Köpa något onödigt för fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Köpa något onödigt för fri frakt

Hej!

Jag beställde precis en bläckpatron från InkClub. Den kostde 99 kr och frakten låg på 49 kr. Surt att betala 49 kr frakt för en produkt som kostar 99 kr. Då såg jag att har ett erbjudande med fri frakt om man köper från två av deras butiker samtidigt, BatteryClub, DustClub eller LightClub. Jag hittade då en liten glödlampa för 9 kr från LightClub som jag la i varukorgen och fick då fri frakt. Jag sparade alltså 40 kr. Den lilla glödlampan har jag ingen användning för så den åker nog i sopen när den kommer fram. Tråkigt, men så blir det om de har ett sådant dumt system.

Någon som har gjort något liknande? Dvs köpt något som man egentligen inte vill ha för att få fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Jag gjorde samma på InkCloub fast jag köpte ett 9V-batteri for 9kr istället för att få fri frakt.

Stationär dator: | AMD RYZEN 7 2700X | ASUS R9 290X DCII | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | OCZ Arc 100 240GB | Fractal Design Newton R3 600W | Microsoft Windows 10 Pro |
Microsoft Surface Pro 2
OnePlus 6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av ponanmsi:

Jag gjorde samma på InkCloub fast jag köpte ett 9V-batteri for 9kr istället för att få fri frakt.

Det är ju i alla fall lite användbart. Det sitter ett sånt i brandvarnaren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariehamn
Registrerad
Nov 2010

Hoppas ni vet att garantin far på skrivarna om ni köper toner/bläck ifrån inkclub, om ni inte tar orginal förstås...just saying

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av wenazen:

Hoppas ni vet att garantin far på skrivarna om ni köper toner/bläck ifrån inkclub, om ni inte tar orginal förstås...just saying

Håller skrivarna koll på vilka patroner som använts, ifall att nåt sånt skulle hända?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Räcker att kolla på bläcket som förstört skrivaren för att se att det inte är original

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

Dagens skrivare spar alla uppgifter från patronerna, på min hp skickas uppgifterna till hp..
Tyvärr får jag även nya patroner från tillverkaren när dom är tomma, bara klicka "ok" så ligger dom hos ica ett par dagar senare.

Min råd är att köpa original, jag har testat med kopior och refill som tyvärr har resulterat i soptunnan med hela skrivaren.
Incklubb har bara original till min hp, till och med hp länkar till Incklubb.

Skickades från m.sweclockers.com

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av wenazen:

Garantin kan mycket väl troligtvis försvinna, men man har fortfarande som konsument här i Sverige 3 års reklamationsrätt. Det torde vara ganska enkelt på en skrivare och se om felet beror på en felaktig toner eller inte, vilket underlättar det beviskrav man har på sig som konsument.