Webhallen hur lång tid får det ta?

Permalänk
Medlem

Webhallen hur lång tid får det ta?

Hej webhallen

Jag har ett moderkort som jag tror är sönder. Har testat allt förutom att byte av cpu (för det kostar pengar om det inte är fel på varan) Så innan jag kontaktade webbhallen så hade datorn varit obrukbar i 3 dagag

detta svar fick jag

Från: Webhallens kundtjänst
Skickat: ‎torsdag‎ den ‎26‎ ‎september‎ ‎2013 ‎12‎:‎51
Till: __________________.com

Hejsan, Stefan!
Vänligen returnera varan till oss med utförlig felbeskrivning (på en
lapp med försändelsen) samt ordernummer "5003153" så kommer vi att
undersöka den och ta beslut om den skall bytas ut eller repareras.
Om du skickar in fler än en vara, vänligen inkludera en beskrivning för
varje produkt du returnerar så att vår returavdelning kan skilja dem åt.
Observera att om varan ej är defekt, eller om det beror på
handhavandefel, kan en avgift från 250 kr tas ut för Webhallens
testarbete. Avgiften kan dock komma att bli högre om den konstateras av
ett servicecenter.
Jag skickar ut en fraktsedel till dig som du kan fästa på paketet.
Därefter är det bara att lämna in försändelsen på ditt närmaste postombud.
Om du har ytterligare frågor utöver detta är du välkommen att ringa
eller maila oss på kundtjänsten så hjälper vi gärna till.
Det går givetvis även bra att ta ärendet till servicekassan i någon av
våra butiker, om du har vägarna förbi.
--
Med vänliga hälsningar / Best Regards
Mikael N

Hur lång tid ska det ta att få retursedlarna??? har skickat mail men inte fått något svar

ska man vara tvungen att vänta så här länge innan man ens kan skicka in varan? Man börjar ju fundera hur lång tid det kommer att ta innan jag får tillbaka ett utbytes kort.

Så min fråga hur lång tid ska ett ärende ta från första kontakt tills ärendet är avslutat i normala fall.

Med vänlig hälsning stefan

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Vet inte, men när jag returnerade en vara sist fick jag fraktsedel i emailen, som jag fick skriva ut och tejpa fast..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesese:

"... Om du har ytterligare frågor utöver detta är du välkommen att ringa
eller maila oss på kundtjänsten så hjälper vi gärna till. ..."

Om du tycker att det tagit lång tid att få fraktsedeln kanske du ska vända dig dit och höra om de missat att skicka den eller nåt?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Webhallen

Hej, returfraktsedeln skickades till dig samma dag 13:19, dvs ca 30 minuter efter mailet, ser det ut som.
Eftersom den uppenbarligen inte kommit fram ber jag kundtjänsten återkoppla till dig imorgon.

Jag ber om ursäkt för besväret.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesese:

Hej webhallen

Jag har ett moderkort som jag tror är sönder. Har testat allt förutom att byte av cpu (för det kostar pengar om det inte är fel på varan) Så innan jag kontaktade webbhallen så hade datorn varit obrukbar i 3 dagag

detta svar fick jag

Från: Webhallens kundtjänst
Skickat: ‎torsdag‎ den ‎26‎ ‎september‎ ‎2013 ‎12‎:‎51
Till: __________________.com

Hejsan, Stefan!
Vänligen returnera varan till oss med utförlig felbeskrivning (på en
lapp med försändelsen) samt ordernummer "5003153" så kommer vi att
undersöka den och ta beslut om den skall bytas ut eller repareras.
Om du skickar in fler än en vara, vänligen inkludera en beskrivning för
varje produkt du returnerar så att vår returavdelning kan skilja dem åt.
Observera att om varan ej är defekt, eller om det beror på
handhavandefel, kan en avgift från 250 kr tas ut för Webhallens
testarbete. Avgiften kan dock komma att bli högre om den konstateras av
ett servicecenter.
Jag skickar ut en fraktsedel till dig som du kan fästa på paketet.
Därefter är det bara att lämna in försändelsen på ditt närmaste postombud.
Om du har ytterligare frågor utöver detta är du välkommen att ringa
eller maila oss på kundtjänsten så hjälper vi gärna till.
Det går givetvis även bra att ta ärendet till servicekassan i någon av
våra butiker, om du har vägarna förbi.
--
Med vänliga hälsningar / Best Regards
Mikael N

Hur lång tid ska det ta att få retursedlarna??? har skickat mail men inte fått något svar

ska man vara tvungen att vänta så här länge innan man ens kan skicka in varan? Man börjar ju fundera hur lång tid det kommer att ta innan jag får tillbaka ett utbytes kort.

Så min fråga hur lång tid ska ett ärende ta från första kontakt tills ärendet är avslutat i normala fall.

Med vänlig hälsning stefan

Kolla ditt skräpmailfilter kanske?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

nu fick jag som svar att det kan ta upp till en vecka för att få fraktselarna. Den infon kan vara bra att få från början då det normalt inte tar mer än 1-2 arbetsdagar för ett brev. (har fortfarande inte fått några fraktsedlar) Då det är min sons speldator så har jag nu skavsår i öronen över att jag inte har skickat iväg moderkortet.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

nu fick jag som svar att det kan ta upp till en vecka för att få fraktselarna. Den infon kan vara bra att få från början då det normalt inte tar mer än 1-2 arbetsdagar för ett brev. (har fortfarande inte fått några fraktsedlar) Då det är min sons speldator så har jag nu skavsår i öronen över att jag inte har skickat iväg moderkortet.

Precis det kan ta upp till en vecka, det betyder inte att det behöver ta en vecka

Permalänk
Medlem

Be om att få en fraktsedel mailad till dig och skriv ut den, funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Hej idag fick jag fraktseden så jag kommer lämna in moderkortet i morgon (lördag)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Nu har det gått en vecka utan svar från webhallen angående mitt moderkort. Är det rimligt att det ska ta så lång tid.

webbhallen har inte svara på hur lång tid ett garantiärende i snitt tar. (Detta är info som dom har frågan är om dom vill svara på frågan. För det är ju så att något som man inte är bra på vill man inte informera om)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Nu har det gått en vecka utan svar från webhallen angående mitt grafikkort. Är det rimligt att det ska ta så lång tid.

Brukar ta upp emot 3 veckor från min erfarenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Nu har det gått en vecka utan svar från webhallen angående mitt moderkort. Är det rimligt att det ska ta så lång tid.

webbhallen har inte svara på hur lång tid ett garantiärende i snitt tar. (Detta är info som dom har frågan är om dom vill svara på frågan. För det är ju så att något som man inte är bra på vill man inte informera om)

För mig tog det ungefär en månad innan jag fick ringa och säga att de skulle skicka en till mailen istället. Hade då kontaktat de via mail 4 gånger.

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Brukar ta upp emot 3 veckor från min erfarenhet

Om det tar 3v så kommer de inte att ha några företags kunder kvar. (vilket företag kan vara utan fungerande IT i 3v) Kommer det att ta en vecka till då blir det tyvärr inga mer saker från Webbhallen. (Om de frågat mig innan detta så hade de fått en 5a på en 5 gradig skala. för att leverera när man beställer nya varor det kan dom.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

10 arbetsdagar är full normalt.

Permalänk
Medlem

du ska vara glad att du får din support på ditt språk......

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av sesese:

Om det tar 3v så kommer de inte att ha några företags kunder kvar. (vilket företag kan vara utan fungerande IT i 3v) Kommer det att ta en vecka till då blir det tyvärr inga mer saker från Webbhallen. (Om de frågat mig innan detta så hade de fått en 5a på en 5 gradig skala. för att leverera när man beställer nya varor det kan dom.

Men snälla människa det tar sin tid... som du beter dig borde du inte få någon hjälp alls.
Om man har så bråttom köper man väl ett nytt moderkort..

Visa signatur
Permalänk
Webhallen

Hej, vad vi kan se har vi haft din retur inne i tre arbetsdagar.
Den anlände till oss den 8:e klockan elva, så strikt talat två och en halv dag ungefär.

Angående snittiden för ett serviceärende så beror det helt på vad det är för en produkt.
Enklare produkter byts oftast ut omedelbart efter att vi mottagit den trasiga produkten och väntetiden brukar bli ungefär 4-5 arbetsdagar varav 2-3 dagar är transporttid. I vissa fall om vi anser att en felbeskrivning är 100% övertygande och produktens art gör att det inte kan röra sig om handhavandefel etc så skickar vi ut ersättningsprodukten redan innan vi fått tillbaka den trasiga och då har man i regel sin vara nästa dag.
En dator som vi i vår tur måste skicka vidare till ett servicecenter utanför sverige tar förstås längre tid.

Jag kan inte se vart i processen ärendet är just nu hemifrån men återkopplar under morgondagen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Hej, jag ser nu att ett ersättningskort skickats till dig redan i morse.
Det bör alltså anlända imorgon.

Vår hanteringstid, dvs den tidsrymd av serviceåtgärdens totala omfång som vi själva kan påverka, för ärendet blev alltså exakt två dagar och sex timmar. Det är inom rimliga ramar anser vi, men vi är såklart idel öra för kunders feedback.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Du har aldrig tänkt på att de kanske har andra ärenden före ditt?
Alla ärenden lär väl läggas på hög och skapar därmed en turordning(kanske någon slags prioritet, vad vet jag).

Stor eloge till Webhallen som bemödar sig att svara trots ditt tvivelaktiga språkbruk(kan jag tycka).
Allt verkar ju löst så njut av ditt nya moderkort

Permalänk
Medlem

Webhallen har hand om "På-plats" hantering av returärenden samt lagren får jobba arslen av sig för att hantera hundratals andra ärenden samtidigt, så nej du och din son är inte ensamma på jorden. Du kan hälsa grabben din att världen innehar över 7 miljarder människor, varav närmare 10 miljoner befinner sig i detta ynkligt lilla land Sverige.

Personligen tycker jag att Webhallens kundbemötande och service är av absoluta toppklass och jag rekommenderar dem till alla mina nära och bekanta.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av sesese:

Om det tar 3v så kommer de inte att ha några företags kunder kvar. (vilket företag kan vara utan fungerande IT i 3v) Kommer det att ta en vecka till då blir det tyvärr inga mer saker från Webbhallen. (Om de frågat mig innan detta så hade de fått en 5a på en 5 gradig skala. för att leverera när man beställer nya varor det kan dom.

Företag betalar väl dock oftast extra för att få en snabb service.
I detta fallet har du ju dock tagit kontakt med webhallens kundservice för konsumenter. Du har inte bett om att det ska gå snabbare - du har heller inte betalt för det.
Varför drar du förresten in företag i det hela överhuvud taget - datorn var ju till din son? Vad har det med företag att göra?

Jag tycker iallafall att Webhallen fortsätter briljera.
Cred till er.
Öppnar ni en butik i Jönköping vill jag både bli kund och medarbetare

God fortsättning på veckan!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

TACK

Skrivet av Webhallen:

Hej, vad vi kan se har vi haft din retur inne i tre arbetsdagar.
Den anlände till oss den 8:e klockan elva, så strikt talat två och en halv dag ungefär.

Angående snittiden för ett serviceärende så beror det helt på vad det är för en produkt.
Enklare produkter byts oftast ut omedelbart efter att vi mottagit den trasiga produkten och väntetiden brukar bli ungefär 4-5 arbetsdagar varav 2-3 dagar är transporttid. I vissa fall om vi anser att en felbeskrivning är 100% övertygande och produktens art gör att det inte kan röra sig om handhavandefel etc så skickar vi ut ersättningsprodukten redan innan vi fått tillbaka den trasiga och då har man i regel sin vara nästa dag.
En dator som vi i vår tur måste skicka vidare till ett servicecenter utanför sverige tar förstås längre tid.

Jag kan inte se vart i processen ärendet är just nu hemifrån men återkopplar under morgondagen.

Tack för att du, Webhallen informerar mig och andra hur eran garantihantering fungerar. Nu när det ser ut som att det löste sig snabbt så är jag mycket nöjd. (min son väntar nu bara på posten)

Det jag kan önska är att ni informera oss konsumenter redan från början så man vet inom vilken tidsram man kan få ett svar.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Felet på min dator var CPUn. Men när jag flyttade den "trasiga" cpun till min andra dator så funkar den. Men som jag skrev den funkade inte på det första moderkortet och inte på det andra moderkortet så något fel är det med cpun.

Jag tackar alla som har hjälpt mig att finna felet. Tack Mikael. N på Webhallen.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Felet på min dator var CPUn. Men när jag flyttade den "trasiga" cpun till min andra dator så funkar den. Men som jag skrev den funkade inte på det första moderkortet och inte på det andra moderkortet så något fel är det med cpun.

Jag tackar alla som har hjälpt mig att finna felet. Tack Mikael. N på Webhallen.

Låter ju mer som att du behöver uppdatera BIOS på moderkortet, så det finns stöd för processorn.

Vad har du för processor/moderkort?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD