AMD skjuter upp spelpaket med Radeon R9 290X och Battlefield 4

Permalänk
Melding Plague

AMD skjuter upp spelpaket med Radeon R9 290X och Battlefield 4

Förbokningarna av spelpaketet Radeon R9 290X med Battlefield 4 kommer inte att inledas den 3 oktober. Istället skjuts erbjudandet upp till ett senare tillfälle.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Då var det dags för AMD att klocka sina R9 290X för dom klådde visst inte GTX780/TITAN än.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Lär ändå inte spela någon större roll angående 290x, eller hela serien för den delen. Ett spel i beta + ny serie? Bara och packa ihop (speciellt om du kör CrossFire).

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Nohooooo!!! jag som är så taggad xD hoppas de kommer snart iaf, vill säkra mig en kopia av kortet! spelet skiter jag i.

Permalänk
Inaktiv

Bra då kan jag slänga pengar på andra saker. Nu när jag tänker efter så kommer jag inte köpa nytt grafikkort från AMD, nästa blir ett Nvidia. Jag likställer AMD grafikkort med drivrutiner som kraschar i skrivbordsläge läge, och deras avinstallations program för drivrutiner som gjort sig känt för att sabba Windows 8.

Permalänk
Medlem

Varför ska alltid vi bli lägst prioriterade?
Sverige är väl ändå de som köper mest teknik per capita? >.<

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

AMD inte bra på att planera saker och ting.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Vad synd! Nog för att det säkert inte kommer att dröja så länge efter det tidigare utsatta datumet innan det börjar dyka upp prestandatester.

Men ska bli kul att se hur det(dom) presterar.

Permalänk
Medlem

AMD = Always More Delays?

Spelar ingen roll för mig personligen, men lite pinsamt tycker jag allt att det är.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Jahapp, jag som såg fram emot det på onsdagen. Blir ju tokig om jag ej får tag på ett kort innan BF4.
Det enda positiva är väl att man hinner få ta del av prestandatester isof innan man beställer.

Permalänk
Medlem

Jaha.. det var ju värdelöst.
Helt kasst om de släpper det flera månader efter BF4. Jag är iaf en av dem som vill ha BF4 på release, samt grafikkortet och dealen att få BF4 bundlat var ju nice. Kasst å behöva paya båda separat nu.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

ÅÅ suck hoppas att alla korten kommer snart- blir nog dock ett vanligt 290 för min del. 4750kr för x varianten är lite mycke, hade vart bättre med dollar priset på 3800kr för ett 290x

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klappa:

Bra då kan jag slänga pengar på andra saker. Nu när jag tänker efter så kommer jag inte köpa nytt grafikkort från AMD, nästa blir ett Nvidia. Jag likställer AMD grafikkort med drivrutiner som kraschar i skrivbordsläge läge, och deras avinstallations program för drivrutiner som gjort sig känt för att sabba Windows 8.

Så du menar att du tror att det är så och då blir det alltså så?

Skrivet av Superlight:

AMD inte bra på att planera saker och ting.

Vad jag vet så är det sällan AMD inte håller en lansering.. Det är väl mest med Kaveri och nu 290X som det blir förseningar. Dessutom kan det bero på några helt andra än just AMD själva.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Då var det dags för AMD att klocka sina R9 290X för dom klådde visst inte GTX780/TITAN än.

Sitter du på resultat från prestandatester eller vad menar du? Om du nu inte gör det så tycker jag du ska hålla mun

OnT: Det var ju lite synd att det blir försenat då. Tråkigt för alla som tänkt köpa kortet. Själv väntar jag nog ett tag till, tycker prestandan i mitt gamla 570 duger ett tag till.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Bra då kan jag slänga pengar på andra saker. Nu när jag tänker efter så kommer jag inte köpa nytt grafikkort från AMD, nästa blir ett Nvidia. Jag likställer AMD grafikkort med drivrutiner som kraschar i skrivbordsläge läge, och deras avinstallations program för drivrutiner som gjort sig känt för att sabba Windows 8.

