Grafikprestanda i Battlefield 4 Beta

Permalänk
Medlem

Kan man köra i high med 580 lightning XE 3GB och i7 2600k i 4.5GHz?

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart för mig med EVGA 570 SLI och en i5 2500K på 4,2 ghz. Borde köpt ett 590 för två år sedan istället för SLI nu när det verkar spela så stor roll med minnet på grafikkortet. Kommer inte ens ihåg vad som var bra med SLI? Aja blir väl bara till att testa ett nytt AMD kort om dom nu kommer ut i tid

Enligt CPU testen som gjorts så klarar jag väl mig bra på min i5 fortfarande? Kan förvisso klocka upp den mer. Men enligt testerna var det ju inte mycket skillnad mot nya i5.

Finns det någon fördel att ha Windows 8 istället för 7 i spelet?

Permalänk
Medlem

Det är en sak som jag alltid undrat, gör motion blur spelet mer krävande? Bör man stänga av eller på motion blur om man har en sämre dator?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Har spelat enormt mycket BF3. Är det bara jag som känner att BF3 känslan och vad det heter inte ens syns i BF4? Känns som ett helt annat game, andra ljud. Inte lika "guppigt" med HUD osv. Kommer inte köpa BF4, fick inte "sting" känslan av det

Ljudet är bedrövligt om man jämför med BF3. Detta måste ändras!

Nu har jag redan förbokat BF4 men med tanke på hur illa spelkänslan och responsiviteten är i betan lär jag fortsätta med BF3 ett bra tag till. I alla fall tills DICE plåstrar om deras senaste alster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emchenn:

Kan man köra i high med 580 lightning XE 3GB och i7 2600k i 4.5GHz?

Jag kör light och mesh på medium med ssao. Resten är inställt på high med min rigg (se sign), fps ligger runt 60.
Du borde få samma prestanda om du har ungefär samma klockning på grafikkortet.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Ähh jag får nöja mig med 69-80 fps i Medium med mitt 660Ti, mina krav är inte högre än så

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av brillorm:

Ljudet är bedrövligt om man jämför med BF3. Detta måste ändras!

Nu har jag redan förbokat BF4 men med tanke på hur illa spelkänslan och responsiviteten är i betan lär jag fortsätta med BF3 ett bra tag till. I alla fall tills DICE plåstrar om deras senaste alster.

Du citerar det ganska snällt. Det är bortom bedrövligt. Det är totalt oigenkännligt. Det känns som ett helt annat spel av annan utgivare. Resterande följer ju en viss "tråd". Inte ens rekylen är i närheten lik. Visst, det är en beta. Men BF3 betan fick mig att köpa BF3. BF4...naa, Jag låter alla andra ta smällen av en ny release!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Läste men det fastnade uppenbarligen inte.
Lite kul att testa på gamla riggar.

Kan ju inte hålla mig då jag inte har något annat att spela på just nu. Så gamm härk rigg med killer gpu's blev det

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Arvidbergstedt:

Det är en sak som jag alltid undrat, gör motion blur spelet mer krävande? Bör man stänga av eller på motion blur om man har en sämre dator?

Svar ja. du bör stänga av motion blur

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart med mitt 7970 Ghz och Q6600@3,2Ghz

Bf4 behöver CPU kraft!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Hjälpsam

Såg att det kunde hjälpa att sänka proriteten på BF4 processen till låg, värt att testa.
Det har också hjälpt en del att uppdatera DirectX.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

kör med ett gtx 780 classified och i5 3570k @ 4.2ghz och fps:en hackar mellan 30 och 45 hela tiden på low. ja, det är beta, men det här är åt h*****e. man vill ju veta hur det kommer funka när det kompletta spelet släpps sen innan man köper det. min brorsas dator som bara har skräp i burken ligger på stabil 50 fps, skitskumt.

Permalänk
Medlem

55 fps i medel på MEDIUM med mitt HD6970, kul.

Permalänk
Medlem

Ni som påstår att BF4 ser ut att bli CPU-krävande, Vad bör man ha för klock på sin CPU för att gå heeelt safe på den biten? Min 3570K ligger just nu på 4,5Ghz. Är det mer än vad ni tror behövs, är det som förväntat, eller bör jag pressa den ytterligare för att gå safe?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk

har inga problem med datorn i sign 780 och 2600k, allt på high inge fps problem förutom "loadlag" ibland typ var 3-4 min

Har någon problem med att joina en server och fastnar på loadscreen så uppdatera punkbuster, gjorde det och nu fastnar jag aldrig i loading screen

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Jag kör light och mesh på medium med ssao. Resten är inställt på high med min rigg (se sign), fps ligger runt 60.
Du borde få samma prestanda om du har ungefär samma klockning på grafikkortet.

Okej tack för svaret! Har i princip samma burk som dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Dags att klocka crossfire korten då.... Fan varför köpte jag 1440p.. Kommer bli dyrt att spela på max.

Själv köpte jag 2st 780 för att driva runt spelet i surround men då så tar det mer än 3gb vram på ultra.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H

Permalänk

Tror ni detta spelet kommer funka på mitt förra graffe som sitter i min andra dator nu? Ett gtx 460 oc? Och en phenom ii x4 955

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Här har ni något som kan hjälpa enormt mycket! Ladda ner NVIDIA 320.49 WHQL, gör en clean install, reboota datorn.
Jag testade detta, det hjälpte hyfsat bra!

Permalänk
Medlem

Provade precis betan en sväng, kändes trevligt. Låg på 65-80 FPS Preset high 2560x1440 med datorn i sign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ni som påstår att BF4 ser ut att bli CPU-krävande, Vad bör man ha för klock på sin CPU för att gå heeelt safe på den biten? Min 3570K ligger just nu på 4,5Ghz. Är det mer än vad ni tror behövs, är det som förväntat, eller bör jag pressa den ytterligare för att gå safe?

Jag tror det inte har så stor betydelse.. Link below

http://www.sweclockers.com/recension/17493-intel-core-i7-4960x-ivy-bridge-e/12#pagehead

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

Det är väll konsol anpassat för playstation 3-4 och då körs det bättre på svagare hårdvara.

Permalänk

Är det någon idé att testa BF4 om man sitter på en i5-2500k 4,2ghz och gtx 580 med "bara" 1536 minne? Tyckte nyss min burk var ett monster men nu börjar den halka efter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabknugen:

kör med ett gtx 780 classified och i5 3570k @ 4.2ghz och fps:en hackar mellan 30 och 45 hela tiden på low. ja, det är beta, men det här är åt h*****e. man vill ju veta hur det kommer funka när det kompletta spelet släpps sen innan man köper det. min brorsas dator som bara har skräp i burken ligger på stabil 50 fps, skitskumt.

IoM att kortet är Classified så kan det ju i själva verket vara ett får i vargakläder, typ gtx 710. I vilket fall som helst så fick ditt inlägg mig att fundera på om jag får en modern burk helt gratis om jag tömmer sopkorgen i den. Nån som kan verifera ?

Nej men, hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Skrivet av oi:

IoM att kortet är Classified så kan det ju i själva verket vara ett får i vargakläder, typ gtx 710. I vilket fall som helst så fick ditt inlägg mig att fundera på om jag får en modern burk helt gratis om jag tömmer sopkorgen i den. Nån som kan verifera ?

Nej men, hoppas det löser sig för dig.

Vad jiddrar du om?

Permalänk
Medlem

När börjar det dyka upp på Origin idag?

Jag ser inte Betan i Mina Spel på Origin just nu

Permalänk
Medlem

1600x900 eller 1024x 720 i upplösning på 27tums skärm och allt på Low förutom Mesh Quality som skall stå på Ultra. Där har ni settings som ni skall köra med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabknugen:

Vad jiddrar du om?

hehe, skämtar med dig

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna köra bf4 i ultra med min setup?
Kolla signaturen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadassH:

Kommer jag kunna köra bf4 i ultra med min setup?
Kolla signaturen

Nepp, här behöver uppgraderas!

Ja, det kommer funka. Det är klart att den kan droppa lite här och var, men att spela på Ultra är inget märkvärdigt.

Dold text
Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"