ntel® HD Graphics 4600 på i5 4670 problem, ingen bild?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2012

ntel® HD Graphics 4600 på i5 4670 problem, ingen bild?

Får ingen bild när jag kopplar skärmen via mitt msi z87-g43 varken hdmi eller dvi, får endast bios bilden och kan gå in i bios men windows laddas inte in och datorn startar om och om hela tiden tills man antingen går in i bios eller stänger av den? När jag kopplar till "extern" gfx fungerar det, har ändrat inställningarna i bios och uppdaterat till senaste bios? När jag försöker installera drivrutiner för HD4600 i windows står det att jag ej har de?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Kolla att det ingererade grafikkortet är aktiverat i BIOS.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av watercooling85:

Får ingen bild när jag kopplar skärmen via mitt msi z87-g43 varken hdmi eller dvi, får endast bios bilden och kan gå in i bios men windows laddas inte in och datorn startar om och om hela tiden tills man antingen går in i bios eller stänger av den? När jag kopplar till "extern" gfx fungerar det, har ändrat inställningarna i bios och uppdaterat till senaste bios? När jag försöker installera drivrutiner för HD4600 i windows står det att jag ej har de?

är det det ända grafikkort du har i datorn? har du externt då är det det grafikkortet som startar upp först

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av betan:

Kolla att det ingererade grafikkortet är aktiverat i BIOS.

Det är det har testat med hdmi, dvi samt vga får bild endast i bios inget annat, datorn startar om. Har testat med ett 7950 får bild från det direkt, har testat även när jag kopplat ur det