Alltid kul att läsa personers signatur efter ett sånt här inlägg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pussmunnen:

Alltid kul att läsa personers signatur efter ett sånt här inlägg.

Läs noggrant! Hur skulle jag annars påpeka dessa om jag inte äger ett AMD-kort. Jag skrev "nästa" grafikkort blir ett Nvidia inte ett AMD. Vore det inte för dessa problem så skulle jag inte tveka att köpa AMD igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klappa:

Läs noggrant! Hur skulle jag annars påpeka dessa om jag inte äger ett AMD-kort. Jag skrev "nästa" grafikkort blir ett Nvidia inte ett AMD. Vore det inte för dessa problem så skulle jag inte tveka att köpa AMD igen.

Ändrar fortfarande inte det faktum att du generaliserar ett märke som du antingen inte har någon erfarenhet av eller helt enkelt tror att bara för att du har haft problem så betyder det att alla har det. Vilket inte stämmer. Har själv haft absolut noll problem med mitt AMD kort och dess drivrutiner. Det är mer än vad man kan säga om brorsans dator och hans GTX 660TI. Tänk om jag skulle gå ut och skriva att "Nvidia har skitdrivrutiner.." bara för hans krånglar?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Då var det dags för AMD att klocka sina R9 290X för dom klådde visst inte GTX780/TITAN än.

Ja, de bör ha en frekvens när de släpps, om inte AMD ställer in frekvensen på dem så kommer du ju inte fungera. Och nej, de kommer inte justera frekvensen för att klå Titan, de har tydligt yttrat att de inte riktar in sig på den marknaden, det har inte varit deras strategi på många år nu. Om de klår TItan så visst, kul. Men ingen insatt förväntar sig att 290X på allvar är tänkt att ta prestandakronan.

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Läs noggrant! Hur skulle jag annars påpeka dessa om jag inte äger ett AMD-kort. Jag skrev "nästa" grafikkort blir ett Nvidia inte ett AMD. Vore det inte för dessa problem så skulle jag inte tveka att köpa AMD igen.

Så du ändra din signatur från ett 580 till 6850, good for you. Oavsett 9 av 10 ggr någon klämmer ur sig något så passt negativt brukar dom sitta på nån annan tillverkares produkter.

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Sitter du på resultat från prestandatester eller vad menar du? Om du nu inte gör det så tycker jag du ska hålla mun
.

Nej tyvärr sitter jag inte på ett sådant... Men man vet aldrig

Det vore väll faaaaAn, om inte AMD kunde se till att R9 290X kunde klå både 780 samt TITAN till ett bra pris en bit under 5000:-... Skulle vara bra för marknaden. Nvidias kort är åthel.... för dyra idag.

Skulle ju vara kul om dom har skärpts sig på alla plan, så som drivrutiner, stuttering med mera.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Ändrar fortfarande inte det faktum att du generaliserar ett märke som du antingen inte har någon erfarenhet av eller helt enkelt tror att bara för att du har haft problem så betyder det att alla har det. Vilket inte stämmer. Har själv haft absolut noll problem med mitt AMD kort och dess drivrutiner. Det är mer än vad man kan säga om brorsans dator och hans GTX 660TI. Tänk om jag skulle gå ut och skriva att "Nvidia har skitdrivrutiner.." bara för hans krånglar?

Nu får du ta och ge dig! Att AMD's avinstallationsprogram för drivrutiner sabbar Windows 8 är mycket riktig sant. Jag kan ge dig många källhänvisningar till det. Att AMD inte gått ut med ett officiellt uttalande om det visar att de inte bryr sig ett skvatt om sina användare.

Drivrutinskrascher i desktop speciellt vid surfning är det nog inte alla som upplever men vi är en del. Möjligt att Nvidia har andra problem men gå inte och tro att jag är så dum och köper ett AMD igen efter alla dessa problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pussmunnen:

Så du ändra din signatur från ett 580 till 6850, good for you. Oavsett 9 av 10 ggr någon klämmer ur sig något så passt negativt brukar dom sitta på nån annan tillverkares produkter.

Stod annars att han hade ett GTX 660TI i datorn innan.

Skrivet av Klappa:

Nu får du ta och ge dig! Att AMD's avinstallationsprogram för drivrutiner sabbar Windows 8 är mycket riktig sant. Jag kan ge dig många källhänvisningar till det. Att AMD inte gått ut med ett officiellt uttalande om det visar att de inte bryr sig ett skvatt om sina användare.

Drivrutinskrascher i desktop speciellt vid surfning är det nog inte alla som upplever men vi är en del. Möjligt att Nvidia har andra problem men gå inte och tro att jag är så dum och köper ett AMD igen efter alla dessa problem.

Haha. Bara för att du ändrat att du har ett HD6850 istället för GTX 660TI i din signatur så betyder det inte att du har rätt. Har själv haft Windows 8 innan och jag hade absolut inga problem att avinstallera och installera om nya drivrutiner. Någonsin slagit dig att det kan ha och göra med ev. andra problem än AMDs drivrutiner? Bara för att det finns fler än dig som har samma problem så betyder det inte att AMDs drivrutiner är trasiga. Sedan aldrig mer AMD? Hade jag tänkt på det viset så hade jag inte haft en dator längre eftersom jag hade bojkottat alla märken som någonsin funnits tillslut. Alla märken har sina egna problem med vissa saker. Intel har tex. inte kunnat lansera ett moderkort på länge som är stabilt. Nvidia har vid flertalet tillfällen lanserat felaktiga drivrutiner varav en del brände din grafikkort (GTX 590). AMD har problem med MS. etc. etc. etc. etc.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Nu får du ta och ge dig! Att AMD's avinstallationsprogram för drivrutiner sabbar Windows 8 är mycket riktig sant. Jag kan ge dig många källhänvisningar till det. Att AMD inte gått ut med ett officiellt uttalande om det visar att de inte bryr sig ett skvatt om sina användare.

Drivrutinskrascher i desktop speciellt vid surfning är det nog inte alla som upplever men vi är en del. Möjligt att Nvidia har andra problem men gå inte och tro att jag är så dum och köper ett AMD igen efter alla dessa problem.

Det klassiska. Jag har haft stora problem med ett GTX 660 som jag köpte till min flickvän. Hade jag varit som du hade jag aldrig köpt nVidia igen. Nä hade jag varit som du så hade jag nog lagt ner det där med datorer helt då jag inte hade kunnat köpa något från Intel, AMD, nVidia med flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Nej tyvärr sitter jag inte på ett sådant... Men man vet aldrig

Det vore väll faaaaAn, om inte AMD kunde se till att R9 290X kunde klå både 780 samt TITAN till ett bra pris en bit under 5000:-... Skulle vara bra för marknaden. Nvidias kort är åthel.... för dyra idag.

Skulle ju vara kul om dom har skärpts sig på alla plan, så som drivrutiner, stuttering med mera.

Håller med, Nvidias kort är bra, inget att snacka om, men dyra. Jag personligen tycker man får mer valuta för pengarna med ett amd kort.

Intel cpun är dyrare men bättre, inte mer prisvärd.

Övervägen nästa amd kavari cpu när den kommer med, känns som ett val i rätt riktning för framtiden för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Varför ska alltid vi bli lägst prioriterade?
Sverige är väl ändå de som köper mest teknik per capita? >.<

Vi entusiaster måste straffa företag som gör på detta vis med bojkottning så att de förstår att de inte kan göra hur de vill utan konsekvenser. Microsoft nu t.ex som valt att skjuta upp Xbone lanseringen till mars 2014 i Sverige och skala av funktioner.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Nej tyvärr sitter jag inte på ett sådant... Men man vet aldrig

Det vore väll faaaaAn, om inte AMD kunde se till att R9 290X kunde klå både 780 samt TITAN till ett bra pris en bit under 5000:-... Skulle vara bra för marknaden. Nvidias kort är åthel.... för dyra idag.

