Secure Download Manager krashar vid start, DreamSpark blir oanvändbart.

Permalänk
Medlem

Secure Download Manager krashar vid start, DreamSpark blir oanvändbart.

När när jag ska ladda hem något från DreamSpark (via Umeå universitet) så måste man installera Secure Download Manager (SDM_SV.msi). Installationen går bra, men försöker jag köra det installerade programmet, antingen direkt eller genom att försöka öppna en .SDX-fil, så krashar programmet helt innan det helt hinner starta.

Jag har försökt att hitta någon annan version av installtionsfilen (sökte på och testade några olika SDM_EN.msi istället), men ingenting fungerar. Har testat på en annan dator, men den ligger i samma nätverk och kör samma OS (Win 7 Pro N). Ska se om jag kan be brorsan att testa på hans dator senare, och se om det gör någon skillnad...

Nu hoppas att någon har stött på detta problem och vet hur det går att lösa! Jag skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig, det är surt att inte komma åt alla Microsoft-produkter pga detta. Tack på förhand!

/joar

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||