Permalänk

Det här är ju helt sjukt! Modigt att plasdippa ett modekortet så som är så fint. Vad blir chassit för färg tror?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Det här är ju helt sjukt! Modigt att plasdippa ett modekortet så som är så fint. Vad blir chassit för färg tror?

Tack!
Chassit kommer bli mattvitt, med lite svarta detaljer. sedan kommer resten av allt bli Vitt/Svart/Grönt!

Går långsamt just nu, mycket i skolan, jobbet så fritid finns det inte super mycket av! bör lätta upp om en vecka!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Tack!
Chassit kommer bli mattvitt, med lite svarta detaljer. sedan kommer resten av allt bli Vitt/Svart/Grönt!

Går långsamt just nu, mycket i skolan, jobbet så fritid finns det inte super mycket av! bör lätta upp om en vecka!

Okej coolt. Du ska väll inte plastdippa chassit också?
Jode massor som man ska gör, även om jag hade prioriterat rätt hade man ju inte hunnit. Istället sitter man här :/
Hyllar alla som ger tid att lägga upp

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Okej coolt. Du ska väll inte plastdippa chassit också?
Jode massor som man ska gör, även om jag hade prioriterat rätt hade man ju inte hunnit. Istället sitter man här :/
Hyllar alla som ger tid att lägga upp

Hade nog plastidippat chassit, om det inte vore så att det skaver av hyffsat lätt! Blir nog en annan trevlig vitt matt färg.
om du tittar i första inläggen så ser du hur chassit ser ut när det är plastidippat (var tvungen att testa)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Tänkte bjuda på en liten Teaser på sleeven.måste säga att det kommer bli GRYMT när det är klart! för er som ser slavrig krymtslang, så var det dubbelkablarna som blev jobbiga... måste nog byta ut den krymslangen.

Sleeve teaser1 by Oskar Wallin, on Flickr

Sleeve teaser2 by Oskar Wallin, on Flickr

Ha det bra alla!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Tänkte Kolla ifall det är någon som har några förslag på hur sjutton man ska sleeva Sata-strömmen? Klippa och göra egna, eller vad säger ni?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Tänkte Kolla ifall det är någon som har några förslag på hur sjutton man ska sleeva Sata-strömmen? Klippa och göra egna, eller vad säger ni?

Kolla på hur euf0ria har gjort kanske: #14050048

Snyggt jobbat hittills.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Kolla på hur euf0ria har gjort kanske: #14050048

Snyggt jobbat hittills.

Tack!, ska fixa till ordningen på mina sleevade kablar, så de lägger sig snyggt sedan ska jag som sagt skära ut hållare för dem.

Ja, hans bygge är otroligt fint! hans metod verkar ju ganska najs, får se om jag gör så eller helt enkel köper en vit färdig.. beror på om jag hinner få ihop allt tills den 31 december. det är ju som sagt ej synliga kablar, så det är inte prioritet 1.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Nu vill jag stolt presentera en ny sponsor till mitt project! Det är aquatuning.com som sponsrar mig med ett par Alphacool-radiatorer.
Fick precis hem dem och de kommer passa utmärkt i mitt bygge, det blir alltså två 280mm som ska kyla min 4770k. Åh vad jag ser fram emot att få testa dem live!

Klicka gärna in på Aquatunings hemsida, de har nästan allt när det kommer till vattenkylning. Supporten är utmärkt och personalen trevlig!

Lite tråkig bild tyvärr, kommer snyggare bilder när allt är inmonterat i chassit! men här ser ni mina fittings jag kommer använda till bygget!

Aquatuning - Alphacool Rad 280mm by Oskar Wallin, on Flickr

Sitter och överväger om jag ska färga själva insidan grön, eller blir det för mycket tro :/.

Imorgon ska jag till Plåtslagaren som ska ta fram ett nytt heltäckande motherboard tray, så jag får ett renare utseende på bygget.

Ha det bra!!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Nu är chassit inlämnat till Plåtslagare för att skära ut en ny täckplåt som ska ligga under moderkortet.
Den kommer att täcka den bakre sidopanelen som lämnats synlig nu när Hårddiskburarna och Optiskahållarna är borttagna!

Kommer kunna fästa alla mina lagringsdiskar på baksidan av plåten så jag slipper hårdiskburar helt och hållet!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Hej alla! För det första så ber jag om ursäkt att det tagit så lång tid mellan uppdateringarna!

Här kommer en liten uppdatering av vad som är gjort de senaste veckorna.

Moderkortplåten är förlängd och täcker nu hela baksidan av chassit, detta för att täcka det fula hålrummet som blev när jag tog bort HDD burarna!

All vattenkylning är införskaffad det är en slim 280mm Radiator som ska sitta i toppen på chassit, samt en tjock 50mm som ska sitta i fronten.
En vanlig cylinder reservoar från EK samt deras 4.0 pump (Som verkar ha fått både ris och ros) får se om jag får vetting ljudnivåer. På CPUn sk det sitta ett Acrylic block från EK.

Fönstret i sidopanelen är uppskuret och jag väntar bara på att förgen ska torka, så jag ska sätta in fönstret!

Börjar skicka lite bilder.

IMG_8166 by Oskar Wallin, on Flickr

IMG_8139 by Oskar Wallin, on Flickr

IMG_8136 by Oskar Wallin, on Flickr

Jag ska påbörja montering av allt ikväll eller imorgon under dagen, och då kommer det komma en massa bilduppdateringar!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

En Liten mini Uppdatering, med en bild på det mesta icke elektronik samlat!

Planerar att dra igång med allt imorgon och förhoppningsvis rullar det imorgon kväll!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

hallå? händer inget med moderkortet om man sprayar? så de frittfram att spraya en slibrygga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

hallå? händer inget med moderkortet om man sprayar? så de frittfram att spraya en slibrygga?

Jag använder en speciell färg som är gummibaserad, Du bör ej testa detta om du inte är beredd att moderkortet kan gå sönder helt.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jag använder en speciell färg som är gummibaserad, Du bör ej testa detta om du inte är beredd att moderkortet kan gå sönder helt.

aha, lägg upp detta på galleri sedan med alla bilder på samma ställe sedan ser nice ut!

Permalänk
Medlem

Galet imponerande, hade inte en aning om att en delid kunde göra så pass stor skillnad! Bevakar tråden, riktigt spännande bygge!

Förresten, har du någon aning om det är lönt att delida en i5 3570K på luft, 4,4GHz OC, 1,2V? Peakar för tillfället 75-80°C efter ett par timmars prime95, aldrig över 65 i BF4.

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Nästan klar nu! bara lite mer sleeving att göra (Sleeven tog slut när jag råkade paja en kontakt till PCI-e

Tycker det börjar bli riktigt bra! som sagt ignorera de där osleevade kablarna vid grafikkortet samt extraströmmen till processorn, det ska fixas!

Tänkte inte tjata så mycket mer, utan lägger upp lite bilder år er!
 

Fläktarna är ju inte direkt tänkta som radiatorfläktar, men jag måste säga att de fungerar väldigt bra!
Datorn är ljudlös och processorn ligger runt 45 grader i load på 1.3v (Nu e det dags att börja klocka lite!)

Kör Corsairs SSDer i stripe för att få ut fina benchmarks, det går rasande fort iaf!

Jag vill samtidigt presentera Corsair som sponsor!

Corsair sponsrar detta bygget med Två neutron GTX 120Gb SSDer,
Dominator Platinum RAM samt AF 140mm till allt som behöver kylning.

Får se om jag kommer in med sista upplägget imorgon och fixar till byggloggen, fixar ett galleri och sådant. Beror på hur mycket det är med nyårsfirandet!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Otrooooooooooligt snyggt! +1

Dock så antar jag att PCI-E kontakten inte är sleevad eller ska den vara svart gul? :3

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Otrooooooooooligt snyggt! +1

Dock så antar jag att PCI-E kontakten inte är sleevad eller ska den vara svart gul? :3

Den ska sleevas jag lyckades ta sönder extendern jag använde när jag skulle ta bort den existerande sleeven haha. måste beställa lite mer sleeve!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tack!

UPS kom imorse förbi med lite klappar från Corsair! Mina Dominator Platinum minnen!

Jag benchade dem i hela ~30.000MB/s Read/write/copy! Helt galet!

Grym byggkvalitet på dessa, Sjukt bra känsla!

Tack till Corsair och killarna där som gjorde detta möjligt!! (Ni vet vilka ni är)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Då är Projektet avslutat!
Varit väldigt kul att hålla på med det! Nu börjar planeringen för nästa som jag hoppas bli klar med till DH Summer 2014!
Här kommer lite bilder för er! Låter dessa prata istället!

Stort tack till
Corsair
Sleeva.se
Aquatuning

Utan er hade detta projekt aldrig blivit lika bra som det blev!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Avstängd

Wow wow och åter wow! Min drömdator helt klart, säg ett pris jag köper den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Wow wow och åter wow! Min drömdator helt klart, säg ett pris jag köper den

haha, Tack!

Inget aktuellt nu dock! kanske frammåt hösten när Haswell -E kommer

Ska se om jag kan lägga upp en projekt beskrivning för Mitt nästa projekt inom nån vecka!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt

finner inte ord !

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Sjukt snyggt

finner inte ord !

Tackar!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt. Enda som saknas är en bit av vit akrylplast som backplate på grafikkortet. Personligen hade jag valt opak kylvätska. Men det är bara min smak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Väldigt snyggt. Enda som saknas är en bit av vit akrylplast som backplate på grafikkortet. Personligen hade jag valt opak kylvätska. Men det är bara min smak.

jag vägde mellan den där Vätskan och den har jag nu, var nästan så att jag valde den där, men ville testa med en klar vätska först, får se om det blir ett byte sedan, eller möjligtvis att jag drar upp en liten separat GPU loop, har ju faktiskt plats för två radiatorer till!

Backplate skulle jag faktiskt kunna göra, jag har lite frostad Akryl kvar.

Frågan är ifall jag ska göra det eller börja planera mitt nästa projekt. har bara 5 månader på mig.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Riktigt snyggt!

Tackar! Håll utkik närmaste veckorna efter mitt nästa build

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."