Skulle ju vara kul om dom har skärpts sig på alla plan, så som drivrutiner, stuttering med mera.

Vi får se helt enkelt! Ser fram emot testerna

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Moderator
Moderator

Väldigt trist, svårt att se det som att något trivialt ligger bakom när det handlar om sådant de slagit så hårt på trumman om.

Skrivet av Tumnus:

Ändrar fortfarande inte det faktum att du generaliserar ett märke som du antingen inte har någon erfarenhet av eller helt enkelt tror att bara för att du har haft problem så betyder det att alla har det. Vilket inte stämmer. Har själv haft absolut noll problem med mitt AMD kort och dess drivrutiner. Det är mer än vad man kan säga om brorsans dator och hans GTX 660TI. Tänk om jag skulle gå ut och skriva att "Nvidia har skitdrivrutiner.." bara för hans krånglar?

Fast du har ju skapat åtminstone två-tre trådar där det är problem.

Skrivet av DunderHoken:

Nej tyvärr sitter jag inte på ett sådant... Men man vet aldrig

Det vore väll faaaaAn, om inte AMD kunde se till att R9 290X kunde klå både 780 samt TITAN till ett bra pris en bit under 5000:-... Skulle vara bra för marknaden. Nvidias kort är åthel.... för dyra idag.

Skulle ju vara kul om dom har skärpts sig på alla plan, så som drivrutiner, stuttering med mera.

Skrivet av Qwal:

Håller med, Nvidias kort är bra, inget att snacka om, men dyra. Jag personligen tycker man får mer valuta för pengarna med ett amd kort.

Intel cpun är dyrare men bättre, inte mer prisvärd.

Övervägen nästa amd kavari cpu när den kommer med, känns som ett val i rätt riktning för framtiden för mig.

Vilka priser och produkter syftar ni på då? Exempelvis 770 GTX och 7970 GHz ligger ju väldigt jämt både i pris och prestanda i nuläget, något kommande sänkningar från AMD förmodligen kommer ändra lite på igen dock. Samma sak 7950 Boost mot 760 GTX, där det senare generellt kostar lite mer men samtidigt presterar lite bättre.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Väldigt trist, svårt att se det som att något trivialt ligger bakom när det handlar om sådant de slagit så hårt på trumman om.

Fast du har ju skapat åtminstone två-tre trådar där det är problem.

Pinsamt minst sagt, hur har man energi att försvara företag som man inte har någon koppling till öht med falska argument?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Väldigt trist, svårt att se det som att något trivialt ligger bakom när det handlar om sådant de slagit så hårt på trumman om.

Fast du har ju skapat åtminstone två-tre trådar där det är problem.

Vilka priser och produkter syftar ni på då? Exempelvis 770 GTX och 7970 GHz ligger ju väldigt jämt både i pris och prestanda i nuläget, något kommande sänkningar från AMD förmodligen kommer ändra lite på igen dock.

Japp. Som sagt alla märken har sina problem. Mitt MSI Z77A-GD55 har totalt lagt av. Kommer jag att sluta köpa MSI produkter? Absolut inte.. För det kan ha varit något jag gjort..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Vilka priser och produkter syftar ni på då? Exempelvis 770 GTX och 7970 GHz ligger ju väldigt jämt både i pris och prestanda i nuläget, något kommande sänkningar från AMD förmodligen kommer ändra lite på igen dock. Samma sak 7950 Boost mot 760 GTX, där det senare generellt kostar lite mer men samtidigt presterar lite bättre.

780 / TITAN som jag nämt i mina inlägg. Speciellt TITAN. FÖR dyrt helt enkelt. Punkt slut.

Sedan får var och en tycka sitt...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz