Nvidia släpper Geforce 331.40 inför Battlefield 4 Beta

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce 331.40 inför Battlefield 4 Beta

Förväntansfulla skrivbordssoldater håller andan inför startskottet till betatestningen av Battlefield 4. Nvidia är med på noterna och släpper tillhörande drivrutiner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Testa testa testa....

Permalänk

Kom igen nu AMD och håll tidsschemat för en gångs skull!
Det är ert spel det här!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas att dem lever upp till maximal stabilitet, har varit lite si och så på sistonde.

Permalänk
Medlem

sweet

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Inaktiv

Heja gröna laget!

Permalänk
Avstängd

Om någon använder 327.24 (developer drivrutinen) så säg gärna ifrån om ni märker någon märkbar skillnad.

Permalänk
Medlem

Vågar man?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Vågar man?

varför inte?

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Avstängd

nvidia levererar som vanligt

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Amd är bäst. Nej, Nvidia är bäst. Bla bla bla and so on.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Vågar man?

Yolo

Permalänk

Har ju precis skaffat ett 7970, just för BF4 (och till GTAV när det väl kommer)! En liten uppgradering från mitt HD5770 :P!
Har aldrig haft problem med varken kort eller drivers från AMD, så förväntar mig inte några problem nu heller!

Come on AMD, don't dissapoint me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

varför inte?

Det var en gång då kort ur 500 och 400 serien brann upp;D

Skrivet av foxzox7:

Jag håller med dig

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Jag förhandsbokar ALDRIG spel nuförtiden och jag hoppas ni andra också slutar upp med detta eftersom det skadar spelindustrin.

Permalänk
Medlem


nVidia först ut?

AMD Gaming evolved mitt rumphål...(jo jag har ett 7950)

Permalänk
Medlem

Kommer bara installera denna om BF4 krånglar

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Vart ska man beställa bf4 för billigaste pris?

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag vågar att använda beta drivrutin igen. Innan när jag hade en GTX 560 Ti så installerade jag en beta drivrutin och det gjorde att gpu:n blev väldigt varmt och färgerna i BF3 blev helt galet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

ärligt talat efter bf3 så har jag inte brytt mig om 4 över huvudtaget har inte sett någon information om 4 sedan tror det var maj

Permalänk
Medlem

Bra "timat" som vanligt, blir nice att se hur datorn klarar av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Vart ska man beställa bf4 för billigaste pris?

Origin Mexico. 250 Kr för standard, 200 Kr för premium

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Jag förhandsbokar ALDRIG spel nuförtiden och jag hoppas ni andra också slutar upp med detta eftersom det skadar spelindustrin.

Men man kan ju inte få Digital Deluxe Edition om man inte förhandsbokar.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Vet inte om jag vågar att använda beta drivrutin igen. Innan när jag hade en GTX 560 Ti så installerade jag en beta drivrutin och det gjorde att gpu:n blev väldigt varmt och färgerna i BF3 blev helt galet.

4xx och 5xxx GeForce grafikkort ska bara hålla sig till 314.22 annars blir det problem med dom. Allvalrigt talat så borde SweClockers göra en artikkel om det här då det finns otaliga trådar på internet om detta problem, blandt annat på NeoGaf och Overclock.net!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stn1337:

Jag förhandsbokar ALDRIG spel nuförtiden och jag hoppas ni andra också slutar upp med detta eftersom det skadar spelindustrin.

Lärde du dig den hårda vägen av Rome II?

Som tur är med BF4 så kommer ju betan vara väldigt lik den färdiga produkten, alltså, gillar man betan köper man spelet, gillar man inte betan köper man inte spelet

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Origin Mexico. 250 Kr för standard, 200 Kr för premium

Går det att beställa från svergie ? och isf vilket proxyprogramm ska man använda ? Är det säkert ?

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

4xx och 5xxx GeForce grafikkort ska bara hålla sig till 314.22 annars blir det problem med dom. Allvalrigt talat så borde SweClockers göra en artikkel om det här då det finns otaliga trådar på internet om detta problem, blandt annat på NeoGaf och Overclock.net!

Inga problem för mig. Kör ALLTID senaste beta/release.

Skulle dom mot förmodan brinna eller flyga iväg, så måste nog jag köpa mig 2st 780 Annars väntar jag snällt på nästa generation från gröna samt röda laget.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag vill ha english installer inte international, vill inte ha på svenska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

4xx och 5xxx GeForce grafikkort ska bara hålla sig till 314.22 annars blir det problem med dom. Allvalrigt talat så borde SweClockers göra en artikkel om det här då det finns otaliga trådar på internet om detta problem, blandt annat på NeoGaf och Overclock.net!

Problem med drivrutiner löses till nästa version.. Det finns ingen risk att köra dessa drivrutiner, eh.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:


nVidia först ut?

AMD Gaming evolved mitt rumphål...(jo jag har ett 7950)

beror väl på hur man ser på det. AMD har ju jobbat tight med DICE under hela produktionen av BF4 så det är mycket möjligt att att optimeringar redan är på plats sedan förra drivrutinen. Att NVIDIA går ut med en specifik drivare dagen före betan gör ju knappast AMD korten sämre per automatik