
Medlem

ja, så kan det gå...

tips: köp inte produkter från sidor/företag som säljer produkter utan tillstånd eller via omvägar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Någon CD-key får man inte tillgång till. Jag har betalat och de har tagit emot pengarna, men de vill sno mina inloggningsuppgifter och påstår att det är ingen fara och att jag kan byta lösenord efteråt. Men det verkligen stinker lurendrejeri. Vad är det för jävla metod liksom?

Gör ett tomt konto dom kan lägga till det på då.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Bekräftar denna, fungerar.

Jag får kreditkortsstrul med Swedbanks e-kort. Information om vilken proxy ni använde skulle uppskattas (om det nu mot förmodan skulle lösa mitt problem).

Permalänk
99:e percentilen

[B]Produkt:[/B] [B]Pris i SEK:[/B] [B]Pris i annan valuta:[/B] [B]Är priset rabatterat:[/B] [B]Utgångsdatum på rabatt:[/B] [B]Butik:[/B] [URL=""][B]Direktlänk till produkten[/B][/URL]

You're welcome!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Bekräftar denna, fungerar.

Är det bara att köpa via chrome (utan proxy) som vanligt?
Samt hur fungerar det med nyckeln, får du den via mail?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Jag får kreditkortsstrul med Swedbanks e-kort. Information om vilken proxy ni använde skulle uppskattas (om det nu mot förmodan skulle lösa mitt problem).

189.254.5.82:8080
Firefox använde jag som browser.

Sen måste du lagra betalningsinformation för att det ska fungera.

Snabbt, du aktiverar proxy, går till origin på spanska (mexico), hittar bf4 standard + premium, och lägger det i kundvagn. Gå till kundvagn, tryck på caja(betala) och du får origin login. Deaktivera proxy. Logga in, du kan ändra språket nu nederst på sidan. Knappa in ditt information, med kreditkort, välj spara betalningsinfo. Det är viktigt, ellers så funkar det inte. Sen bekräfta ordern.

Bf4 visas i origin, och du får kvitto på spanska. Pengarna dras vid release.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

189.254.5.82:8080
Firefox använde jag som browser.

Sen måste du lagra betalningsinformation för att det ska fungera.

Snabbt, du aktiverar proxy, går till origin på spanska (mexico), hittar bf4 standard + premium, och lägger det i kundvagn. Gå till kundvagn, tryck på caja(betala) och du får origin login. Deaktivera proxy. Logga in, du kan ändra språket nu nederst på sidan. Knappa in ditt information, med kreditkort, välj spara betalningsinfo. Det är viktigt, ellers så funkar det inte. Sen bekräfta ordern.

Bf4 visas i origin, och du får kvitto på spanska. Pengarna dras vid release.

Fan vad snyggt, jag ska göra ett försök. Tusen tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

189.254.5.82:8080
Firefox använde jag som browser.

Sen måste du lagra betalningsinformation för att det ska fungera.

Snabbt, du aktiverar proxy, går till origin på spanska (mexico), hittar bf4 standard + premium, och lägger det i kundvagn. Gå till kundvagn, tryck på caja(betala) och du får origin login. Deaktivera proxy. Logga in, du kan ändra språket nu nederst på sidan. Knappa in ditt information, med kreditkort, välj spara betalningsinfo. Det är viktigt, ellers så funkar det inte. Sen bekräfta ordern.

Bf4 visas i origin, och du får kvitto på spanska. Pengarna dras vid release.

Hur gjorde du exakt med proxyn, får det inte att fungera.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Enity:

Gör ett tomt konto dom kan lägga till det på då.

Du finner det inte JÄVLIGT konstigt att de vill "låna" mina inloggningsuppgifter? :'))))

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Du finner det inte JÄVLIGT konstigt att de vill "låna" mina inloggningsuppgifter? :'))))

Skickades från m.sweclockers.com

Inte konstigare än alla andra power leveling services till mmos och liknande som finns.
Men som jag sa, varför inte bara ge dom ett tomt konto dom kan lägga till spelet på?
Det kostar väl inget att skaffa ett origin konto?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Är det ingen risk att de raderar din nyckel då du köpt den med proxy? Vågar inte beställa mitt än

Spelet ligger i Origin nu, battlelog visar att jag har preorder. Verkar vara ok. Om något går till helvete, så har jag fortfarande min preorder på webhallen Och origin drar inga pengar för release, så om dom finner ut att jag har köpt via proxy, och kanslerer min order, inga pengar går forlorad.

Skrivet av Galarix:

Hur gjorde du exakt med proxyn, får det inte att fungera.

I firefox, tycker den fungerar bäst med olika proxy settings. Du går till advanced, network, proxy settings, anger IP i https feltet, och use this proxy for everything. Sen surfade jag bara till origin.com.

Skrivet av Subdubwise:

Du finner det inte JÄVLIGT konstigt att de vill "låna" mina inloggningsuppgifter? :'))))

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter jätte konstigt. Jag har flera gånger blivit ringd upp för att bekräfta uppgifter, men aldrig frågade dom om inloggning.
Men sajten ser lite sketchy ut. Alla komentarer på bf4 är skrivit med ganska sketchy engelska också.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Kan du berätta hur fan man får tag på sin CD-key efter att ha köpt den där? Betalade nyss 300 spänn på den där jävla sidan, sedan blev jag uppringd av någon asiatisk kvinna från Kalifornien, som pratade världens sämsta engelska och ville att jag skulle uppge mitt användarnamn och lösenord till Origin för att de påstod att de själva måste logga in och aktivera BF4.

Du funderade inte över att kanske bekräfta dess trovärdighet innan du tipsade om den..?

Jag tar inte ansvar för sidornas innehåll eller tillförlitlighet, att övergå till personliga påhopp är bara onödigt. Det är upp till varje person att analysera och göra en egen bedömning huruvida om dessa sidor postade här är tillförlitliga. Dessutom vid första ögonkastet ser sidan ut som vilken som helst.

Skrivet av zin_90:

Regler
- Diskussion kring sidorna är orelevanta i dagsläget, så håll helst dessa åsikter undan från denna tråd(skicka ett PM till mig om ni anser att sidan är opålitlig)

Permalänk
Medlem

Produkt: Battlefield 4
Pris i SEK: 351.37 SEK
Pris i annan valuta: $54.91
Är priset rabatterat: JA
Utgångsdatum på rabatt: N/A
Butik: cjs-cdkeys

Produkt: Battlefield 4 Premium Edition
Pris i SEK: 671.83 SEK
Pris i annan valuta: $105.00
Är priset rabatterat: JA
Utgångsdatum på rabatt: N/A
Butik: cjs-cdkeys

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Jag tar inte ansvar för sidornas innehåll eller tillförlitlighet, att övergå till personliga påhopp är bara onödigt. Det är upp till varje person att analysera och göra en egen bedömning huruvida om dessa sidor postade här är tillförlitliga. Dessutom vid första ögonkastet ser sidan ut som vilken som helst.

skitsnack!!

om du tipsar om en sida så ger du intrycket att den sidan har ditt förtroende. Självklart har du ett ansvar för de sidor som DU tipsar om vilket du gjorde i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

[B]Produkt:[/B] [B]Pris i SEK:[/B] [B]Pris i annan valuta:[/B] [B]Är priset rabatterat:[/B] [B]Utgångsdatum på rabatt:[/B] [B]Butik:[/B] [URL=""][B]Direktlänk till produkten[/B][/URL]

You're welcome!

Huvudpost uppdaterad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Spelet ligger i Origin nu, battlelog visar att jag har preorder. Verkar vara ok. Om något går till helvete, så har jag fortfarande min preorder på webhallen Och origin drar inga pengar för release, så om dom finner ut att jag har köpt via proxy, och kanslerer min order, inga pengar går forlorad.

Fast de kan låsa din produktnyckel när dom vill efteråt också, utan att du får ett öre tillbaka. Har hänt många medlemmar som köpt steam-nycklar via sidor som inte varit auktoriserade av Valve. Undrade mest om folks erfarenheter av att köpa BF3 genom proxy när det kom ut.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

skitsnack!!

om du tipsar om en sida så ger du intrycket att den sidan har ditt förtroende. Självklart har du ett ansvar för de sidor som DU tipsar om vilket du gjorde i detta fallet.

Detta är en samlingstråd för de billigaste priserna, sidornas tillförlitlighet är irrelevanta. Om du anser att en sida är otillförlitlig så skicka ett PM. I övrigt så håll er till topic tack, reglerna är tydliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Kan du berätta hur fan man får tag på sin CD-key efter att ha köpt den där? Betalade nyss 300 spänn på den där jävla sidan, sedan blev jag uppringd av någon asiatisk kvinna från Kalifornien, som pratade världens sämsta engelska och ville att jag skulle uppge mitt användarnamn och lösenord till Origin för att de påstod att de själva måste logga in och aktivera BF4.

Du funderade inte över att kanske bekräfta dess trovärdighet innan du tipsade om den..?

är det verkligen värt att spara 60kr och köpa utanför sverige?

Permalänk
Avstängd

Man ju inte rekommendera en sida man inte provat då det kan vara scam eller annan skit? Isåfall får du väl lägga till en rad eller två extra i mallen, typ:

Den här sidan är ute efter att scamma dig: Ja/nej
Jag har själv handlat från följande sida och intygar att den är pålitlig Ja/nej

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Detta är en samlingstråd för de billigaste priserna, sidornas tillförlitlighet är irrelevanta. Om du anser att en sida är otillförlitlig så skicka ett PM. I övrigt så håll er till topic tack, reglerna är tydliga!

en sidas tillförlitlighet är väldigt relevant om det är DU som tipsar om den

och nej, vi ska inte hålla oss till dina regler om det medför att folk blir lurade!

ta ansvar för dina egna tips för i helvete!

Permalänk
Medlem

Har ni fler tips så är ni välkomna att posta dem här!

Skrivet av mr_svahn:

Man ju inte rekommendera en sida man inte provat då det kan vara scam eller annan skit? Isåfall får du väl lägga till en rad eller två extra i mallen, typ:

Den här sidan är ute efter att scamma dig: Ja/nej
Jag har själv handlat från följande sida och intygar att den är pålitlig Ja/nej

Skrivet av dammskog:

en sidas tillförlitlighet är väldigt relevant om det är DU som tipsar om den

och nej, vi ska inte hålla oss till dina regler om det medför att folk blir lurade!

ta ansvar för dina egna tips för i helvete!

Det är en tydlig skillnad på att tipsa om en sida och rekommendera den. Detta är en samlingstråd för tips, håll er till topic och reglerna. Varje individuell person har eget ansvar, inte endast som myndig men även som vuxen person. Att gnälla över era misstag löser inget. Se denna diskussion som avslutad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Fast de kan låsa din produktnyckel när dom vill efteråt också, utan att du får ett öre tillbaka. Har hänt många medlemmar som köpt steam-nycklar via sidor som inte varit auktoriserade av Valve. Undrade mest om folks erfarenheter av att köpa BF3 genom proxy när det kom ut.

Har köpt bf3 premium via indisk proxy, 16 euro då. Det var ingen problem.
Steam är en annan sak.
Har några kompisar som har försökt sig på bf3 premium proxy köp, fick sina order annullerad, och pengarna tillbaks. Vad fan vet de, jag har varit i Mexico på semester och bestämd att köra preorder på bf4 så den väntar när jag kommer tillbaks. Folk gör det, var i Mexico i fjor heh
Men som sagt, jag tar en kalkulerad risiko för att få premium "gratis". Om det går bra, så går det bra, om inte, det är fortfarande mitt eget fel.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Produkt: Battlefield 4 Premium Edition (egentligen vanliga + Premium)
Pris i SEK: ~438 kr
Pris i annan valuta: 898 MXN
Är priset rabatterat: NEJ
Utgångsdatum på rabatt: N/A
Butik: Origin (med mexikansk proxy)
Mer information: Preorder-tråden

Skrivet av zeleni:

189.254.5.82:8080
Firefox använde jag som browser.

Sen måste du lagra betalningsinformation för att det ska fungera.

Snabbt, du aktiverar proxy, går till origin på spanska (mexico), hittar bf4 standard + premium, och lägger det i kundvagn. Gå till kundvagn, tryck på caja(betala) och du får origin login. Deaktivera proxy. Logga in, du kan ändra språket nu nederst på sidan. Knappa in ditt information, med kreditkort, välj spara betalningsinfo. Det är viktigt, ellers så funkar det inte. Sen bekräfta ordern.

Bf4 visas i origin, och du får kvitto på spanska. Pengarna dras vid release.

Testade alldeles nyss, fungerade bra. Tack för tipset.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |