Hjälp nybörjare med addons till raspbmc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Hjälp nybörjare med addons till raspbmc.

Jag har precis beställt min första rpi och ska lägga in raspbmc. Det jag undrar över är när man ska lägga in en tredjeparts addon i zipformat, hur gör jag då? På xbmc på pc så laddar man ju bara hem zipfilen och letar upp den via xbmc och installerar zipfilen. Gör man på samma sätt när det gäller rpi:n eller måste man knacka kod för att installera den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Du kan ladda ner addons i XBMC på en Pi också, eller ladda ner på datorn och lägga över på en usbsticka för att sedan sätta i den i Pi'n och välja installera från zipfil.

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Finns en meny som heter addons, twitch och svtplay finns då där iaf

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av MatteN:

Du kan ladda ner addons i XBMC på en Pi också, eller ladda ner på datorn och lägga över på en usbsticka för att sedan sätta i den i Pi'n och välja installera från zipfil.

Ok, tack för snabbt svar. Är det bara att stoppa in random usb sticka i datorn och kopiera zipfilen och sedan in i rpi:n eller ska den formateras på nått speciellt sätt innan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Behöver nog inte göra nån formatering, jag har kört med stickor som haft FAT32, EXfat och NTFS.

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Såhär gjorde jag för att få tillgång till massvis med addons

“Listen, smile, agree, and then do whatever the f*ck you were gonna do anyway.” - Robert Downey Jr.