Fractal Design gör mobilapp med förstärkt verklighet

Permalänk
Cylon

Fractal Design gör mobilapp med förstärkt verklighet

Den som är nyfiken på Fractal Designs datorlådor kan ladda ned en ny app för Android och Ios, som bland annat gör det möjligt att se virtuella chassin i hemmet.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

Måste bara testa, men coolt!

Permalänk
Medlem

Rätt smart faktiskt, se hur chassit ser ut i exempelvis tevebänken eller på hyllan bredvid skärmarna... Gillar sånt här!

Permalänk
Medlem

Grymt, sa Grisen !

Permalänk
Medlem

Redigt fräckt!

Hoppas det fungerar bättre än Illustrerad Vetenskaps app...

Det enda som är riktigt segt är att man tydligen måste ladda ner allt som finns i appen VARJE gång man startar den

Sen passar den ganska dåligt på min S2'a (Texter och menyer hamnar fel om jag inte håller den i vågrätt)
Kan inte heller lämna appen när den "Laddar ner data".

Permalänk
Medlem

Hehe, trodde faktiskt inte att detta skulle gå ifrån skrivbordet Trevligt

Permalänk
Medlem

Lång tid det ska ta att ladda ner då...

Permalänk
Medlem

Tänker mig att detta skulle kunna vara början på en ny form av support.
Felsökning för någon som behöver visas hur något skall kopplas etc.

Permalänk
Medlem

Inget för oss som kör windows 8 plattor eller Windows phone? Samma visa som vanligt tydligen

Permalänk
Medlem

Vart hämtar man detta då?

Permalänk
Medlem

Nice!

Denna är också rätt cool om ni missat den! (dock inget chassi )

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mclaren.McL...

O här är triggern

https://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/209084_1015103487...

Permalänk
Medlem

Riktigt usel applikation.
1. Tar 1 minut att välja spårk, liksom hur?
2. Visar allt fel, halva "hemsidan" är utanför bild, och man kan inte scrolla dit. Man får lägga telefonen ner.
3. Vill man se en bild så görs det med extern applikation. Orka pendla mellan galleri och denna appen hela tiden.
4. AR fungerar inte det minsta, det slår på kameran, sedan händer inget.
5. Trycker man bakåt efter att den laddat ner all app-data så laddar den ner allt från början. Och fort går det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Inget för oss som kör windows 8 plattor eller Windows phone? Samma visa som vanligt tydligen

Håller med dig även om det inte drabbar mig. Börjar bli riktigt trött på att app-utvecklare nästan enbart riktar in sig på en plattform för att efter några månader eller aldrig porta appen till andra OS (t.ex att alla gör iOS-appar men inga Android-appar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Vart hämtar man detta då?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tincan.frac...

https://itunes.apple.com/us/app/fractal-design/id657832588?mt...

Permalänk
Medlem

Funkar inte.

Permalänk
Avstängd

Inget man skulle orka använda.
Men lite småcoolt ändå.
Kul att dom även har lite mjukvaruutvecklare som får vara med och leka lite på ett hårdvaruföretag.

Man måste kunna ändra färg på chassit.

Permalänk
Medlem

Tur att min Nexus 7 har en kamera då! NOT!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Funkar inte.

Funkade *ganska* bra när jag körde direkt mot min skärm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Funkade *ganska* bra när jag körde direkt mot min skärm...

Hände inget när jag försökte.

Permalänk
Medlem

Men det där såg ju inte ut att vara i skala? Tappar rätt mycket nytta utan.

Permalänk
Medlem

Arbetspolaren testade med sin SGS 3, och det funkade fint (omän det tog ruskigt lång tid att ladda ned). Rätt tufft, särskilt att man kan förflytta sig inuti chassit också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Riktigt usel applikation.
1. Tar 1 minut att välja spårk, liksom hur?
2. Visar allt fel, halva "hemsidan" är utanför bild, och man kan inte scrolla dit. Man får lägga telefonen ner.
3. Vill man se en bild så görs det med extern applikation. Orka pendla mellan galleri och denna appen hela tiden.
4. AR fungerar inte det minsta, det slår på kameran, sedan händer inget.
5. Trycker man bakåt efter att den laddat ner all app-data så laddar den ner allt från början. Och fort går det inte.

1. Gör det inte alls
2. Inte för mig.
3. Sant, men jag finner det inte irriterande då det går snabbt och det skulle inte blivit mycket bättre om det gjort sin egna bildvisare.
4. Du måste hämta bilden så att den har en referens att gå efter. Fungerar förvånansvärt bra för mig när jag bara drog upp bilden på datorskärmen.
5. Inte när provade, men långsamt gick det.

Permalänk
Moderator
Skrivet av Toye666:

Inte helt smidigt för denna applikation men den har väl en front-facing? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Som man bäddar får man ligga.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Arbetspolaren testade med sin SGS 3, och det funkade fint (omän det tog ruskigt lång tid att ladda ned). Rätt tufft, särskilt att man kan förflytta sig inuti chassit också.

nu hann jag inte mer än skriva ut bilden, starta appen och märkte att det var bättre att ha mobilen "stående" för att få plats med chassit.
men hur kollar man inuti?
går man "inåt" mot chassit bara? fungerar det från alla vinklar?

Permalänk
Medlem

Intressant, den app ska jag allt testa i Samsung plattan.

Permalänk
Medlem

Fan så här borde alla chassi tillverkare ha ju

Permalänk
Medlem

Blev ju helt fel skala i a4. Står ingenstans hur man ska göra för att få rätt skala.

Edit: Om man skriver ut bilden i a4 så får jag att ett R4 ska vara 26 cm högt. Det är lite väl optimistiskt kanske.

Permalänk
Medlem

Inte kompatibel med min Nexus 7:a än.

Permalänk
Medlem

Fungerade faktiskt skitbra på min xperia Z tablet. Har lekt med detta i en halvtimme nu.
Det tog bara lite lång tid att ladda ner allt, men jag förstår inte varför alla har så mycket problem med det. Bara starta nedladdningen och lämna telefonen en stund?