Kan nån förklara varför IGD-2D (2700k) bilden är skarpare än mitt ATI HD 5770?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004

Kan nån förklara varför IGD-2D (2700k) bilden är skarpare än mitt ATI HD 5770?

Hur kan det vara möjligt? Är det drivrutinerna? Upplever dessutom att färgtemperaturen är annorlunda.

Keep it up!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Kör du VGA-sladd till bildskärmen? Alla D/A-omvandlare är nämligen inte stöpta i samma form.

Om det trots allt är digitalt så måste det vara en inställningsfråga - Saker som kan skilja är t.ex. upplösning (som du säkert redan kollat) eller färgrymd (RGB vs yCbCr) som du hittar i grafikdrivrutinens inställningsprogram. Färgrymden påverkar dock egentligen inte skärpan, men det kan ge dålig kontrast så att bilden ser lite dimmig ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av dagbro:

Kör du VGA-sladd till bildskärmen? Alla D/A-omvandlare är nämligen inte stöpta i samma form.

Om det trots allt är digitalt så måste det vara en inställningsfråga - Saker som kan skilja är t.ex. upplösning (som du säkert redan kollat) eller färgrymd (RGB vs yCbCr) som du hittar i grafikdrivrutinens inställningsprogram. Färgrymden påverkar dock egentligen inte skärpan, men det kan ge dålig kontrast så att bilden ser lite dimmig ut.

DVI.

Jag har inte ställt om något kör standard på båda. Vart ställer man in RGB vs yCbCr? Jag hittar det inte ATI's inställningar?

Jag upplever att pixlarna ändrar form på en så subtil nivå att bilden upplevs annorlunda.

Keep it up!