Problem med Conrad.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2002

Problem med Conrad.se

Hej

Gjorde en beställning hos dom på 4st hdd's som fans då i lager, på kvällen 26/9
Fick mail 29/9 om att det skulle dörja 3 veckor innan leverans då dom var slut i lager.

Samma dag (29/9) mailade jag då kundservice om att jag ville avbeställa allt då jag inte kan vänta 3 veckor.

Inget svar.

30/9 mailade jag dom igen och frågade om dom fåt min avbeställning samt varför man inte fått någon bekräftelse på det.

2/10 så fick jag mail att dom skickat grejerna... mailar dom igen och frågar hur vi ska lösa detta då jag har avbeställt ordern.

och jag får ingen respons alls av dom, finns ingen telefon nummer till dom.

Vad gör jag?

Har ju hämtat hdd's lokalt då jag inte ville vänta 3 veckor som dom skrev.

Stationär : i7 5930k | Asrock x99m+TB AIC | Evga GTX970 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | Apple 27 TB Display + Acer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

Märkligt att dem inte har något nummer man kan ringa dem på. Inte för att detta hjälper dig direkt men jag gillar formuleringen angående deras ambitioner att återkomma:

"Kundservice kan svara på frågor om beställning, leveranser, betalningar och returer mm. Vår ambition är att svara på dina frågor inom 48 timmar (vardagar). "

Just att de sätter vardagar inom parentes efter verkar betyda att de säger timmar men menar vardagar?

I vilket fall så bör du ha rätten på din sida eftersom du faktiskt har avbokat. Detta har hänt mig en gång tidigare men då var det Megastore som inte läst mailen innan. Det löste sig väldigt smidigt och de stod för allt.

I absolut värsta fall så har du ju 14 dagars ångerrätt och då är det ju endast frakt du behöver stå för, dock så anser jag att de ska ta smällen i detta ärende med tanke på hur många dagar det hade gått mellan ditt mail och att de skickade produkterna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2002

Jag funderar nästan på att bara låta paketet vara så det blir automatisk retur på det.

Kan det komma å bita mig i svansen senare?

Stationär : i7 5930k | Asrock x99m+TB AIC | Evga GTX970 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | Apple 27 TB Display + Acer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Merlinen:

Jag funderar nästan på att bara låta paketet vara så det blir automatisk retur på det.

Kan det komma å bita mig i svansen senare?

Brukar vara en administrativ avgift för automatisk retur. Ofta i storleksordningen 2-300kr.
Finns dock fall med hyckelsummor (8-900kr).

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Ja, låt det inte bara vara.
Du måste få kontakt med butiken och kolla att det är ok. Sen kan du säga till posten att det ska gå i retur. Man undviker mycket tjafs på det viset.
Annars så får man hämta det och skicka tillbaka det själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2009

Fanns ju tydliga instruktioner för returer på hemsidan i alla fall med returblanketter osv.

ASUS P9X79 | RX 580 | Corsair DDR3 XMS3 8x8Gb | Intel I7 3820 | 2x Samsung 840 Pro 256Gb + 1 Intel 520 256 + 1 Crucial M500 256Gb
DELL XPS 15 | I7 | 512GB | 16GB ram | 4K EYEFINITY

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du bör kontakta Conrad, det finns ingen "avbeställningsrätt" som lagkrav utan bara returrätt vid distanshandel där kunden betalar returfrakten, Endera behåller du diskarna för de lär gå åt ändå, eller så kontakter du Conrad och gör upp om returfrakten om du inte vill behålla diskarna.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av orig_rejser:

Fanns ju tydliga instruktioner för returer på hemsidan i alla fall med returblanketter osv.

Jo men detta handlar ju om att dom skickat en order jag avbeställt.

Skrivet av mrqaffe:

Du bör kontakta Conrad, det finns ingen "avbeställningsrätt" som lagkrav utan bara returrätt vid distanshandel där kunden betalar returfrakten, Endera behåller du diskarna för de lär gå åt ändå, eller så kontakter du Conrad och gör upp om returfrakten om du inte vill behålla diskarna.

Har ju försökt kontakta dom i flera dagar utan svar :/

Samt om man läser denna text från deras egna sida "Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp", och medela att det ska ta 3 veckor och sen tar det bara 3 dagar är ju välldigt felinformation.

Men allt blir ju välldigt svår när man inte får någon kotakt med dom om vad man ska göra

http://www.conrad.se/Betalning.htm?websale8=conrad-swe&tpl=tp...
§ 13. Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning. Om en beställd produkt är slut förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig ersättningsprodukt istället. Du har då givetvis full returrätt och får pengarna tillbaka för både produkt och frakt om du inte är nöjd. Att få en produkt man inte har beställt är en giltig grund för reklamation enligt konsumentköplagen.

Stationär : i7 5930k | Asrock x99m+TB AIC | Evga GTX970 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | Apple 27 TB Display + Acer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2002

Pratat med KO / ARN och jag gör helt rätt att låta paketet gå i retur på Conrads bekostnad.

Man har rätt att anulera/avbeställa en order om leverans förutsättningar ändras för ordern och det har den ju gjort då dom medelade om 3 veckors leverans.

Stationär : i7 5930k | Asrock x99m+TB AIC | Evga GTX970 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | Apple 27 TB Display + Acer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2012

komsumentlagen

allt man köper över internet av näringsidkare har man minst 14dagar på sig att ångra sig eftersom varan aldrig varit traderad(haft den i din hand). som du skulle i en vanlig affär.

http://www.konsumentverket.se/vara-omraden/tele-tv-och-intern...

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, ASUS GTX 970 strix,
500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,Fractal design T12 vattenkylning ,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10